Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
04:22 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce ar trebui să facă Mazăre şi angajaţii lui. Crezi că reuşesc?! (documente)

ro

22 Sep, 2012 01:00 3300 Marime text

02_regulament_-_sediu_Primaria_Constanta_02.jpgPe site-ul primăriei Constanţa a fost publicată anexa la Dispoziţia nr. 2078/10.09.2012 - regulamentul intern

al aparatului de specialitate al primarului municipiului Constanţa. Documentul, destul de amplu, spune foarte clar cum ar trebui să se poarte primarul şi angajaţii săi, care sunt drepturile şi obligaţiile, atât ale angajatului cât şi ale angajatorului, şi, cel mai important, care este programul de muncă al funcţionarilor publici. Întrebarea este: aţi întâlnit până acum angajaţi ai Primăriei Constanţa care să se poarte după spusele regulamentului? Au respectat cei plătiţi din bani publici, din taxele locale şi impozitele date de către constănţeni, litera legii interne? ZIUA de Constanţa a ales anumite articole ale regulamentului, mai importante, după părerea noastră, pentru constănţeni. Am dori să ştim dacă v-aţi lovit vreodată de o altă atitudine decât cea creionată în regulamentul dat prin dispoziţia primarului Radu Mazăre. Aşteptăm părerile dumneavoastră!

Art.29 - (1) Primarul municipiului Constanţa asigură respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, a prevederilor Constituţiei României, a legilor ţării, a decretelor Preşedintelui României, a hotărârilor şi ordonanţelor Guvernului României, a actelor administraţiei publice centrale şi locale, a hotărârilor Consiliului Local al municipiului Constanţa.

(2) Primarul municipiului Constanţa coordonează şi conduce serviciile din aparatul de specialitate şi serviciile publice de interes local şi îndeplineşte atribuţiile legale ce-i revin în această calitate.

Art.30 - Conducerea Primăriei are următoarele drepturi:

a) să propună spre aprobare Consiliului Local Constanţa organigrama şi statul de funcţii ale aparatului de specialitate şi ale serviciilor publice de interes local, să stabilească organizarea şi funcţionarea Primăriei şi a serviciilor publice de interes local, programul de lucru al acestora şi bugetul local, pe baza propunerilor serviciilor de specialitate;

b) să stabilească Regulamentul Intern, Regulamentul de Organizare şi Funcţionare, fişele posturilor şi sarcinile de serviciu, politica, strategia şi obiectivele pentru realizarea misiunii Primăriei municipiului Constanţa;

c) să dea dispoziţii cu caracter obligatoriu pentru salariaţi, sub rezerva legalităţii lor;

d) să exercite controlul asupra modului de îndeplinire a sarcinilor de serviciu şi a obiectivelor instituţiei;

e) să angajeze pe posturile vacante sau să numească în funcţiile publice vacante salariaţii, pe bază de concurs, să asigure promovarea şi avansarea salariaţilor, cu respectarea legii şi a prezentului regulament;

f) să acorde calificativele urmare a evaluării performanţelor profesionale anuale, în conformitate cu prevederile legale;

g) să aprobe participarea salariaţilor la cursurile şi programele de perfecţionare profesională în baza Planului anual.

h) să constate şi să aplice sancţiuni corespunzătoare abaterilor disciplinare săvârşite, conform prevederilor legale în vigoare şi ale prezentului Regulament intern;

i) să conducă aparatul de specialitate al Primarului şi serviciile publice de interes local din municipiul Constanţa;

j) să ia măsuri pentru prevenirea şi, după caz, gestionarea situaţiilor de urgenţă;

k) să ia măsuri pentru asigurarea inventarierii, evidenţei statistice, inspecţiei şi controlului efectuării serviciilor publice de interes local, precum şi a inventarierii bunurilor din patrimoniul public şi privat al municipiului Constanţa;

l) să numească şi să dispună suspendarea, modificarea sau încetarea raporturilor de serviciu sau, după caz, a raporturilor de muncă, în condiţiile legii, pentru salariaţii din cadrul aparatului de specialitate, precum şi pentru conducătorii serviciilor publice de interes local;

m) să acorde salariaţilor premii şi alte stimulente, potrivit legii, în funcţie de performanţe şi importanţa contribuţiei la realizarea obiectivelor stabilite, de îndeplinirea criteriilor de acordare stabilite, de rezultatele obţinute în activitate apreciate ca valoroase, după caz.

Art.33 - Salariaţii din Primăria municipiului Constanţa au următoarele obligaţii:

- să respecte Constituţia, legile ţării şi să acţioneze pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor legale, în conformitate cu sarcinile care le revin, cu respectarea eticii profesionale;

- să asigure un serviciu public de calitate în beneficiul cetăţenilor, prin participarea activă la luarea deciziilor şi la transpunerea lor în practică, în scopul realizării obiectivelor ce revin Consiliului local al municipiului Constanţa şi Primarului municipiului Constanţa;

- să-şi îndeplinească sarcinile de serviciu ce le revin potrivit Regulamentului de organizare şi funcţionare al aparatului de specialitate al Primarului şi al serviciilor publice de interes local, a celor din Regulamentul intern, din fişa postului şi din dispoziţiile conducerii;

- să îndeplinească în termenele stabilite de superiorii ierarhici, lucrările repartizate;

- să respecte principiul legalităţii şi egalităţii cetăţenilor în faţa legii şi a autorităţilor publice, prin promovarea unor soluţii similare sau identice raportate la aceeaşi categorie de situaţii de fapt şi eliminarea oricărei forme de discriminare bazate pe aspecte privind naţionalitatea, convingerile religioase şi politice, starea materială, sănătatea, vârsta, sexul sau alte aspecte;

- să respecte ordinea şi disciplina la locul de muncă;

- să respecte măsurile de securitate şi sănătate a muncii din instituţie;

- să respecte secretul de serviciu;

- să respecte normele de conduită profesională şi civică prevăzute în Legea nr.7/2004 privind Codul de conduită al funcţionarilor publici sau cele prevăzute de Legea nr. 477/ 2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice, după caz;

- să aibă un comportament bazat pe profesionalism, respect, bună-credinţă, corectitudine şi amabilitate, o atitudine constructivă şi conciliantă;

- să apere prestigiul Primăriei, imaginea acesteia precum şi interesele sale legale precum şi să se abţină de la orice act sau fapt care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale acesteia şi ale municipiului, precum şi să păstreze secretul profesional şi confidenţialitatea datelor şi informaţiilor deţinute;

- să reprezinte corespunzător municipiul, Primăria, Consiliul local, după caz, în relaţiile cu cetăţenii, cu agenţii economici şi instituţiile şi autorităţile publice, cu reprezentanţii firmelor, instituţiilor sau ai organizaţiilor, etc. cu ocazia deplasărilor în interes de serviciu în ţară sau străinătate;

- să respecte libertatea opiniilor, să aibă o atitudine constructivă şi conciliantă şi să evite generarea conflictelor datorate schimbului de păreri;

- să se abţină de la exprimarea sau manifestarea convingerilor politice, în exercitarea sarcinilor ce le revin;

- să exercite autocontrolul lucrărilor înainte de predare, să identifice cerinţele, oportunităţile, posibilele riscuri şi consecinţele acestora şi soluţii de diminuare a riscurilor pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor de serviciu şi realizarea criteriilor de performanţă la nivelul cerut.

- să îndeplinească sarcinile ce le revin, conform legii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare, manifestând un înalt grad de profesionalism şi să aducă la cunoştinţa conducerii instituţiei orice fapte sau acte de natură a crea disfuncţionalităţi în buna funcţionare a instituţiei;

- să-şi însuşească şi să aplice dispoziţiile privind redactarea, semnarea şi circuitul corespondenţei, precum şi expedierea acesteia;

- să respecte programul de lucru, să execute la timp şi în mod corespunzător sarcinile de serviciu prevăzute în fişa postului, precum şi alte sarcini încredinţate de şefii ierarhici superiori, cu respectarea strictă a dispoziţiilor legale;

- să nu folosească atribuţiile funcţiei deţinute în alte scopuri decât cele prevăzute de lege;

- să respecte regulile şi procedurile speciale de protecţie a informaţiilor clasificate după cum sunt stabilite de către conducerea Primăriei municipiului Constanţa conform legilor specifice în vigoare;

- să execute cu bună credinţă şi la timp dispoziţiile şefului ierarhic; în cazul unei dispoziţii ilegale vor notifica semnificaţia ilegală a dispoziţiei primite şi, în acest caz, răspunderea revine celui care a dat dispoziţia;

- să utilizeze aparatura încredinţată la parametrii de funcţionare prevăzuţi în documentaţia tehnică şi în condiţii de deplină siguranţă, conform instrucţiunilor de lucru;

- să manifeste grijă faţă de tehnica şi bunurile aflate în dotarea sa sau a instituţiei, astfel încât să preîntâmpine pierderea, degradarea sau distrugerea acestora din vina sa;

- să stingă toate becurile şi lămpile electrice şi să oprească instalaţiile de aer condiţionat la terminarea programului de lucru;

6

- să respecte normele de protecţie a muncii, de folosire a aparaturii din dotare, precum şi normele de prevenire şi stingere a incendiilor, evitând situaţiile în care s-ar pune în primejdie clădirile, instalaţiile sau viaţa şi integritatea sau sănătatea unei persoane;

- să înştiinţeze şeful ierarhic imediat ce constată existenţa unor deficienţe sau abateri în activitatea proprie locului de muncă, propunând măsuri concrete pentru prevenirea sau remedierea acestora;

- să păstreze şi să apere patrimoniul încredinţat având în permanenţă grijă pentru gospodărirea judicioasă a acestuia;

- să propună şi să asigure, potrivit atribuţiilor care le revin, folosirea utilă şi eficientă a fondurilor publice, în conformitate cu prevederile legale şi să menţină ordinea, disciplina şi curăţenia la locul de muncă;

- salariaţilor le este interzis să solicite sau să accepte, direct sau indirect, orice fel de daruri materiale sau băneşti sau alte beneficii pentru executarea sarcinilor de serviciu;

- să se prezinte la locul de muncă într-o ţinută adecvată pentru îndeplinirea sarcinilor de lucru;

- să-şi completeze cunoştinţele cu noutăţile în domeniu;

- să-şi perfecţioneze pregătirea profesională, fie în cadrul instituţiei, fie urmând cursuri de perfecţionare organizate în acest scop;

- să promoveze raporturi de colaborare cu colegii şi subalternii, cât şi raporturi de respect faţă de şefii ierarhici, evitând comentariile şi aprecierile referitoare la activitatea altor compartimente;

- să aducă la cunoştinţa Serviciului Resurse Umane, modificările intervenite în situaţia personală (căsătorie, divorţ, naştere, schimbarea domiciliului, etc.);

- să anunţe cât mai urgent şeful ierarhic despre imposibilitatea prezentării la serviciu datorită stării de sănătate sau unor probleme personale, etc.;

- efectuarea deplasărilor în interes de serviciu se vor face numai în baza ordinului de deplasare ;

- la înapoierea din deplasare (internă sau externă) salariaţii vor prezenta în termen de 5 zile un raport de activitate în care se vor menţiona principalele probleme rezolvate cât şi eventualele măsuri sau dispoziţii care s-au transmis pe timpul acestor activităţi.

- funcţionarii publici au obligaţia de a depune declaraţia de interese şi avere.

(2) Salariaţii cu funcţii de conducere au în plus, următoarele obligaţii:

a) să asigure egalitatea de şanse şi tratament cu privire la dezvoltarea carierei pentru toţi salariaţii din subordine;

b) să examineze şi să aplice cu obiectivitate criteriile de evaluare a competenţelor profesionale pentru salariaţii din subordine, atunci când propun promovări, transferuri, numiri sau eliberări din funcţii ori propun acordarea de stimulente materiale sau morale, excluzând orice formă de favoritism ori discriminare;

c) să sprijine propunerile şi iniţiativele motivate ale personalului din subordine, în vederea îmbunătăţirii activităţii Primăriei municipiului Constanţa, precum şi a calităţii serviciilor publice oferite cetăţenilor;

d) să supravegheze permanent şi să analizeze periodic activitatea din propriul compartiment pentru a propune acţiuni corective şi preventive care să menţină sub control riscurile specifice şi să permită rezolvarea neconformităţilor semnalate potrivit documentelor de control managerial aprobate de Primar.

Art.34 - Se interzice salariaţilor:

a) prezentarea la serviciu în ţinută indecentă sau necorespunzătoare, ori sub influenţa băuturilor alcoolice;

b) părăsirea locului de muncă sau plecarea din instituţie fără motive temeinice şi fără aprobarea şefilor ierarhici;

c) orice preocupări de ordin personal pe durata programului de activitate;

d) folosirea în interes personal a calculatoarelor şi a aparaturii din dotare precum şi a altor mijloace materiale aparţinând instituţiei, efectuarea de convorbiri telefonice în interes personal, cu excepţia unor situaţii temeinic justificate;

e) scoaterea din cadrul instituţiei a oricăror bunuri materiale, mijloace fixe sau obiecte de inventar, fără bonuri de ieşire eliberate de cei în drept;

f) fumatul în birouri sau holuri, acest lucru fiind permis numai în locuri special amenajate;

g) furnizarea informaţiilor referitoare la bunurile proprietate publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale, supuse operaţiunilor de vânzare, concesionare sau închiriere în alte condiţii decât cele prevăzute de lege;

h) dezvăluirea pe perioada derulării contractului individual de muncă sau a raportului de serviciu, precum şi ulterior pe o perioadă de doi ani, a faptelor sau datelor care, devenite publice, ar dăuna intereselor, imaginii ori prestigiului Primăriei municipiului Constanţa;

i) utilizarea, în folos personal, a informaţiilor pe care le deţin în virtutea exercitării atribuţiilor de serviciu sau de care au luat cunoştinţă în orice mod;

7

j) exprimarea în public a unor aprecieri neconforme cu realitatea în legătură cu activitatea Primăriei, a Consiliului local, cu politicile şi strategiile acestora ori cu proiectele de acte cu caracter normativ sau individual adoptate sau emise, după caz;

k) exprimarea unor aprecieri neautorizate în legătură cu litigiile aflate în curs de soluţionare şi în care municipiul Constanţa, Primarul sau Consiliul local, etc. au calitatea de parte;

l) dezvăluirea de informaţii care nu au caracter public, în alte condiţii decât cele prevăzute de lege, dezvăluirea secretului de stat, secretului de serviciu precum şi unor fapte, informaţii sau documente de care iau cunoştinţă în exercitarea sarcinilor, cu excepţia informaţiilor de interes public;

m) dezvăluirea unor informaţii la care au acces în exercitarea sarcinilor de serviciu, dacă aceasta este de natură să atragă avantaje necuvenite ori să prejudicieze imaginea sau drepturile municipiului ori ale unor salariaţi, precum şi ale persoanelor fizice sau juridice, după caz;

n) acordarea de asistenţă şi consultanţă de orice natură persoanelor fizice sau juridice în vederea promovării şi susţinerii de acţiuni juridice, împotriva statului, municipiului, Primarului, Consiliului local, etc;

o) adoptarea unei atitudini care aduce atingere onoarei, reputaţiei sau demnităţii persoanelor cu care intră în legătură în exercitarea sarcinilor de serviciu, prin întrebuinţarea unor expresii jignitoare, dezvăluirea unor aspecte ale vieţii private, formularea unor plângeri sau sesizări calomnioase ;

p) sărbătorirea unor evenimente personale în incinta instituţiei;

r) în relaţiile cu reprezentanţii altor state, să exprime opinii personale privind aspecte naţionale sau dispute internaţionale;

s) comercializarea de către salariaţi a produselor de orice fel în incinta instituţiei.

ş) să solicite ori să accepte cadouri, servicii, favoruri, invitaţii sau ori ce alt avantaj care le sunt destinate personal, familiei, părinţilor, prietenilor ori persoanelor cu care au avut relaţii de afaceri sau de natură politică, care le pot influenţa imparţialitatea în exercitarea funcţiilor publice deţinute ori pot constitui o recompensă în raport cu aceste funcţii.

Art. 61 - Durata de muncă

(1) Durata normală a muncii pentru salariaţii angajaţi cu normă întreagă este de 8 ore / zi şi de 40 ore / săptămână. Programul de lucru începe la ora 8,00 şi se sfârşeşte la ora 16,00 .

Art.67 - Salariaţii beneficiază de pauză de masă. Pauza de masă este de 15 minute şi este inclusă în timpul de muncă.

 

 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • fara nume 22 Sep, 2012 09:29 Acest regulament este pur teoretic pentru primaria Constanta.Adica toate legile,normativele,hotararile,inclusiv Constitutia,sunt eludate,ignorate,calcate in picioare.Baietii au alta BIBLIE.Oricum e prima data cand un ziarist obiectiv propune judecarea activitatii primariei,asa cum scrie LEGEA si nu ca "in comparatie cu altii astia fac ceva"[probabil CIRC], opinie a unor cetateni cu nivel civic indoielnic.Felicitari si sa nu ne lasati prada abuzurilor primariei