Taxa de înmatriculare, eliminată din februarie Avocatul Adrian Ionescu, din Baroul Constanţa, spune cum se pot recupera banii
Taxa de înmatriculare, eliminată din februarie: Avocatul Adrian Ionescu, din Baroul Constanţa, spune cum se
17 Jan, 2017 14:19
ZIUA de Constanta
13070
Marime text
Veşti bune pentru cei care vor să înmatriculeze un automobil! Începând cu data de 1 februarie contravaloarea timbrului de mediu ar putea să nu se mai plătească.
Potrivit lui Adrian Ionescu, avocat în Baroul Constanţa, cei care au achitat acest timbru de mediu - stabilit şi colectat în baza OUG 9/2103 -, îşi pot recupera banii doar în urma unei hotărâri judecătoreşti.
„Dacă ne referim şi la celelalte forme anterioare ale timbrului de mediu, în momentul de faţă, prin modificările aduse de către Guvern prin Ordonanţa 40/2015 la OUG 9/2103, toate taxele plătite anterior emiterii OUG 9/2013 se pot recupera administrativ (dacă nu a intervenit prescripţia) în termen de cinci ani, practic, 20% în fiecare an, după emiterea deciziei de restituire, deşi chiar CJUE a declarat că această practică este nelegală. Cert este însă că, odată recuperată de contribuabil, o nouă taxă (timbru de mediu) va fi solicitată de către stat - în conformitate cu OUG 9/2013 - de la viitorul proprietar, în momentul înstrăinării autoturismului către această persoană. Procedura în instanţă are, practic, forma unui proces de tip contencios administrativ fiscal, în care se atacă în faţa Tribunalului competent decizia de impunere a timbrului de mediu, iar soluţia Tribunalului poate fi atacată cu apel la Curtea de Apel competentă. Deşi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a statuat că în cazul acestui tip de procese nu este necesară procedura prealabilă specifică contenciosului administrativ, există şi instanţe care în mod eronat au respins asemenea acţiuni, pentru lipsa procedurii prealabile, ceea ce nu duce decât la întârzieri în finalizarea cauzei“, a mai spus avocatul Adrian Ionescu.
„Ideal ar fi sa păstraţi copiile tuturor actelor cu privire la autovehiculul respectiv, însă principalele documente sunt: - dovada primei înmatriculări într-un stat membru (talonul sau cartea de identitate din ţara de provenienţa a autovehiculului), tradusă şi legalizată în România, şi factura sau actul de vânzare către actualul proprietar - documentele de înmatriculare în România - decizia de impunere emisă de ANAF cu privire la timbrul de mediu şi dovada plaţii acestei taxe/timbru, respectiv chitanţa sau documentul bancar“, potrivit lui Ionescu.
Citeşte şi
Interviu online
Important pentru toţi posesorii de maşini. Ai plătit timbrul de mediu? Se dau banii înapoi
Potrivit lui Adrian Ionescu, avocat în Baroul Constanţa, cei care au achitat acest timbru de mediu - stabilit şi colectat în baza OUG 9/2103 -, îşi pot recupera banii doar în urma unei hotărâri judecătoreşti.
„Dacă ne referim şi la celelalte forme anterioare ale timbrului de mediu, în momentul de faţă, prin modificările aduse de către Guvern prin Ordonanţa 40/2015 la OUG 9/2103, toate taxele plătite anterior emiterii OUG 9/2013 se pot recupera administrativ (dacă nu a intervenit prescripţia) în termen de cinci ani, practic, 20% în fiecare an, după emiterea deciziei de restituire, deşi chiar CJUE a declarat că această practică este nelegală. Cert este însă că, odată recuperată de contribuabil, o nouă taxă (timbru de mediu) va fi solicitată de către stat - în conformitate cu OUG 9/2013 - de la viitorul proprietar, în momentul înstrăinării autoturismului către această persoană. Procedura în instanţă are, practic, forma unui proces de tip contencios administrativ fiscal, în care se atacă în faţa Tribunalului competent decizia de impunere a timbrului de mediu, iar soluţia Tribunalului poate fi atacată cu apel la Curtea de Apel competentă. Deşi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a statuat că în cazul acestui tip de procese nu este necesară procedura prealabilă specifică contenciosului administrativ, există şi instanţe care în mod eronat au respins asemenea acţiuni, pentru lipsa procedurii prealabile, ceea ce nu duce decât la întârzieri în finalizarea cauzei“, a mai spus avocatul Adrian Ionescu.
„Ideal ar fi sa păstraţi copiile tuturor actelor cu privire la autovehiculul respectiv, însă principalele documente sunt: - dovada primei înmatriculări într-un stat membru (talonul sau cartea de identitate din ţara de provenienţa a autovehiculului), tradusă şi legalizată în România, şi factura sau actul de vânzare către actualul proprietar - documentele de înmatriculare în România - decizia de impunere emisă de ANAF cu privire la timbrul de mediu şi dovada plaţii acestei taxe/timbru, respectiv chitanţa sau documentul bancar“, potrivit lui Ionescu.
Citeşte şi
Interviu online
Important pentru toţi posesorii de maşini. Ai plătit timbrul de mediu? Se dau banii înapoi
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii