Reamenajarea canalului Sulina, mai scumpa
Reamenajarea canalului Sulina, mai scumpa
05 Feb, 2008 20:00
ZIUA de Constanta
931
Marime text
Lucrarile de reamenajare a canalului Sulina ar putea costa mai mult statul roman, aceasta fiind solicitarea firmei germane Reinhold Meister, care se afla in litigiu cu Administratia Fluviala a Dunarii de Jos (AFDJ) din Galati.
Firma germana a actionat in instanta AFDJ dupa ce a fost descalificata in urma unei tranzactii organizate de aceasta pentru adjudecarea lucrarilor de reamenajare a canalului Sulina, reprezentantii Reinhold Meister exprimandu-si, la finele lunii trecute, intentia de a stinge litigiul cu mentiunea ca isi rezerva dreptul de a ajusta oferta financiara initiala.
Informatia a fost furnizata de directorul AFDJ din Galati, Ionel Malenda, in urma unui schimb de adrese oficiale cu firma germana Reinhold Meister. "Ne-am exprimat disponibilitatea de a stinge litigiul aflat pe rolul instantei de judecata, insa in adresa primita din partea firmei germane se mentioneaza ca, la renegociere, aceasta isi rezerva dreptul de a ajusta oferta financiara initiala. Inca nu stim ce inseamna aceasta ajustare, dar, in calitate de contractant, AFDJ Galati nu are cum garanta ca va suporta aceasta majorare de tarif" - a subliniat Ionel Malenda. El a spus ca Banca Europeana de Investitii (BEI), institutie care asigura finantarea lucrarilor de amenajare a canalului Sulina, a fost de acord cu o extindere a imprumutului acordat statului roman pana pe data de 15 februarie, reprezentantii BEI exprimandu-si speranta ca pana atunci se va stinge litigiul cu firma germana. In paralel, AFDJ a solicitat Ministerului Transporturilor completarea Comisiei de negociere din institutia galateana, astfel incat stingerea litigiului cu firma germana sa poata fi urmata de renegocierea contractului.
Potrivit lui Malenda, urmatorul termen de judecata stabilit de Tribunalul Galati in procesul dintre Reinhold Meister si AFDJ este data de 11 februarie.
"Din pacate, acesta este doar unul din conflictele artificiale pe care incercam sa le stingem. Ne aflam in proces si cu consortiul international care a indepartat epava Rostok de pe canalul Sulina, litigiul urmand sa se judece pe fond la Curtea de Arbitraj din Zurich" - a mentionat directorul Ionel Malenda, adaugand ca reprezentantii consortiului international Wreck Removal Consortium solicita 7,5 milioane de euro pentru lucrarile executate in vederea indepartarii epavei. Amintim ca firma germana Reinhold Meister a pierdut licitatia organizata de AFDJ Galati in favoarea firmelor galatene Hidrotehnica SA si Vega '93 SA, ea contestand ulterior decizia fostei conduceri a institutiei galatene. Pentru realizarea lucrarilor de amenajare a canalului Sulina, Guvernul a incheiat in 2002 un contract de imprumut cu BEI, valoarea totala a finantarii obiectivului fiind de peste 70 de milioane de euro.
Lucrarile de amenajare a canalului Sulina ar fi trebuit sa inceapa in 2005, atunci cand Wreck Removal Consortium a incheiat operatiunile de scoatere de pe senalul navigabil a epavei cargoului ucrainean Rostok.
Scris de: {autor}RMP{/autor}
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii