Sentinţa Dosarului Retrocedărilor Ce bani trebuie să aibă avocaţii pentru a intra în cursa pentru contractul de 3,2 milioane de lei
Sentinţa Dosarului Retrocedărilor: Ce bani trebuie să aibă avocaţii pentru a intra în cursa pentru contractul
18 Dec, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
2906
Marime text
Avocaţii interesaţi să pună în aplicare efectele sentinţei din Dosarul Retrocedărilor, în schimbul sumei puse la bătaie de Primăria Constanţa, de peste 3,2 milioane de lei, trebuie să scoată, la rândul lor, nişte bani din buzunar. Astfel, potrivit anunţului de participare aferent procedurii simplificate de atribuire, oferta trebuie însoţită de garanţia de participare, în cuantum de 30.000 de lei. Ulterior câştigării contractului, avocaţii trebuie să depună şi o garanţie de bună execuţie, ce reprezintă un procent de 5% din valoarea totală a contractului, după cum vom detalia în articol.
Nu în ultimul rând, printre actele ce se solicită celor ce doresc să se înscrie se numără şi documente doveditoare care să ateste faptul că aceştia au o asigurare de răspundere profesională valabilă în România de cel puţin 1.000.000 de euro, echivalentul în lei. Deschiderea ofertelor va avea loc vineri, la Primăria Constanţa, de la ora 14.00.
După cum arătam în ediţiile anterioare, Primăria Constanţa se pregăteşte să demareze procesele pentru recuperarea terenurilor retrocedate în timpul administraţiei Mazăre şi despre care Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis să revină în domeniul public ori privat al primăriei. Astfel, se preconizează deschiderea a circa 200 de procese, acţiunile în instanţă pentru recuperarea suprafeţelor putând să dureze chiar şi până la trei ani ori mai mult.
În acest sens, Primăria Municipiului Constanţa a decis să contracteze serviciile unor firme de avocatură, sens în care a deschis procedura de achiziţie pentru un contract cu o valoare totală estimată de 3.231.500 de lei fără TVA. Potrivit documentelor oficiale, suma se împarte între serviciile de consultanţă juridică, estimate la 1.035.000 de lei fără TVA şi, respectiv, servicii de asistenţă şi reprezentare juridică, în cuantum de 2.196.500 de lei fără TVA.
Se cere experienţă similară
Printre cerinţele menţionate în mod expres în anunţul formulat de Primăria Constanţa şi pe care avocaţii trebuie să le îndeplinească se numără, în primul rând, experienţa similară. Astfel, apărătorii trebuie „să facă dovada că au prestat în ultimii 5 ani (împliniţi la data limită stabilită pentru depunerea ofertelor), servicii similare în valoare cumulată de 1.000.000 de lei fără TVA, în cadrul unuia sau al mai multor contracte“.
De asemenea, în ce priveşte propunerea tehnică, este de menţionat că ofertanţii trebuie să demonstreze că dispun de cel puţin 5 avocaţi definitivi, cu câteva cerinţe minime de calificare. Astfel, ofertantul trebuie să aibă disponibili cel puţin doi avocaţi cu experienţă în drept civil şi un minim de şapte ani vechime în profesie, alţi doi avocaţi (cel puţin) cu experienţă în contencios administrativ şi fiscal, cu o vechime minimă în profesie de 7 ani şi, respectiv, cel puţin un avocat cu experienţă în drept penal, cu un minim de 5 ani vechime în profesie.
Foarte important este şi faptul că ofertantul trebuie să completeze o declaraţie pe proprie răspundere în care să îşi asume faptul că, dacă este desemnat câştigător al contractului cu primăria, începând cu data intrării în vigoare a contractului el nu va mai reprezenta ori oferi consultanţă niciunei alte părţi împotriva municipiului Constanţa.
În ce priveşte propunerea financiară, aici este de precizat faptul că licitaţia va fi atribuită în funcţie de criteriul „cel mai bun raport calitate – preţ“.
Garanţie de participare, de bună executare, asigurare profesională
Aşa cum menţionam la începutul articolului, avocaţii interesaţi de contractul cu primăria trebuie, la rândul lor, să scoată nişte bani din buzunar pentru a participa la licitaţie şi nu numai. Astfel, potrivit Anunţului aferent procedurii, aceştia trebuie să depună o garanţie de participare, a cărei valoare este de 30.000 de lei. Conform sursei citate, „perioada de valabilitate este de 90 de zile de la termenul limită de depunere a ofertelor“.
Garanţia se poate constitui prin virament bancar. Se arată în anunţ că „instrumentul de garantare trebuie să prevadă că plata garanţiei de participare se va executa necondiţionat, respectiv la prima cerere a beneficiarului, pe baza declaraţiei acestuia cu privire la culpa persoanei garantate“. Astfel, primăria poate reţine garanţia în cazul în care avocatul cu pricina îşi retrage oferta în perioada de valabilitate a acesteia, ori în situaţia în care nu depune garanţia de bună executare în termen de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului – dacă este desemnat câştigător, dar şi dacă refuză să semneze contractul, în perioada de valabilitate a ofertei, în situaţia în care oferta sa este desemnată câştigătoare.
Se mai arată în anunţ că „dovada constituirii garanţiei de participare va însoţi oferta, neintroducându-se în plicul exterior. În orice situaţie, dovada constituirii garanţiei de participare trebuie să fie prezentată cel mai târziu la data şi ora stabilite pentru deschiderea ofertelor“.
Totodată, se solicită din partea avocaţilor ce vor fi desemnaţi câştigători ai procedurii să depună o garanţie de bună execuţie, suma reprezentând 5% din preţul contractului. Având în vedere că suma la care este evaluat contractul este de 3.231.500 de lei, la un simplu calcul rezultă că garanţia de bună execuţie reprezintă 161.575 de lei. Suma este constituită „de către Prestator (nr., avocatul desemnat câştigător), în scopul asigurării autorităţii contractante de îndeplinirea cantitativă, calitativă şi în perioada convenită a contractului“.
Banii vor fi restituiţi la cererea avocatului, în termen de 14 zile de la data îndeplinirii de către avocat a obligaţiilor asumate prin contract, dacă primăria nu ridică până atunci pretenţii asupra acesteia.
Nu în ultimul rând, în caietul de sarcini aferent se arată faptul că, în ce priveşte capacitatea de exercitare a activităţii profesionale, avocatul ori avocaţii trebuie să aducă acte doveditoare care să ateste faptul că deţin asigurare de răspundere profesională valabilă în România, pentru o sumă asigurată de cel puţin 1.000.000 de euro sau echivalentul în lei. Banii sunt necesari „pentru acoperirea eventualelor prejudicii cauzate autorităţii contractante în legătură cu exercitarea contractului“.
Ofertele avocaţilor pentru contractul pus la bătaie de Primăria Constanţa pot fi încă depuse la sediul primăriei până vineri, 20 decembrie, la ora 12.00. Acestea trebuie clasificate şi marcate corespunzător în dosare separate, respectiv „Documente de calificare“, „Propunere tehnică“ şi „Propunere financiară“, cu numele şi adresa ofertantului. Ulterior, dosarele vor fi introduse într-un plic, închis corespunzător şi netransparent. Pe plic trebuie trecută adresa primăriei, denumirea achiziţiei şi menţiunea „A nu se deschide înainte de data 20.12.2019, ora 14.00“.
Citeşte şi:
„Uraganul“ imobiliar al Retrocedărilor Primăria pregăteşte peste 200 de procese pentru preluarea terenurilor retrocedate nelegal în vremea lui Mazăre
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii