Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:15 16 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Deficit oficial de 77.428 de locuri de parcare Vergil Chiţac - „Constanţa, oraş sufocat de maşini. Vina aparţine primarului şi Consiliului Local!“

ro

19 Mar, 2019 00:00 2609 Marime text
Fost candidat la Primăria municipiului Constanţa, senatorul Vergil Chiţac susţine într-o postare că oraşul este sufocat de maşini, iar o bună parte din vină aparţine primarului şi Consiliului Local.

„În urmă cu trei ani, am prezentat ideile mele pentru conducerea oraşului, unii le-au acceptat, alţii nu iar pentru alţii cred că nici nu au contat. Ei bine, 3 ani au venit şi au plecat. Cu ce ne-am ales? Trăim mai bine în oraşul nostru? Şi-au îndeplinit promisiunile cei care au fost aleşi să conducă oraşul? Contează aceste chestiuni? Nu ştiu... vom vedea anul viitor. Până atunci, în mai multe episoade am să vă spun şi eu opinia mea, abordând problemele care simt că vă stresează. Cum nu am cultura criticii distructive, voi încerca şi soluţii... aşa cum le văd eu.
 
Astăzi, despre problema parcărilor. Constanţa este un oraş sufocat de maşini, iar o bună parte din vină aparţine primarului şi Consiliului Local. Vă mai aduceţi aminte, poate, dragi constănţeni că, în campania electorală, actualul primar a promis că va construi mai multe parcări. Mai exact, patru parcări supraterane, una subterană şi parcări în cartiere. 

Ce avem după 3 ani? Avem un oraş plin de stâlpişori, în care aproape că nu mai poţi să te deplasezi. Nu spun „să conduci”, ci „să te deplasezi”. De promisiunile din campanie s-a ales praful. Nimeni nu mai crede cu adevărat, nici chiar colegii şi prietenii primarului, că aceste parcări vor fi gata până în 2020. Ni se scot ochii cu crearea unor locuri de parcare în cartiere, prin dărâmarea garajelor sau, în unele cazuri, prin tăierea copacilor. 

Mai mult, şoferii sunt vânaţi de Poliţia Locală, am ajuns probabil oraşul cu cele mai multe amenzi de parcare din România. Și amenzile sunt consistente. Coincidenţă sau nu, şi bugetul local are un deficit consistent, care trebuie acoperit cumva. În tot acest timp, pe lângă montarea de stâlpi, singura soluţie pentru a îmbunătăţi mobilitatea urbană a fost achiziţionarea unor autobuze diesel, cu un credit bancar. Nu trebuie să fii cine ştie ce administrator pentru a cumpăra lucruri cu credit bancar. Un administrator bun apelează la fonduri europene, aşa cum au făcut alte oraşe din România, şi se uită spre viitor, spre soluţii electrice, nu spre trecut, spre motoare cu combustie internă.

Începând de azi 15 martie, Primăria va începe, printr-un SRL care îi aparţine, ridicarea maşinilor oprite sau staţionate neregulamentar. 
Nici aceasta nu este soluţia, deşi uneori trebuie să apelezi la ea. Oraşul Constanţa are un deficit oficial de 77.428 de locuri de parcare. Se vor ridica zecile de mii de maşini oprite în afara locurilor de parcare? Imposibil! Se vor ridica maşinile oprite neregulamentar pe străzi şi trotuare? Dacă le vom da jos de pe trotuare pe partea carosabilă, se va micşora secţiunea pentru circulaţie şi vom avea ambuteiaje într-un oraş deja sufocat. Din păcate, cum spuneam, în ultimii aproape trei ani s-a bătut pasul pe loc. Promisiunile de campanie au rămas simple promisiuni”, susţine senatorul. 

Acesta susţine că problema unui transport civilizat în oraş este una complexă şi înseamnă adoptarea simultană şi integrată de soluţii pentru: 
- circulaţie mai bună între zona metropolitană şi oraş ţinând cont de faptul că zeci de mii de oameni intră şi ies zilnic din Constanţa; 

- transport în comun civilizat (autobuze noi, benzi speciale, staţii amenajate, informatizare, ca să se poată şti în orice moment când vine primul autobuz, plata online a biletelor etc.); 
- construcţia de noi parcări, în special în zona adiacentă centrului pentru a-l decongestiona (pentru acest lucru sunt disponibile mai multe mecanisme de finanţare); 
- reconfigurarea fluxului de maşini prin străzi cu sens unic, semafoare sincronizate.
 
Parlamentarul mai afirmă că „acţiunea stâlpişorii” are ca singură strategie un „parandărăt”. „Că prea se vorbeşte prin târg că valoarea lor e 2 Euro/bucată şi au fost achiziţionaţi de Confort Urban cu 6 Euro, evident, cu bani din bugetul primăriei. Cred sincer în această variantă”, conchide senatorul Chiţac.
 

Tags: Vergil Chitac


Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii