Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
20:22 26 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Autoritatile municipiului si judetului "au abandonat" podul IPMC

ro

01 Sep, 2006 00:00 1152 Marime text

Miliarde de lei, pe apa sambetei

# PNG reclama incapacitatea manageriala a sefilor ministerului Transporturilor * Desi s-au alocat 132 de miliarde de lei pentru repararea podului IPMC, lucrarile au fost abandonate * In perioada 2000-2004, fostul ministru al Transporturilor, PSD-istul Miron Mitrea a "trimis" 178 de miliarde de lei pentru finalizarea lucrarilor, insa podul este in acelasi stadiu

Tronsonul de autostrada Cernavoda - Constanta, in lungime de 52,1 kilometri, cu doua benzi de circulatie pe fiecare parte carosabila face parte din coridorul IV Trans - european ce leaga Constanta de Bucuresti. In opinia secretarului general al organizatiei judetene Constanta a Partidului Noua Generatie, Laura Stroe, autostrada reprezinta o necesitate pentru a imbunatati fluxul rutier, a reduce rata de producere a accidentelor si timpului necesar deplasarii la Marea Neagra. La un moment dat s-a zvonit ca autostrada Cernavoda - Constanta va fi terminata in anul 2008 dar alte zvonuri ale oficialilor autohtoni au prelungit acest termen, impingandu-l pana in 2010. Banii imprumutati de la Banca Europeana pentru Reconstructii si Dezvoltare si de la Banca Europeana pentru Investitii ar fi trebuit sa impulsioneze Ministerul Transporturilor in a se grabi sa finalizeze tronsonul. Opinia PNG este ca Romania ar avea nevoie sa-si concentreze reteaua de transporturi pe coridorul negociat cu Uniunea Europeana, unele negocieri incepute inca din 1996 si bineinteles nefinalizate. Astfel, Uniunea Europeana ar putea acoperi o parte din cheltuielile constructiilor de infrastructura pe aceste coridoare cu o cofinantare din partea Guvernului si atragere de credite de la institutii financiare importante. Liderii PNG nu sunt de acord cu termenii prea lejeri in executie si reclama incapacitatea manageriala a Ministerului Transporturilor si cred ca Romania poate pierde, din cauza lipsei de actiune, fondurile europene alocate pentru astfel de lucrari de infrastructura.Gestionare defectuoasa a fondurilor publiceIn contextul dat, liderii PNG Constanta au punctat ieri in cadrul conferintei saptamanale de presa ca municipalitatea impreuna cu ministerul de resort a inceput reparatiile capitale la pasajul rutier intens circulat - podul IPMC. In viziunea sefilor PNG Constanta, din repararea acestui pod s-a facut un titlu de lauda pentru unii reprezentanti din administratia municipiului si a judetului Constanta. Desi au fost alocate 132 de miliarde de lei vechi, lucrarile au stagnat ceea ce duce la o concluzie simpla: o proasta gestionare a fondurilor alocate pentru finantarea lucrarilor.Laura Stroe este de parere ca ar trebui reluate lucrarile de reparare a infrastructurii si inlocuirea unor elemente ale pasajului rutier. "Este cunoscut ca podul este indispensabil fluidizarii traficului greu prin ocolirea zonei centrale a municipiului, intrucat pasajul preia intregul trafic rutier dintre DN 2A, soseaua de centura a Constantei si Portul Constanta Sud Agigea."
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii