Drumul expres Constanţa - Tulcea - Brăila, repus pe tapet la MT Deputatul Mihai Lupu, apreciat de ministrul Costescu
Drumul expres Constanţa - Tulcea - Brăila, repus pe tapet la MT: Deputatul Mihai Lupu, apreciat de ministrul
14 Dec, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
3810
Marime text
În această perioadă, atenţia tuturor este îndreptată spre forma finală a bugetului de stat pe 2016. Înainte de a ajunge în comisiile de buget reunite ale Parlamentului, o serie de amendamente au fost analizate, o parte dintre ele fiind adoptate.
Amendament şi pentru Constanţa
La proiectul bugetului pe 2016 au fost depuse 239 de amendamente, dintre care, în urma dezbaterilor din comisiile de specialitate, doar 173 au fost admise. La finele săptămânii trecute, parlamentarii au votat bugetul aferent Ministerului Transporturilor (MT). Doar pentru acest minister au fost depuse 70 de amendamente, majoritatea solicitând suplimentări financiare fie pentru noi proiecte, fie pentru proiecte aflate în derulare. În final, membrii comisiilor de transport reunite au aprobat numai 30 de amendamente, acestea urmând să treacă prin filtrul parlamentarilor din comisiile de buget. Votul în plen, pe forma finală a proiectului de buget pe 2016, urmează să fie dat miercuri, în plenul Parlamentului.Printre amendamentele aprobate în comisia din Parlament la bugetul aferent Ministerului Transporturilor există unul important şi pentru judeţul Constanţa. Deputaţii şi senatorii din comisiile de transport reunite au adoptat includerea în bugetul Transporturilor pe anul viitor a 150.000 mii de lei pentru drumul expres Constanţa -Tulcea - Brăila (+ pod peste Dunăre), Faza I - Pod peste Dunăre şi reabilitare drum Ovidiu - Tulcea pe o lungime de 109 kilometri.
Aport liberal de la mal de mare
Totodată, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a apreciat o dublă intervenţie a preşedintelui Comisiei de transport din Camera Deputaţilor, deputatul constănţean Mihai Lupu (PNL). Potrivit şefului MT, cele două amendamente propuse de Lupu vor permite ministerului aplicarea unui „mecanism foarte bun de tranzit între vechiul instrument structural și noul instrument structural, vor permite o flexibilitate“.
„Suntem acum între două instrumente structurale, între POS-T şi POIM, POIM-ul care vine din urmă cu noile proceduri care încă nu au fost stabilite complet la nivelul comisiilor şi la nivelul Ministerului Fondurilor Europene. Practic, tocmai pentru a sări această perioadă de inactivitate în care aşteptăm să iasă aceste proceduri, ni s-a dat voie să începem să demarăm proiectele şi să ne facem procedurile şi pregătirile. Acesta este, în esenţă, subiectul primelor amendamente“, a explicat Costescu, citat de Agerpres.
Primul amendament aprobat de parlamentari la propunerea deputatului PNL Mihai Lupu prevede „reformularea alin. 3 al art. 11 din Legea bugetului de stat pe anul 2016 după cum urmează: în anul 2016, prin derogare de la prevederile art. 43.1, din Legea 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, pentru proiectele nefinalizate în perioadă de eligibilitate a perioadei de programare bugetară a UE 2007-2013, cu excepţia bazei 2 aferente proiectelor prevăzute la art. 4, alin. 5 din OUG nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 - 2020, beneficiarii prevăzuţi la art. 5, alin. 1 şi 3 din OUG nr. 64/2009, care au în implementare proiecte, notifică prestatorilor, executanţilor şi furnizorilor cu care au încheiate contracte executarea de lucrări pentru finalizarea acestora, astfel încât să finalizeze proiecte până la data-limită prevăzută în ghidul de închidere a programelor“.
Parlamentarul constănţean a explicat că acest amendament „nu are impact asupra cheltuielilor bugetare de stat. De ce cerem acest lucru? Lăsăm uşa deschisă pentru celelalte proiecte“, a punctat Lupu.
Practic, adoptarea acestui amendament va duce la eliminarea unor probleme ce ar fi putut apărea în derularea proiectelor care au ca termen de finalizare data de 31 decembrie 2016.
Celălalt amendament propus de deputatul Mihai Lupu şi aprobat de toţi colegii din comisiile de transport reunite făcea referire la completarea art. 32 cu două noi alineate. „După art. 32, alin. 4, se introduc două noi alineate, cu următorul conţinut: prin derogare de la prevederile art. 11, alin. 2 din OUG 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, se autorizează Ministerul Transporturilor să introducă de-a lungul anului proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente perioadei de programare bugetară 2014-2020, respectând condiţiile ca proiectele beneficiarilor să se încadreze în obiectivele POIM şi să îndeplinească cerinţele tehnico-economice pentru a fi finanţate din fonduri europene. Potrivit alin. 5, pentru proiecte introduse, beneficiarul poate derula procedura de achiziţie publică, iar semnarea contractelor poate fi făcută doar în condiţiile în care beneficiarul are încheiat contract de finanţare cu Autoritatea de Management. De asemenea, menţionez că nu are impact asupra bugetului de stat, sumele asigurându-se prin redistribuire, conform art. 18 din textul legii“, a explicat deputatul PNL Mihai Lupu, citat de Agerpres.
Tags: Mihai Lupu
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii