Elevii si profesorii considera ca programa scolara e incarcata, prost structurata si nefolositoare
Elevii si profesorii considera ca programa scolara e incarcata, prost structurata si nefolositoare
14 Feb, 2008 00:00
ZIUA de Constanta
1188
Marime text
Elevii si profesorii considera ca programa scolara este incarcata, prost structurata si nefolositoare si apreciaza ca notele obtinute in scoala nu conteaza pentru a avea succes in viata, iar o treime dintre scolari apeleaza la meditatii particulare pentru a intelege mai bine materia predata la ore.
Concluziile rezulta dintr-un studiu realizat, in luna decembrie, de Metro Media Transilvania pentru Agentia de Strategii Guvernamentale printre elevii din clasele VII-XII si profesori din invatamantul preuniversitar.
Dotarea slaba si invechita, exigenta profesorilor si modul de predare sunt considerate principale probleme ale scolii, iar aproximativ o treime dintre respondenti fac referire la nivelul scazut de siguranta in scoala si atitudinea necuviincioasa a elevilor fata de profesori.
Calitatea slaba a manualelor scolare este motiv de nemultumire pentru aproape 20% dintre elevi, care isi doresc sa devina in principal patroni, oameni de afaceri, manageri, avocati, medici.
Meseria de politist sau jandarm este apreciata de catre elevi mai mult decat cea de vedeta de televiziune, pictor, muzician, artist, inginer, politician, primat, muncitor calificat, functionar public.
Un numar reprezentand 42% dintre elevi recunosc ca au consumat bauturi alcoolice, iar 27% dintre acestia au fumat.
intrebati cum li se par informatiile, cunostintele pe care le primesc in scoala, 44% dintre elevi au raspuns ca acestea sunt "prea multe", iar 25-26% le considera "inutile, nefolositoare" si "greu de inteles". Mai mult de jumatate dintre acestia sustin ca este nevoie de un singur manual pentru aceeasi materie, ales de catre profesor, iar 39% dintre elevi vor ca uniformele scolare sa fie purtate la toate ciclurile de invatamant.
Numarul saptamanal de ore de scoala este considerat mare de 64% dintre elevi, iar o treime spun ca notele obtinute nu conteaza pentru a avea succes in viata. Pana la 30% dintre acestia primesc meditatii particulare de la profesorii de clasa sau din alte scoli, in principal la matematica si limba romana, suma medie platita pentru o sedinta fiind de 35 lei.
La randul lor, aproape jumatate dintre profesorii din invatamantul preuniversitar spun ca sistemul educational romanesc nu este "nici bun. nici rau" si considera, ca si elevii, ca programa scolara incarcata, prost structurata si nefolositoare este principala problema a educatiei.
O treime dintre profesori cred ca materia predata in scoala nu le foloseste elevilor in viata si insista pentru mai multa disciplina si purtarea uniformei la toate ciclurile.
Cei mai multi dintre profesori considera de asemenea ca nu conteaza ce note sunt obtinute in scoala pentru succes in viata si cred ca doar maxim 10% dintre elevi primesc meditatii particulare, considerandu-le ca fiind utile.
intrebati daca banii obtinuti de cadre didactice in urma meditatiilor ar trebui declarati si impozitati, 35% dintre profesori au raspuns afirmativ, iar 45% dintre acestia s-au pronuntat impotriva.
Scris de: {autor}MFX{/autor}
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii