Din categoria „Lipsă de transparenţă” Primăria Constanţa pune „frână” informaţiilor de interes public (document)
Din categoria „Lipsă de transparenţă”: Primăria Constanţa pune „frână” informaţiilor de interes
27 Feb, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
2327
Marime text
Legea 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public face referire la unul dintre principiile fundamentale ale relaţiilor dintre persoane şi autorităţi publice. Cotidianul ZIUA de Constanţa a făcut şi face în continuare numeroase solicitări pentru informarea corectă şi completă a cititorilor. Cu toate acestea, există autorităţi şi instituţii publice care nu răspund cererilor, obstrucţionând în acest mod liberul acces la informaţiile de interes public, ceea ce, fireşte, ne duce cu gândul la faptul că, poate, au ceva de ascuns.
În această ordine de idei, vom prezenta solicitările adresate de cotidianul ZIUA de Constanţa mai multor instituţii constănţene, în baza Legii 544/2001, solicitări la care însă nu am primit răspuns în termenul de 30 de zile prevăzut de lege.
Pe 13 ianuarie 2014 am adresat Primăriei municipiului Constanţa o adresă pentru punerea la dispoziţie a mai multor informaţii de interes public: la câte publicaţii a făcut Primăria Constanţa abonamente pentru anul 2014? Dar pentru 2013? Câte abonamente au fost făcute pentru fiecare publicaţie în parte pentru anul 2014? Dar pentru 2013? Ce sumă a fost alocată în acest sens pentru anul 2014? Dar pentru 2013?
Menţionăm că Primăria Constanţa se numără printre autorităţile şi instituţiile publice obligate să furnizeze, la cerere, informaţiile de interes public.
ZIUA de Constanţa pune la dispoziţia cititorilor solicitările în baza Legii 544 pe care le-a formulat începând cu anul 2013 şi la care nu a primit răspuns, în cadrul unei categorii speciale intitulate „Lipsă de transparenţă”, categorie ce poate fi accesată pe site-ul ziarului. Nu în ultimul rând, trebuie precizat că, de la începutul anului 2013 şi până în prezent, aceasta este a şasea adresă la care Primăria Constanţa nu a răspuns. În spiritual unei informări corecte şi oneste, precizăm că adresa mai sus menţionată a fost doar parţial rezolvată, în sensul în care Primăria ne-a răspuns în felul următor: „Am înaintat cererea dumneavoastră către compartimentul de specialitate, formularea răspunsului necesitând o documentare mai amplă”.
În această ordine de idei, vom prezenta solicitările adresate de cotidianul ZIUA de Constanţa mai multor instituţii constănţene, în baza Legii 544/2001, solicitări la care însă nu am primit răspuns în termenul de 30 de zile prevăzut de lege.
Pe 13 ianuarie 2014 am adresat Primăriei municipiului Constanţa o adresă pentru punerea la dispoziţie a mai multor informaţii de interes public: la câte publicaţii a făcut Primăria Constanţa abonamente pentru anul 2014? Dar pentru 2013? Câte abonamente au fost făcute pentru fiecare publicaţie în parte pentru anul 2014? Dar pentru 2013? Ce sumă a fost alocată în acest sens pentru anul 2014? Dar pentru 2013?
Menţionăm că Primăria Constanţa se numără printre autorităţile şi instituţiile publice obligate să furnizeze, la cerere, informaţiile de interes public.
ZIUA de Constanţa pune la dispoziţia cititorilor solicitările în baza Legii 544 pe care le-a formulat începând cu anul 2013 şi la care nu a primit răspuns, în cadrul unei categorii speciale intitulate „Lipsă de transparenţă”, categorie ce poate fi accesată pe site-ul ziarului. Nu în ultimul rând, trebuie precizat că, de la începutul anului 2013 şi până în prezent, aceasta este a şasea adresă la care Primăria Constanţa nu a răspuns. În spiritual unei informări corecte şi oneste, precizăm că adresa mai sus menţionată a fost doar parţial rezolvată, în sensul în care Primăria ne-a răspuns în felul următor: „Am înaintat cererea dumneavoastră către compartimentul de specialitate, formularea răspunsului necesitând o documentare mai amplă”.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii