Deputaţii PNL Bogdan Huţucă şi Robert Boroianu propun desfiinţarea taxei de trecere pe podurile de la Feteşti şi Giurgeni
Deputaţii PNL Bogdan Huţucă şi Robert Boroianu propun desfiinţarea taxei de trecere pe podurile de la Feteşti
04 Jul, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
2567
Marime text
Deputaţii PNL de Constanţa Bogdan Huţucă şi Robert Boroianu au iniţiat un proiect de lege privind desfiinţarea taxei de trecere pe podurile Feteşti-Cernavodă şi Giurgeni-Vadu Oii.
„Taxa de trecere peste aceste poduri a fost introdusă din raţiuni pur financiare, dar suntem în prezenţa unei duble impuneri, atât timp cât utilizatorii drumurilor publice din România plătesc rovinieta, care reprezintă o taxă pentru utilizarea drumurilor şi a podurilor amplasate pe drumurile naţionale şi autostrăzile din România. În statele traversate de Dunăre (Serbia, Ungaria, Austria), nu există taxe similare pentru trecerea podurilor peste Dunăre.
Taxa de utilizare a podurilor Giurgeni - Vadu Oii şi Feteşti - Cernavodă nu reprezintă decât o suprataxare a utilizatorilor drumurilor publice din România, fără o justificare obiectivă: banii colectaţi merg la bugetul de stat; podurile se află într-un stadiu avansat de degradare, deşi această taxă se colectează de peste un deceniu; legislaţia comunitară nu impune o asemenea taxare, ci ea este rezultatul deciziei autorităţilor române, care au considerat de cuviinţă să mai impună o nouă sursă de venituri la bugetul de stat.
Mai mult decât atât, această taxă este profund discriminatorie, în special pentru locuitorii din zona Dobrogei. Această taxă este plătită, într-o proporţie foarte mare, de cei care sunt nevoiţi să facă drumuri sau să tranziteze aceste sectoare de drum. Atât persoanele fizice, cât şi cele juridice care au domiciliul/sediul pe raza teritorială a judeţelor Constanţa, Tulcea şi Ialomiţa sunt obligate să plătească această taxă de trecere ori de câte ori au probleme de sănătate sau trebuie să rezolve probleme administrative, fie în capitală, fie în alt oraş al ţării. Puternic afectaţi sunt agenţii economici care distribuie mărfuri în toată ţara. Taxa se regăseşte de cele mai multe ori în preţul final al produselor. Altfel spus, şi cine nu trece cu maşina peste cele două poduri tot plăteşte taxa de pod!
În acest sens, depunem propunerea legislativă pentru modificarea Anexei 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările şi completările ulterioare, în procedură de urgenţă.
Procedura de urgenţă este justificată de faptul că legea încalcă flagrant principiul internaţional al evitării dublei impuneri (două taxe pentru acelaşi bun public), precum şi de faptul că o adoptare în procedură de urgenţă ar elimina ambuteiajele care se formează în continuare la punctele de taxare, în perioada estivală“, arată cei doi liberali.
„Taxa de trecere peste aceste poduri a fost introdusă din raţiuni pur financiare, dar suntem în prezenţa unei duble impuneri, atât timp cât utilizatorii drumurilor publice din România plătesc rovinieta, care reprezintă o taxă pentru utilizarea drumurilor şi a podurilor amplasate pe drumurile naţionale şi autostrăzile din România. În statele traversate de Dunăre (Serbia, Ungaria, Austria), nu există taxe similare pentru trecerea podurilor peste Dunăre.
Taxa de utilizare a podurilor Giurgeni - Vadu Oii şi Feteşti - Cernavodă nu reprezintă decât o suprataxare a utilizatorilor drumurilor publice din România, fără o justificare obiectivă: banii colectaţi merg la bugetul de stat; podurile se află într-un stadiu avansat de degradare, deşi această taxă se colectează de peste un deceniu; legislaţia comunitară nu impune o asemenea taxare, ci ea este rezultatul deciziei autorităţilor române, care au considerat de cuviinţă să mai impună o nouă sursă de venituri la bugetul de stat.
Mai mult decât atât, această taxă este profund discriminatorie, în special pentru locuitorii din zona Dobrogei. Această taxă este plătită, într-o proporţie foarte mare, de cei care sunt nevoiţi să facă drumuri sau să tranziteze aceste sectoare de drum. Atât persoanele fizice, cât şi cele juridice care au domiciliul/sediul pe raza teritorială a judeţelor Constanţa, Tulcea şi Ialomiţa sunt obligate să plătească această taxă de trecere ori de câte ori au probleme de sănătate sau trebuie să rezolve probleme administrative, fie în capitală, fie în alt oraş al ţării. Puternic afectaţi sunt agenţii economici care distribuie mărfuri în toată ţara. Taxa se regăseşte de cele mai multe ori în preţul final al produselor. Altfel spus, şi cine nu trece cu maşina peste cele două poduri tot plăteşte taxa de pod!
În acest sens, depunem propunerea legislativă pentru modificarea Anexei 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările şi completările ulterioare, în procedură de urgenţă.
Procedura de urgenţă este justificată de faptul că legea încalcă flagrant principiul internaţional al evitării dublei impuneri (două taxe pentru acelaşi bun public), precum şi de faptul că o adoptare în procedură de urgenţă ar elimina ambuteiajele care se formează în continuare la punctele de taxare, în perioada estivală“, arată cei doi liberali.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii