Falsurile prejudiciaza firmele de prestigiu
Falsurile prejudiciaza firmele de prestigiu
12 Nov, 2005 00:00
ZIUA de Constanta
856
Marime text
Produsele contrafacute sunt usor de comercializat si au un pret foarte scazut * Principala tara furnizoare de falsuri este China * Un alt element diferentiator ar fi scrierea agramata a numelui producatorului * Potrivit lui Gabriel Turcu, produsele falsificate au un aspect grosier
Cea de-a treia zi dedicata din cadrul seminarului organizat de Asociatia Romana pentru Combaterea Contrafacerilor organizat la Hotel Bulevard din Constanta a fost dedicata instruirii in materie de identificare a falsurilor. Au avut loc prezentari comparative ale unor produse din partea companiilor al caror brand este copiat. Astfel, in programul seminarului de instruire, au luat cuvantul reprezentanti ai unor firme cu renume pe plan international, cum ar fi Harley Davidson, Nokia, Puma, L`Oreal si Lancaster. S-a pus accentul pe elementele care diferentiaza un produs original de unul fals, cei interesati putand viziona si analiza produsele cu marcile lor reprezentative. Principala analiza de risc se face inaintea controlului fizic care are loc la depozitele suspecte si autoritatile daca au date despre licente ale producatorilor pot lua masuri fara efectuarea perchezitiei. Produsele contrafacute sunt de obicei usor de comercializat in conditii de bazar sau de strada si beneficiaza de un pret mult mai scazut decat al produselor originale. Pe locul intai in productia de contrafaceri se afla, fara concurent, China, de unde vin aproape saptamanal transporturi cu falsuri. Elementele care diferentiaza produsele intre ele sunt in primul rand absenta mentionarii producatorului, scrierea agramata a numelui firmei producatoare si nu in ultimul rand pretul foarte scazut. De asemenea, produsele originale nu vor circula niciodata fara documente oficiale pentru a dovedi provenienta marfurilor. In ceea ce priveste produsele Nokia, acestea au un brand care este contrafacut cel mai mult, China fiind locul de origine a 99% din numarul de falsuri. Potrivit lui Gabriel Turcu, reprezentant al Asociatiei Romane pentru Combaterea Contrafacerilor, produsele falsificate au un aspect grosier si mai nefinisat in comparatie cu originalele si de asemenea se gasesc neconcordante evidente si elemente de design neatractive. In alta ordine de idei, dupa cum afirma Gabriel Turcu tara noastra este armonizata pe legislatia europeana si toata activitatea se orienteaza spre autoritatile implicate in prevenirea contrafacerilor. Din partea firmelor L`Oreal si Lancaster a oferit informatii competente Wolfgang Preuss, care a precizat ca la nivel mondial falsurile reprezinta 5-10%, in unele zone ajungand chiar la 50-60%. Concluzia ar fi ca, daca ar colabora in mod eficace autoritatile cu reprezentantii brand-urilor, se va putea tine sub control piata falsurilor.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii