Tragedie provocată de un cablu electric, desprins de la un vas-cargo? S-a stabilit cine va instrumenta dosarul celor doi scafandri morți la Eforie
Tragedie provocată de un cablu electric, desprins de la un vas-cargo?: S-a stabilit cine va instrumenta dosarul
13 Apr, 2021 00:00
ZIUA de Constanta
3604
Marime text
- În cauză, procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanța au deschis un dosar penal și fac cercetări in rem – în legătură cu fapta – de ucidere din culpă.
- Cei doi ar fi murit din cauza unui cablu electric, desprins de la un vas-cargo, aflat în zonă
- Cei doi scafandri se ocupau de monitorizarea biodiversității în cadrul proiectului Reducerea Eroziunii Costiere, Faza II, 2014-2020
Dosarul celor doi scafandri decedați vineri, 09 aprilie 2021, în tragedia de la Eforie Nord, va fi instrumentat de Garda de Coastă, sub coordonarea unui procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanța. Surse apropiate anchetatorilor arată că această decizie - ca dosarul să fie trimis spre instrumentare de la Poliția Eforie la Garda de Coastă, a fost luată având în vedere că tragedia a avut loc în mare.
Cercetătorul va fi înmormântat azi
Amintim că tragedia a avut loc vineri, 09 aprilie 2021, la Eforie Nord.Ștefan-Adrian Strungaru, de 32 de ani, din Iași, biolog marin, cercetător în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza“ din Iași România, și Matei Emil Marian, 54 de ani, din Mangalia, și-au pierdut viața.
Potrivit jurnaliștilor de la bzi.ro., cei doi ar fi murit din cauza unui cablu electric, desprins de la un vas-cargo, aflat în zonă.
Azi, 13 aprilie 2021, Ștefan-Adrian Strungaru va fi înmormântat. Colegul său a fost deja condus pe ultimul drum.
Dosar penal in rem
În cauză, procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanța au deschis un dosar penal și fac cercetări in rem – în legătură cu fapta – de ucidere din culpă.Cei doi scafandri se ocupau de monitorizarea biodiversității în cadrul proiectului Reducerea Eroziunii Costiere, Faza II, 2014-2020. De altfel, în zona Eforie, societatea Vann Oord urmează să înceapă lucrările la construcțiile hidrotehnice (diguri) și lucrările de înnisipare a plajelor din Eforie Sud, cordon Eforie Nord - Eforie Sud.
Tragedia din 2010
Moartea celor doi scafandri amintește de tragedia din septembrie 2010, atunci când nava „Medy“ s-a scufundat la patru mile marine de Capul Tuzla, având 3.247 de tone fier vechi la bord.În seara zilei de 9 septembrie 2010, Dumitru Cristian Zarafu şi Cătălin Valeriu Ispas au fost văzuţi pentru ultima dată în viaţă, coborând în apă spre epava cargoului.
Pe data de 13 decembrie 2010, angajaţii firmei turceşti Aras (veniţi după fierul vechi din cargou) l-au găsit pe locotenentul Ispas, angajat al ISU „Dobrogea“, aproape de sala Maşini. La câţiva metri depărtare, pe data de 23 decembrie 2010, a fost descoperit şi Zarafu.
Citește și
Șef de promoție, un om de nota 10
Impresionantul CV al lui Ștefan Strungaru, de 32 de ani, din Iași, unul dintre scafandrii morți la Eforie
„Pământul este mai sărac, iar cerul are un înger în plus“
Zece ani de la moartea scafandrilor Dumitru Cristian Zarafu şi Cătălin Valeriu Ispas
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii