Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:41 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Orban Baneasa va deveni practicabil doar pentru aeronave mici, urmare a extinderii nordului Capital

ro

13 Feb, 2008 00:00 761 Marime text
Aeroportul "Aurel Vlaicu" Baneasa va deveni, probabil in maxim zece ani, practicabil doar pentru aeronave mai mici, private, chartere, ca urmare a dezvoltarii nordului Capitalei, a declarat, marti, pentru MEDIAFAX, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. "Probabil peste 5-7 ani, maximum 10, in functie de ritmul de dezvoltare a Bucurestiului, Aeroportul Baneasa va putea fi folosit doar de aeronave mai mici, private, chartere, va fi interzis aeronavelor mari", a spus ministrul Orban. Demnitarul a explicat ca nordul Capitalei a inceput sa se dezvolte ca urmare a restituirii terenurilor si noilor Planuri Urbanistice Zonale aprobate de Consiliul General. El a adaugat ca este evidenta dezvoltarea Bucurestiului atat din punct de vedere al zonelor rezidentiale, cat si al spatiilor comerciale si de birouri. Directorul Aeroportului "Aurel Vlaicu" Baneasa, Stefan Mladin, este de acord cu declaratia ministrului Orban, precizand ca tendinta este clara si acum, cu atat mai mult in viitor, ca Baneasa sa devina un aeroport de oras. "Orice capitala europeana care se respecta are un astfel de aeroport de oras si as putea da exemplul aeroportului London City, care este in centrul Londrei, la 6,5 kilometri de Palatul Buckingham, iar anul trecut a avut aproximativ trei milioane de pasageri, fiind pe primul loc in Europa. Spre asta vrem sa ne axam si noi, Bucurestiul va avea nevoie de un aeroport de oras, iar Baneasa va avea un viitor in acest sens, avand in vedere ca tot mai multi oameni de afaceri vin in Romania cu aeronave mai mici, de pana in 80 de locuri. Anul trecut am avut 3.500 de astfel de curse", a precizat Mladin. Directorul Aeroportului "Aurel Vlaicu" a mai spus ca trebuie tinut cont si de dezvoltarea nordului Capitalei, astfel ca Baneasa se poate axa si pe un "cargo usor, care ar da rezultate deosebite", avand in vedere ca este inconjurat de multe mall-uri. Mladin a precizat, de asemenea, ca vor fi luate si masurile care se impun fata de vecini, respectiv anumite reglementari de mediu, taxe mai mari noaptea sau chiar interzicerea pe unele perioade din noapte si amplasarea unor panouri antizgomot.

Scris de: {autor}MFX{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii