Din categoria „Lipsă de transparenţă” Pentru Consiliul Judeţean Constanţa, Legea privind accesul la informaţiile de interes public are doar rol... decorativ (document)
Din categoria „Lipsă de transparenţă”: Pentru Consiliul Judeţean Constanţa, Legea privind accesul la informaţiile
24 Feb, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
2346
Marime text
Legea 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public face referire la unul dintre principiile fundamentale ale relaţiilor dintre persoane şi autorităţi publice. Cotidianul ZIUA de Constanţa a făcut şi face în continuare numeroase solicitări pentru informarea corectă şi completă a cititorilor. Cu toate acestea, există autorităţi şi instituţii publice care nu răspund cererilor, obstrucţionând în acest mod liberul acces la informaţiile de interes public, ceea ce, fireşte, ne duce cu gândul la faptul că, poate, au ceva de ascuns.
În această ordine de idei, vom prezenta solicitările adresate de cotidianul ZIUA de Constanţa mai multor instituţii constănţene, în baza Legii 544/2001, solicitări la care însă nu am primit răspuns în termenul de 30 de zile prevăzut de lege.
Pe 13 ianuarie 2014 am adresat Consiliului Judeţean Constanţa (CJC) o adresă pentru punerea la dispoziţie a mai multor informaţii de interes public cu privire la licitaţia deschisă organizată în data de 12.12.2013 de Consiliul de Administraţie al Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa „Sf. Apostol Andrei” în vederea încheierii unui contract de servicii de management sanitar-spitalicesc. Astfel, am fost interesaţi să aflăm câţi agenţi economici au achiziţionat caiete de sarcini, câţi agenţi economici s-au prezentat la licitaţie, care este numele adjudecatarului, la ce preţ a fost atribuit contractul şi pentru ce perioadă a fost atribuit contractul.
În acest context, am solicitat anunţul de intenţie/participare pentru licitaţia privind atribuirea contractului de servicii de management sanitar-spitalicesc, anunţul de atribuire a licitaţiei, xerocopie a procesului verbal de deschidere a ofertelor depuse în vederea atribuirii contractului de achiziţie publică la care am făcut referire.
Deşi termenul legal în care puteam primi răspuns la solicitarea noastră s-a scurs, CJC nu ne-a transmis informaţiile cerute. Menţionăm că CJ Constanţa se numără printre autorităţile şi instituţiile publice obligate să furnizeze, la cerere, informaţiile de interes public. De precizat este şi că Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa se află în subordinea CJC.
ZIUA de Constanţa pune la dispoziţia cititorilor solicitările în baza Legii 544 pe care le-a formulat începând cu anul 2013 şi la care nu a primit răspuns, în cadrul unei categorii speciale, intitulate „Lipsă de transparenţă”, categorie ce poate fi accesată pe site-ul ziarului. Nu în ultimul rând, trebuie precizat că, de la începutul anului 2013 şi până în prezent aceasta este a şasea adresă la care CJC-ul condus de Nicuşor Constantinescu nu a catadicsit să răspundă.
În această ordine de idei, vom prezenta solicitările adresate de cotidianul ZIUA de Constanţa mai multor instituţii constănţene, în baza Legii 544/2001, solicitări la care însă nu am primit răspuns în termenul de 30 de zile prevăzut de lege.
Pe 13 ianuarie 2014 am adresat Consiliului Judeţean Constanţa (CJC) o adresă pentru punerea la dispoziţie a mai multor informaţii de interes public cu privire la licitaţia deschisă organizată în data de 12.12.2013 de Consiliul de Administraţie al Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa „Sf. Apostol Andrei” în vederea încheierii unui contract de servicii de management sanitar-spitalicesc. Astfel, am fost interesaţi să aflăm câţi agenţi economici au achiziţionat caiete de sarcini, câţi agenţi economici s-au prezentat la licitaţie, care este numele adjudecatarului, la ce preţ a fost atribuit contractul şi pentru ce perioadă a fost atribuit contractul.
În acest context, am solicitat anunţul de intenţie/participare pentru licitaţia privind atribuirea contractului de servicii de management sanitar-spitalicesc, anunţul de atribuire a licitaţiei, xerocopie a procesului verbal de deschidere a ofertelor depuse în vederea atribuirii contractului de achiziţie publică la care am făcut referire.
Deşi termenul legal în care puteam primi răspuns la solicitarea noastră s-a scurs, CJC nu ne-a transmis informaţiile cerute. Menţionăm că CJ Constanţa se numără printre autorităţile şi instituţiile publice obligate să furnizeze, la cerere, informaţiile de interes public. De precizat este şi că Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa se află în subordinea CJC.
ZIUA de Constanţa pune la dispoziţia cititorilor solicitările în baza Legii 544 pe care le-a formulat începând cu anul 2013 şi la care nu a primit răspuns, în cadrul unei categorii speciale, intitulate „Lipsă de transparenţă”, categorie ce poate fi accesată pe site-ul ziarului. Nu în ultimul rând, trebuie precizat că, de la începutul anului 2013 şi până în prezent aceasta este a şasea adresă la care CJC-ul condus de Nicuşor Constantinescu nu a catadicsit să răspundă.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii