Vești importante pentru piloții maritimi care așteptau suspendarea Ordinului 991/2020 privind serviciul de pilotaj
Vești importante pentru piloții maritimi care așteptau suspendarea Ordinului 991/2020 privind serviciul de pilotaj
18 Dec, 2020 00:00
ZIUA de Constanta
3056
Marime text
- Potrivit CN APM Constanța „preluarea serviciului de pilotaj de către CNAPM Constanța, de la 1 ianuarie 2021, este o soluție luată în baza legii și, în același timp, o măsură eficientă din punct de vedere al siguranței navigației“.
Societatea comercială Maritime Pilot SRL a chemat în instanță Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicaţiilor. Dosarul (517/36/2020) a fost înregistrat pe rolul Secţiei a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal din Curtea de Apel Constanța. Obiectul dosarului a fost reprezentat de cererea Maritime Pilot SRL de suspendare a Ordinului nr. 991/2020 pentru stabilirea porturilor și a căilor navigabile interioare pentru care serviciul de pilotaj al navelor maritime și fluviomaritime este obligatoriu și a modului de derulare a acestui serviciu.
Prin decizia 183/2020, din 16 decembrie 2020, Curtea de Apel Constanța a respins cererea de suspendare a Ordinului nr. 991/2020 al Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicaţiilor ca nefondată.
Decizia judecătorilor nu este definitivă, aceasta putând fi contestată.
Asociaţia Piloţilor Maritimi din România Euxin Pilot Constanţa, asociat unic
Potrivit Registrului Comerţului, consultat la data de 16 decembrie 2020, SC Maritime Pilot SRL are sediul social în incinta portului Constanţa.
Maritime Pilot are ca asociat unic Asociaţia Piloţilor Maritimi din România Euxin Pilot Constanţa și este administrată de Gheorghe Bădila, Virgil Mihalache și Gelu Vlad.
Maritime Pilot SRL are ca și domeniul de activitate principal: servicii anexe transportului pe apă.
Zeci de piloți maritimi adunați în fața Administrației Porturilor
Amintim că aproape de jumătatea lunii octombrie 2020, zeci de piloți din cadrul asociațiilor de piloți maritimi au solicitat, în cadrul unei acțiuni derulate în fața sediului Administrației Porturilor, anularea Ordinului nr. 991/2020 pentru stabilirea porturilor și a căilor navigabile interioare pentru care serviciul de pilotaj al navelor maritime și fluviomaritime este obligatoriu și a modului de derulare a acestui serviciu.
Reacția CN APM Constanța
Ca și reacție la această acțiune, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța au informat atunci că „preluarea serviciului de pilotaj de către CNAPM Constanța, de la 1 ianuarie 2021, este o soluție luată în baza legii și, în același timp, o măsură eficientă din punct de vedere al siguranței navigației“.
„Creșterea calității serviciului și scăderea costurilor“
„În porturile europene, serviciile de pilotaj sunt considerate servicii de interes public, care nu pot fi supuse unui sistem concurențial și sunt asigurate de administrațiile portuare sau o asociație profesională unică. La stabilirea acestei soluții s-au avut în vedere și preocupările exprimate de European Maritime Pilots Association (EMPA), precum și reglementările Capitolului II din Regulamentul Uniunii Europene 352/2017, prin care serviciul public de pilotaj a fost exceptat de la aplicarea regulilor concurențiale. Totodată, din analizele efectuate până în prezent, a rezultat faptul că prestarea serviciului de pilotaj de către administrația portuară prin corpul propriu de piloți va conduce în principal la creșterea calității serviciului, dar și la scăderea costurilor și, în final, la creșterea atractivității porturilor românești pe piața transporturilor de mărfuri“, se mai arată în informarea Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța.
Citește și
Zeci de piloți maritimi, nemulțumiți de Ordinul 991/2020 al Ministerului Transporturilor (video)
Oameni, apă şi bani!
Cine asigură serviciul de pilotaj în porturile Constanţa, Midia şi Mangalia (documente)
Asociaţia Piloţilor Maritimi din România „Euxin Pilot“, la judecată cu Ministerul Transporturilor
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii