Sentință finală! Accident mortal pe drumul Mangalia - Constanța! Trei șoferi trimiși în judecată. Care dintre ei a fost condamnat
Sentință finală!: Accident mortal pe drumul Mangalia - Constanța! Trei șoferi trimiși în judecată. Care
03 Jun, 2021 00:00
ZIUA de Constanta
3153
Marime text
- Magistrații au apreciat că, în raport de situația de fapt expusă, de probele administrate în cauză și concluzia experților, întreaga culpă în producerea accidentului de circulație în urma căruia a decedat victima aparține unui singur inculpat.
Curtea de Apel Constanța s-a pronunțat definitiv în dosarul în care trei conducători auto au fost trimiși în judecată de procurori, șoferii fiind acuzați de producerea unui accident rutier mortal, în iulie 2013, pe drumul național 39, Mangalia - Constanța.
Ieri, Curtea de Apel Constanța a menținut decizia Judecătoriei Mangalia, instanță care a decis condamnarea unui singur șofer trimis în judecată în prezenta cauză (trei ani de închisoare cu suspendare) și a decis achitarea celorlalți doi.
Totuși, Curtea de Apel Constanța a admis apelul declarat de partea responsabilă civilmente S.A.R. City Insurance S.A. împotriva sentinţei penale pronunţată de Judecătoria Mangalia.
Daune morale reduse
Înstanța de apel a desfiinţat în parte sentinţa penală apelată, numai sub aspectul laturii civile şi, rejudecând a redus cuantumul daunelor morale la plata cărora a fost obligată partea responsabilă civilmente S.A.R. City Insurance S.A. către o partea civilă de la suma de 200.000 euro la suma de 50.000 euro, echivalent în lei la cursul BNR de la data plăţii.
„Reduce cuantumul daunelor morale la plata cărora a fost obligată partea responsabilă civilmente S.A.R. City Insurance S.A. către partea civilă (...) de la suma de 200.000 euro la suma de 45.000 euro, echivalent în lei la cursul BNR de la data plăţii. Menţine celelalte dispoziţii ale sentinţei penale apelate, în măsura în care nu contravin prezentei decizii. Definitivă“, se mai arată în decizia Curții de Apel Constanța.
Vina aparține unui singur inculpat.
Revenind la condamnare, magistrații au apreciat că, în raport de situația de fapt expusă, de probele administrate în cauză și concluzia experților, întreaga culpă în producerea accidentului de circulație în urma căruia a decedat victima aparține unui singur inculpat.
În opinia judecătorilor, acesta a generat starea de pericol prin reducerea vitezei până la oprirea autoturismului pe banda a doua, într-un sector de drum în care un alt conducător auto nu putea anticipa această situație.
Dinamica tragediei
Amintim că, potrivit anchetatorilor, accidentul a avut loc la jumătatea lunii iulie 2013, în jurul orei 13 00, când autoturismul marca VW Sharan condus de inculpatul C.P., se deplasa pe banda a doua de mers a drumului național DN 39, dinspre Mangalia către Constanța.
Ajuns la kilometrul 38+ 200, șoferul a încetinit și apoi a oprit, determinând, astfel, intrarea pe contrasens, peste marcajul dublu longitudinal, a autoturismului marca Audi A4 condus de inculpatul D. G., care se deplasa din spate, pe aceeași bandă.
Pe sensul opus, dinspre Constanța către Mangalia, pe banda a doua, se deplasa autoturismul marca Renault Twnigo, iar în spatele acestuia se deplasa autoturismul marca Skoda, care era condus de cel de al treilea inculpat C. M.
Coliziune frontală
Procurorii arată că urmare a manevrei neregulamentare a inculpatului D. G., de a pătrunde, peste marcajul dublu longitudinal, pe sensul opus al drumului, autoturismul condus de acesta a acroșat autoturismul marca VW Sharan condus de inculpatul C. P. și apoi a intrat în coliziune frontală cu autoturismul marca Renault Twnigo.
Întrucât nu a păstrat o distanță regulamentară față de autoturismul care se deplasa în fața sa, autoturismul marca Skoda condus de inculpatul C. M. a izbit din spate autoturismul Renault Twnigo, conform magistraților.
În urma accidentului, toate cele patru autoturisme implicate în accident au suferit avarii.
Pasagera autoturismului Renault Twnigo a decedat la fața locului, la scurt timp după accident, iar conducătoarea auto a fost grav vătămată, fiind transportată la spital în regim de urgență.
Conducătorii auto, testați cu aparatul etilotest
După accident, cei trei conducători auto, au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.
Potrivit raportului de expertiză, conducătorul autoturismului marca VW Sharan, inculpatul C. P., a generat starea de pericol prin reducerea vitezei până la oprirea autoturismului pe banda a doua, într-un sector de drum în care conducătorul autoturismului marca Audi A4 nu putea anticipa această situație, fapta inculpatului fiind interzisă de art. 122 din R.O.U.G. nr. 195/2002.
Achitare
Astfel, s-a reținut de către experți că inculpatul C.P., prin reducerea vitezei și oprirea a autoturismului marca VW Sharan, a determinat pe inculpatul D.G. să efectueze o manevră de evitare a impactului cu autovehiculul susmenționat, trecând, astfel, peste axul drumului mar cat cu două linii continue, activitate interzisă de art.77 alin.2 din R. OUG nr.195/2002.
În final, instanța a apreciat că, în raport de situația de fapt expusă, de probele administrate în cauză și concluzia experților, întreaga culpă în producerea accidentului de circulație aparține inculpatul D.G., astfel încât se va dispune condamnarea acestui inculpat și achitarea celor doi inculpați.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și
A concurat şi la Mangalia
Povestea impresionantă a lui Ciprian Lupu, singurul pilot de curse în scaun rulant din Europa de Est
Polițist din Mangalia, la judecată cu Agenția Națională de Integritate. S-a luat o primă decizie
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii