Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
00:22 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Șofer decapitat într-un accident, la Tulcea. Sentința definitivă, la Constanța

ro

19 Nov, 2021 00:00 19636 Marime text
 
 
  • Unul dintre șoferii trimiși în judecată are 78 de ani. Celălat șofer are 40 de ani. 
 
  • Potrivit expertizei tehnică judiciară auto întocmită de către expertul auto, accidentul de circulație descris mai sus a avut loc din cauza angajării pe contrasens a autoturismului Opel Astra, condus de către inculpatul de 78 de ani, care a intrat agresiv în depășirea microbuzului Mercedes Sprinter.
 
Judecătorii de la Curtea de Apel Constanța au anunțat sentința finală în dosarul unui accident rutier mortal, eveniment înregistrat în septembrie 2017, DN 22 E87 la km 136+126 m, între Isaccea și Revărsarea, județul Tulcea. În cauză, doi șoferi au fost trimiși în judecată și, ulterior, condamnați. Unul dintre inculpați a luat un an și patru luni de închisoare, pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă. Asta în timp ce celălat inculpat a primit doi ani de închisoare, tot pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă. În ambele cazuri, judecătorii au dispus suspendarea sub supraveghere a executării pedepselor.
 
Decizia Curții de Apel Constanța este definitivă!
 
Dinamica tragediei - șofer decapitat
 
La data de 08 septembrie 2017, în jurul orei 07.00, inculpatul C.C., în vârstă de 74 de ani, domiciliat în Bistrița, a condus un auto  marca Opel, model Astra Break.
 
În aceeași zi în jurul orei 09.10, inculpatul A.A., în vârstă de 35 de ani, domiciliat în Tulcea, a condus Audi, model A7.
 
În jurul orei 10.10, după ce ieșise din Isaccea și se îndrepta către satul Revărsarea, jud. Tulcea, inculpatul C.C. circula într-o coloană de autovehicule având în fața sa microbuzul Mercedes Sprinter, iar în spatele său autoturismul Dacia Drop Side (papuc), condus de victima B.S., în vârstă de 75 de ani și autoturismul Suzuki Vitara, condus de martorul C.V.
 
La un moment dat, în dreptul km 136, inculpatul Z.T. a demarat procedura de depășire a microbuzului în condițiile în care toată coloana de mașini se deplasa în pantă și în vârful acesteia urma o curbă ușoară la stânga ceea ce îi îngreuna vizibilitatea.

 
Depășire în zonă fără vizibilitate
 
În timp ce rula paralel cu microbuzul, șoferul acestuia a realizat că inculpatul nu poate finaliza în timp util depășirea până la zona fără vizibilitate și a frânat ușor pentru a-i permite să revină pe banda sa. De asemenea, și un alt șofer a realizat starea de pericol și a redus viteza.
 
Nor de praf
 
În același timp, din sens opus se deplasa cu viteză mare, inculpatul A.A., la volanul autoturismului Audi A7, astfel că cei doi inculpați s-au văzut reciproc pe aceeași bandă, cea pe care circula inculpatul A.A., iar acesta din urmă s-a speriat, a ieșit în afara carosabilului pe partea sa dreaptă declanșând un nor de praf, iar inculpatul C.C. datorită manevrei de frânare a martorului J.J. și a ieșirii în afara carosabilului de către inculpatul A.A., a reușit să revină pe banda sa de mers, a efectuat curba la stânga și și-a continuat deplasarea.
 

Impactului extrem de violent
 
După ieșirea în afara carosabilului, inculpatul A.A. a revenit pe șosea și din cauza vitezei cu care circula, nu a mai putut să stăpânească autovehiculul, a intrat în coliziune frontală cu autovehiculul Dacia, condus de victima B.S., la km 136 + 119 m, iar în urma impactului extrem de violent al cele două autovehicule, a intervenit decesul imediat al victimei B.S.și vătămarea corporală a inculpatului A.A.
 
Și-a continuat deplasarea
 
Inculpatul Z.T. după ce a efectuat curba la stânga a sesizat în urma sa norul de praf și cu toate acestea, nu a oprit la fața locului pentru a vedea ce s-a întâmplat, ci și-a continuat deplasarea. Unul dintre martori a sunat la numărul 112 anunțând comiterea accidentului și la fața locului s-a prezentat un echipaj de poliție care a efectuat cercetarea și a constatat decesul victimei B.S.
 
Potrivit concluziilor raportului medico-legal nr. 183/N din 11.09.2017 emis de S.J.M.L. Tulcea, moartea numitului B.S., în vârstă de 75 de ani, a fost violentă iar cauza medicală a morții a fost dilacerarea cerebrală și medulară cervicală cu așa numita „decapitare internă“.
 
Alcoolemie 0 %.
 
Inculpatului A..A i-a fost recoltată o probă biologică de sânge în ziua accidentului la ora 12.00, și s-a stabilit că avea alcoolemie 0 %.
 
La fața locului, organele de cercetare penală au aflat despre existența autoturismului condus de către inculpatul Z.T. și rolul acestuia în producerea accidentului și negăsindu-l la fața locului, au demarat verificări în vederea identificării sale.
 
Expertiza tehnică judiciară auto
 
Potrivit expertizei tehnică judiciară auto întocmită de către expertul auto, accidentul de circulație descris mai sus a avut loc din cauza angajării pe contrasens a autoturismului Opel Astra, condus de către inculpatul C..C care a intrat agresiv în depășirea microbuzului Mercedes Sprinter, finalizat în mod neregulamentar într-o zonă de interzicere a depășirii prin întâlnirea cu autoturismul Audi A7, condus din sens opus cu viteză neregulamentară de inculpatul A.A. pe fondul distanței insuficiente de vizibilitate în zona vârfului de pantă de la km 136 + 047 m, fapt care a condus la pierderea controlului direcției auto Audi în timpul manevrei de evitare a unui impact frontal cu auto Opel urmată de impactul frontal devastator cu autoutilitara Dacia Drop Side (papuc), condusă de victima B.S. întrucât ambii conducători auto nu au mai avut spațiul și timpul necesar pentru a lua măsurile de evitare prin frânare și virare pentru a crea spațiu de manevră, în acest mod accidentul nemaiputând fi evitat decât în măsura în care inculpatul C.C. renunța la depășire până ce condițiile de drum permiteau efectuarea manevrei în siguranță după cum consecințele puteau fi mai reduse dacă inculpatul A.A. circula cu viteză regulamentară.
 
Atitudine oscilantă în cursul procesului penal
 
În faza de urmărire penală, inculpatul C.C. a negat orice culpă în producerea accidentului și a dat dovadă de o atitudine oscilantă în cursul procesului penal, deoarece la data de 25.09.2017 când a fost audiat în calitate de martor a precizat că nu își amintește să fi sesizat o problemă în trafic, de natură a conduce la un accident rutier, prin manevrele efectuate de el, apoi și-a amintit de o manevră de depășire pe care a efectuat-o fără probleme, iar la data de 25.01.2018, fiind reaudiat în calitate de martor, a precizat că în timpul manevrei de depășire, șoferul microbuzului l-a șicanat și că după ce a finalizat depășirea, a observat din sens opus o mașină de culoare neagră care mergea cu viteză mare însă nu a mai văzut ce s-a întâmplat în spatele lui după ce a intrat într-o curbă la stânga.
 
Cauza a fost soluționată în privința inculpatului A.A., în procedura simplificată, motivat de faptul că prezent în ședința publică din 25 iunie 2020 inculpatul asistat de avocat ales a recunoscut fapta și a solicitat ca judecata să aibă loc numai pe baza probelor administrate în cursul urmăririi penale și a înscrisurilor în circumstanțiere, fiind de acord cu prestare unei munci neremunerate în folosul comunității.
 
Sursa text: rolii.ro
Sursa foto (rol ilustrativ): Arhivă ZIUA de Constanța.
 
Precizări:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
 
Accident transmis live pe Facebook
S-a motivat cea mai mare condamnare pentru ucidere din culpă aplicată vreodată în Dobrogea!

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii