Secret de stat! Cine are grijă de documentele clasificate de la Curtea de Apel Constanţa
Secret de stat! Cine are grijă de documentele clasificate de la Curtea de Apel Constanţa
24 Sep, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
1761
Marime text
Preşedintele Curţii de Apel Constanţa, judecătorul Marius Cristian Epure, a desemnat recent persoanele din cadrul instanţei cărora le revine sarcina de a avea grijă de documentele clasificate. Compartimentul va fi condus de magistratul Eleni Cristina Marcu.
În Decizia nr. 248/2019 a preşedintelui instanţei se arată faptul că poziţia de coordonator al Compartimentului de documente clasificate şi funcţionar de securitate îi revine vicepreşedintelui în funcţie al Curţii de Apel Constanţa, respectiv judecătoarei Eleni Cristina Marcu.
Supleantul preşedintelui instanţei în acest compartiment va fi desemnat vicepreşedintele acesteia ori judecătorul desemnat să asigure conducerea Curţii de Apel. La rândul său, vicepreşedintele Eleni Cristina Marcu îi va avea ca supleanţi pe judecătorii Claudiu Răpeanu şi Alina Jurubiţă, pentru funcţia de coordonator al compartimentului şi funcţionar de securitate.
Pentru toate documentele clasificate şi până la autorizarea pentru acces la documente clasificate „strict secret de importanţă deosebită“, limitat la documentele clasificate „secret de serviciu“ a fost desemnat primul grefier al instanţei să le gestioneze. Acesta are ca supleanţi, în caz că lipseşte, în ordinea desemnării: grefierul-şef al Secţiei penale şi pentru cauze cu minori şi de familie, grefierul-şef al Secţiei a II-a civile, de contencios administrativ şi fiscal şi, respectiv, grefierul-şef al Secţiei I civile.
Pentru documentele clasificate „secret de stat“, până la autorizarea primului grefier la nivelul de acces corespunzător, a fost desemnat vicepreşedintele în funcţie al Curţii de Apel, anume magistratul Eleni Cristina Marcu. Aceasta va fi înlocuită, dacă este necesar, de judecătorii Claudiu Răpeanu şi Alina Jurubiţă.
„Activitatea supleantului se va desfăşura ulterior predării-primirii evidenţei sau, în caz de urgenţă, pe bază de proces-verbal de accesare a camerei de păstrare a evidenţelor documentelor clasificate“, se arată în hotărârea preşedintelui Curţii de Apel.
De asemenea, în documentul citat este prevăzut faptul că „predarea-primirea evidenţei documentelor clasificate «secret de serviciu» se va efectua conform prezentei decizii, până la data de 15 octombrie 2019“.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii