Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
06:01 29 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Tariceanu CFR are pierderi, iar o majorare salariala fara restructurare nu poate fi acceptata

ro

06 Feb, 2008 00:00 827 Marime text
Compania Nationala de Cai Ferate este o unitate care inregistreaza pierderi si functioneaza "din greu" pe baza de subventii, iar o majorare salariala la nivelul solicitat de catre liderii sindicatelor feroviare este greu de acceptat fara o restructurare a companiei, a declarat premierul Tariceanu. El a aratat ca nu desconsidera dorinta reprezentantilor sindicatelor de a asigura conditii mai bune de salarizare, dar ca o majorare salariala peste "limitele sanatoase" va determina o crestere a inflatiei. "Acesta este suportul rational prezentat in discutia cu sindicatele", a spus Tariceanu. Liderii sindicatelor feroviare s-au intalnit, marti dupa-amiaza, la sediul Ministerului Transporturilor, cu reprezentantii societatilor din domeniu, pentru o noua runda de negocieri privind majorarile salariale prevazute de viitorul Contract Colectiv de Munca. La sfarsitul discutiilor, delegatia sindicatelor urmeaza sa aiba o intalnire si cu ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Cu o zi in urma, federatiile au notificat administratiile societatilor feroviare referitor la conflictul de interese, acesta fiind primul pas pentru declansarea unor actiuni de protest legale. Sindicatele din domeniu sunt nemultumite de oferta de majorare salariala de patru la suta din 1 aprilie si alte patru procente de la 1 octombrie, raportat la salariul din decembrie anul trecut. Ei sustin ca, anterior, administratiile fusesera de acord cu o crestere la 500 de lei de la 1 ianuarie si 570 de lei de la 1 mai, insa aceasta oferta nu a mai fost respectata dupa ce, miercuri, Guvernul a adoptat Memorandumul privind dimensionarea cheltuielilor salariale pentru operatorii economici monitorizati, limitate la o medie de 8% fata de anul 2007. Ca urmare, mai multe trenuri au fost oprite, in 1 februarie, de la ora 7.00, in gari, iar casele de bilete au fost inchise, actiunea de protest fiind generata de nemultumiri salariale. Dupa aproximativ trei ore, circulatia trenurilor a fost reluata. Liderii federatiilor sindicale feroviare au declarat ca actiunea de vineri dimineata a fost una voluntara. Aproape 300 de trenuri, din care 194 de calatori si 96 de marfa, precum si aproximativ 20.000 de calatori au fost afectati de actiunea angajatilor feroviari. Dupa reluarea traficului feroviar, ministrul Ludovic Orban declara ca oprirea circulatiei trenurilor nu a fost o miscare spontana de protest, pentru ca a debutat simultan in toata tara si a fost reluata tot simultan, la aceeasi ora, adaugand ca aceasta forma de protest este ilegala. Revendicarile privind majorarea salariilor sunt sustinute de Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial, Federatia Mecanicilor de Locomotiva din Romania, Federatia Nationala Drum de Fier, Federatia Sindicatelor Ramuri Vagoane, Federatia Nationala Sindicala Elcatel, Federatia Automatizari Feroviare si Federatia Transportatorilor Feroviari.

Scris de: {autor}MFX{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii