Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
07:45 27 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Guvernul asigura ca nu impiedica proprietari de masini sa ceara rambursarea unei parti din taxa auto

ro

28 Jan, 2008 00:00 750 Marime text
Procedura de recuperare a taxei auto va fi reglementata, probabil, si prin normele de aplicare a noilor valori, iar statul nu va introduce bariere administrative pentru a impiedica proprietarii de masini sa solicite restituirea unei parti din sumele achitate, a declarat seful DAE, Adrian Ciocanea. "Statul roman nu va introduce niciun fel de bariere administrative pentru a impiedica cetatenii sa isi exercite drepturile, in cazul in care acestia vor dori sa recupereze o parte din taxa. Din statistici se pare ca putine vor fi diferentele in senul negativ, se discuta despre diferenta de taxa, nu despre intreg cuantumul", a afirmat seful Departamentului guvernamental pentru Afaceri Europene (DAE). Valoarea taxei de prima inmatriculare va creste de doua - trei ori la masinile noi Euro 4 si va scadea de zece ori la masinile vechi Euro 1, conform modificarilor care vor intra in vigoare la 1 iulie. Incasarile vor fi transferate de la bugetul de stat la Fondul de Mediu, pentru a fi utilizate, conform autoritatilor, la derularea unor proiecte de protejare a mediului si reducere a poluarii. Taxa se calculeaza printr-o formula care include coeficienti in functie de gradul de poluare a motorului (normele Euro), de capacitatea cilindrica a propulsorului si vechimea masinii. Suma rezultata pentru fiecare subcategorie este ajustata cu o cota de reducere, care creste de la 0 la 95%, in raport direct proportional cu vechimea masinii. Cota de reducere este stabilita in functie de vechimea autovehiculului, de rulajul mediu anual, de starea tehnica si nivelul de dotare al autovehiculului, prevazute in normele metodologice. Vechimea autovehiculului rulat se calculeaza in functie de data primei inmatriculari a acestuia. Atunci cand persoana care solicita inmatricularea autovehiculului nu poate face dovada datei primei inmatriculari a autovehiculului, taxa se calculeaza pe baza elementelor aferente unui autovehicul similar cu o vechime de pana la o luna. Plata taxei este obligatorie in momentul primei inmatriculari a autovehiculului in Romania, la inregistrarea modificarii autovehiculului in evidentele Directiei regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative sau cand masina este repusa in circulatie dupa ce a fost utilizata intr-un domeniu care dadea drept de scutire. Suma de plata poate fi contestata atunci cand persoana care urmeaza sa inmatriculeze autovehiculul rulat poate face dovada ca masina s-a depreciat intr-o masura mai mare decat cea indicata de grila fixa. Evaluarea nivelului de depreciere se va face pe baza elementelor avute in vedere la stabilirea cotei de reducere. Persoana nemultumita de raspunsul primit la contestatie se poate adresa instantelor de judecata. Atunci cand masina pentru care s-a platit taxa in Romania este ulterior exportata in afara teritoriului comunitar sau este transferata si inmatriculata pe teritoriul unui alt stat membru, se restituie valoarea reziduala a taxei. Valoarea reziduala a taxei reprezinta taxa calculata pentru un autovehicul cu aceeasi capacitate cilindrica si norma de poluare, si cu o vechime determinata incepand cu data primei inmatriculari pana la data exportului sau a transferului intr-un alt stat membru. Din incasarile obtinute din taxa de poluare pentru autovehicule vor fi finantate programe si proiecte pentru protectia mediului, respectiv programul de stimulare a innoirii parcului auto national, programul national de imbunatatire a calitatii mediului prin realizarea de spatii verzi in localitati, proiecte de inlocuire sau completare a sistemelor clasice de incalzire cu sisteme care utilizeaza energie solara, energie geotermala si energie eoliana, proiecte privind producerea energiei din surse regenerabile, respectiv eoliana, geotermala, solara, biomasa, microhidrocentrale, proiecte privind impadurirea terenurilor degradate sau defrisate, de renaturare a terenurilor scoase din patrimoniul natural si de realizare a pistelor pentru biciclisti.

Scris de: {autor}MFX{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii