Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
18:18 26 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Au pregatirea necesara sefii de deconcentrate?

ro

18 May, 2009 22:59 5331 Marime text

Constantin_Florian_09.jpgDacă în unele cazuri directorii coordonatori validaţi pe funcţii au pregătirea corespunzătoare, am descoperit şi situaţii în care studiile n-au nicio  tangenţă cu funcţia ocupată

Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 37 a constituit pentru mulţi directori de deconcentrate o reatestare pe funcţiile pe care fuseseră propuşi, iar pentru alţii, o promovare pur politică. Spre exemplu, Florian Constantin a absolvit Facultatea de Electromecanică - TCM, este pasionat de rugby şi va conduce ITM.
Mare parte dintre şefii deconcentratelor şi-au prezentat proiectele de management şi au convins comisiile de evaluare că merită să-şi preia atribuţiile conform fişei postului. Şi, totuşi, numirea politică pe o funcţie de conducere nu trebuie să facă abstracţie de pregătirea profesională a celor ce râvnesc la acele posturi şi, datorită conjuncturii politice favorabile, au şansa de a o obţine, fie chiar şi temporar. Pornind de la acest aspect, am decis să facem o analiză a CV-urilor celor care pot răsufla uşuraţi pentru că au fost declaraţi admişi.

Calificări multiple


La conducerea Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului (CRPC) Constanţa rămâne Bogdan Teoniu Dima.
Licenţiat în ştiinţe administrative şi masterand pe profilul „Instituţii de drept civil", Dima a avut, până de curând, mai multe funcţii. Potrivit Curriculum Vitae, şeful CRPC Constanţa a căpătat, în timp, competenţe profesionale în domenii precum: finanţe publice şi fiscalitate, drept civil, drept administrativ, contencios administrativ, economie, contabilitate, drept de procedură civilă şi penală. Ca urmare a funcţiilor deţinute anterior ocupării actualului post, Dima a lucrat permanent cu publicul, ceea ce, cumulat cu mai multe cursuri pe care le-a urmat - de comunicare interpersonală, de management al calităţii, de evaluare şi îmbunătăţire a performanţei manageriale sau de îmbunătăţire a calităţii serviciilor în instituţiile publice -, îl va ajuta în actuala ipostază.

studii_sefi_deconcentrate_Cristina_Branzoi_03.jpgMediator pentru minori, mediator între adulţi

Valentina Munteanu s-a reîntors în Direcţia de Muncă şi Protecţie Socială, unde, în urmă cu şase ani, îşi începuse activitatea ca inspector superior din cadrul Serviciului de Resurse Umane. Absolventă a  Facultăţii de Inginerie Economică din Bucureşti, specializarea inginerie managerială, Munteanu şi-a continuat perfecţionarea profesională. Tot în Capitală, ea a terminat un masterat în „Diagnosticul economico-financiar al firmei" şi cursuri doctorale în „Managementul resurselor umane". Cursurile de perfecţionare finalizate de directorul DMPS Constanţa i-au adus o diplomă de analist programator, calificarea ca inspector resurse umane, precum şi în managementul organizaţional şi cel social. Pornind de la cursul „Mediator pentru problemele familiale ale minorilor", Valentina Munteanu va trebui să treacă în rolul de mediator în conflictele de muncă survenite între sindicalişti şi diverşi agenţi economici ce activează pe raza judeţului nostru. Cât priveşte cursul „Strategii de Dezvoltare Locală şi Regională", directorul DMPS l-ar putea folosi pentru a veni cu sugestii în sprijinul societăţilor comerciale afectate de criza economică...

Ion Bogdan, dedicat silviculturii



Despre şeful Direcţiei Silvice Constanţa, inginerul Ion Bogdan, se poate spune că acesta este domeniul în care a dorit să lucreze dintotdeauna. El este absolvent al Facultăţii de Silvicultură şi Exploatări Forestiere din Braşov. În anul 2001şi 2003, s-a specializat în „Managementul Firmei", urmând cursuri la Academia de Studii Economice Bucureşti. De la şef district la Ocolul Silvic Basarabi, el a avansat până ce, în 2001, a ajuns director al Direcţiei Silvice Constanţa. Pregătirea profesională, experienţa vastă căpătată în timp, dar şi loialitatea faţă de PSD (n.r. este membru al acestui partid din 1996), i-au asigurat, în acest an, revenirea la conducerea Direcţiei Silvice Constanţa.

Cu legea în mână, face plăţi agricultorilor!?

Reconfirmat la şefia APIA, Aurel Şuşman şi-a definitivat studiile la Craiova, fiind absolvent al Facultăţii de Drept Civil şi Comercial din cadrul Universităţii „Nicolae Titulescu". Membru PSD Eforie din 2001, Aurel Şuşman a fost, până pe 12 martie anul curent, consilierul personal pe probleme de achiziţii publice şi administrative al ministrului Mediului, Nicolae Nemirschi. Anterior, el a ocupat şi un post de consilier în cadrul Ministerului Agriculturii, singurul serviciu care l-ar putea ajuta în noua ipostază de director APIA. Întrucât nici până acum nu a binevoit să ne furnizeze un CV, informaţiile despre Şuşman sunt reduse. Totuşi, la învestirea în funcţie, în comunicatul trimis de Prefectura Constanţa s-a menţionat că ar fi fost „consultant în domeniul investiţiilor în agricultură", iar „experienţa în domeniul agriculturii şi al marketingului îl va ajuta în dezvoltarea relaţiilor cu administraţia locală, asigurând o bună  colaborare între fermieri şi APIA".

Ioan_Bogdan.jpgExperienţa în domeniu


În urma evaluării proiectului de management, conducerea Casei Judeţene de Pensii a fost „adjudecată" de Corina Samoilă. După absolvirea Institutului de Subingineri Constanţa, a urmat cursurile Facultăţii de Management Financiar, obţinând diploma de economist, iar în curând îşi va trece în palmares şi un master în „Studii Europene în Administraţia Publică". În cadrul instituţiei pe care o va coordona în următorii patru ani, Corina Samoilă activează din 1992. A început ca referent superior şi a continuat ca inspector principal până în data de 29 aprilie, când a fost numită director executiv delegat al Casei Judeţene de Pensii.
Elena Frâncu, cea care a trecut cu brio examenul referitor la proiectul de management, va ocupa în continuare fotoliul de director executiv al Direcţiei de Sport Constanţa. Dacă formarea sa profesională este potrivită fotoliului pe care îl va ocupa de acum înainte au evidenţiat-o atât evaluatorii proiectului susţinut de ea însăşi, cât şi experienţa profesională vastă pe care o are în domeniul sportiv. A absolvit Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport şi un doctorat în managementul activităţii sportive, este membru al Fundaţiei Olimpice Române, a Consiliului Valorilor Sportului Românesc, în Biroul Federal al Federaţiei Române de Handbal şi în Comitetul Executiv al COSR. A fost şi cadru didactic la Clubul Sportiv Şcolar nr. 1, antrenor la lotul de juniori handbal. A fost, pe rând, asistent universitar la Universitatea „Ovidius" şi lector universitar doctor. Timp de 13 ani a fost director în cadrul Ministerului Tineretului şi Sportului, iar din 2003 a ocupat funcţia pe care a câştigat-o din nou în cadrul Direcţiei de Sport Constanţa.
Alexandru Mezei, director la Căpitănia Zonală Constanţa, a fost, înainte de a ocupa fotoliul de şef, director adjunct în cadrul aceleiaşi instituţii, urmând toate etapele în marină, până la comandant de nave. Este absolvent al unor cursuri organizate în cadrul mai multor  programe de traning, „Port of Constanţa VTMIS Operator şi Supervisor", Nantes 2001, IMO OPRC Model Training Course Level 2 - Response to Oil Spills For Supervisors And On-Scene Commanders - organizat de IMO în 2004. De asemenea, mai este membru din 2004 al Nautical Institute, London şi International Harbour Masters' Association.
Şi Viorel Costache, şeful Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,Dobrogea" a fost dedicat activităţii sale, din moment ce încă din 1986 a pornit o carieră militară: a absolvit Şcoala Militară de Ofiţeri Activi a M.I., Facultatea de Management şi pe cea de Drept, urmând ulterior numeroase cursuri în domeniu.
La capitolul experienţă profesională, Viorel Costache a făcut parte din grupul de pompieri al judeţului Constanţa, Compania de Pompieri Medgidia şi, ulterior, la cea de la Mangalia, în funcţii de coordonare şi comandă. Din 1995 până în prezent a lucrat, pe rând, la Batalionul 2 al Brigăzii de Pompieri ,,Dobrogea", comandant la Grupul 2 Intervenţie Constanţa - Port, iar în cele din urmă, la inspector în cadrul Inspectoratului.

Sport şi rigurozitate la ITM

De curând, Florian Constantin a devenit noul director coordonator al Inspectoratului Teritorial de Muncă. Promovarea a venit ca urmare a susţinerii colegilor din PD-L Constanţa, dar, la drept vorbind, se pare că nu s-a ţinut cont de pregătirea sa profesională. Conform CV-ului, acesta a urmat cursurile post-gimnaziale la „Matei Basarabi" din Bucureşti şi Liceul Militar „Dimitrie Cantemir" din Breaza. Ulterior, Constantin a absolvit Facultatea de Electromecanică - TCM. Pe lângă activitatea de manager general al unei firme, noul şef al ITM a fost şi este pasionat de sport el, fiind preşedinte al Asociaţiei Judeţene de Rugby Constanţa şi membru în staff-ul Federaţiei Române de Rugby.
Nici în cazul Cristinei Brânzoi, proaspăt intrată în rândul şefilor de instituţii, experienţa profesională nu a contat prea mult, important a fost că a trecut de proba proiectului de management.
În prezent inspector de specialitate la Autoritatea Navală Română, a pornit ca jurnalist, crainic la SC Tomis SA Constanţa, secretar, referent-jurist şi şef departament marketing la Teatrul de Balet Oleg Danovski, ulterior expert parlamentar la Partidul Democrat şi purtător de cuvânt la AJOFM.

Omul potrivit la locul potrivit

Un alt membru PD-L a preluat frâiele Serviciului Judeţean de Consultanţă Agricolă - Liliana Panaitescu. Spre deosebire de colegul de partid de la ITM, ea va activa într-un domeniu cunoscut, având în vedere că a învăţat la Liceul Agroindustrial Fundulea, şi şi-a continuat studiile la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Bucureşti, Facultatea de Agricultură, specializarea Agronomie - Management, Marketing şi Economie Rurală. Liliana Panaitescu deţine, din august 2004, şi diploma de doctor în domeniul agronomie, iar de-a lungul anilor a activat în mai multe asociaţii şi societăţi, majoritatea axate pe agricultură.
Şi Romulus Mincă, proaspăt desemnat în funcţia de conducere a AJOFM, are o experienţă profesională care să-i justifice noul fotoliu ocupat: fondator al Centrului de Calificare din Galaţi, al Asociaţiei pentru Formare Profesională „Criterion" Bucureşti, şi preşedinte al Centrului de Calificare - Recalificare Profesională A.T.P. Constanţa. La capitolul educaţie şi formare, Mincă este absolvent în ştiinţe juridice, al unui master în Administrare şi Guvernare şi a două cursuri postuniversitare - „Managementul resurselor umane în administraţia publică" şi „Managementul dezvoltării locale" - Institutul Naţional de Administraţie (INA). Romulus Mincă susţine că, prin activitatea Centrului de Calificare - Recalificare Profesională din Constanţa  şi a Centrului de Calificare Profesională „Danubius" Galaţi, au fost pregătite profesional aproximativ 22.000 persoane, majoritatea şomeri, din care au fost încadraţi în muncă 15%, respectiv o medie de 250 oameni/an. 

{mos_ri:deconcentrate}
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • FOST CONCURENT LA CONCURS FARA SPRIJIN POLITIC 19 May, 2009 12:31 O ABERATIE,NUMAI INCULTI,PUSI PE CAPATUIALA,CAPETE SECI, LINGAI AI PARTIDELOR.NU AI CULOARE POLITICA NU AI NICI O SANSA DE PROMAVARE INDIFERENT CAT DE MULTE STII.ALTII NU CUNOSC NICI GRAMATICA LIMBII ROMANE,NU STIU SA SE EXPRIME DAR SUNT DIRECTORI.IMI ESTE SILA
  • UN ANGAJAT 19 May, 2009 06:15 CREDETI CA ESTE SUFICIENT SA LUCREZI IN INSTITUTIE 10 ANI? DE CE NU CERETI FISA POSTULUI ATUNCI CAND FACETI APRECIERI ASUPRA ACTIVITATII VIITORILOR SEFI? DESPRE STUDII FINALIZATE IN ULTIMII 5 ANI STITI FOARTE BINE CUM SE OBTIN NOTELE.