Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
20:26 24 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Furnizorii de servicii sociale, inca la capitolul informare

ro

10 Mar, 2005 00:00 763 Marime text

Nici o cerere, in vederea acreditarii

Pana in acest moment, la Directia de Munca Solidaritate Sociala si Familie Constanta, nu a fost inregistrata nici o cerere de acreditare a furnizorilor de servicii sociale * Acreditarile trebuiesc incheiate pana la sfarsitul acestui an * Timpul ramas pana atunci este pus la dispozitia furnizorilor in vederea intocmirii dosarului de acreditare #

Institutiile care isi desfasoara activitatea in sprijinul anumitor probleme sociale nu mai pot functiona incepand de anul acesta, fara acreditarea unei comisii special constituita in acest sens. Cu toate ca legislatia care face referire directa la acest fapt, a fost facuta publica inca de luna trecuta, pana in acest moment, la Directia de Munca Solidaritate Sociala si Familie Constanta, nu a fost inregistrata nici o astfel de cerere de acreditare. Potrivit celor declarate de Mariana Fatu, purtator de cuvant in cadrul DMSSF Constanta, pana in prezent, furnizorii de servicii sociale au cerut doar simple informatii asupra noii legislatii. Acreditarile trebuiesc incheiate pana la sfarsitul acestui an, timp pus la dispozitia furnizorilor pentru intocmirea dosarului de acreditare.

Cerere, documente justificative si o autoevaluare

Conform actualelor reglementari, dosarul trebuie sa contina un formular de cerere pentru acreditare, descrierea serviciului prestat si o serie de documente justificative. Printre acestea, se numara documentul justificativ de constituire a furnizorului de servicii sociale, certificatul de inregistrare, regulamentul de organizare si functionare, organigrama, curriculum vitae si lista personalului cu functii, calificari si ani de experienta, copii ale documentelor justificative pentru calificarea si pregatirea personalului, declaratia fiscala si un bilant al activitatii de pana acum. Confirmarea statului legal privind proprietatea imobilului, certificatul sanitar dat de SANEPID pentru fiecare sediu unde se furnizeaza serviciile si certificatul de mediu, completeaza seria documentelor necesare. Pentru ca dosarul sa fie complet, acesta trebuie sa contina un formular de autoevaluare, un plan pe trei-cinci ani, un plan model de ingrijire si un cod de etica. Dosarul, care de altfel pare destul de stufos, trebuie depus comisiei de acreditare, care, in baza analizei acestuia stabileste acordarea sau neacordarea acreditarii. Decizia poate fi contestata de furnizor in termen de 30 de zile de la data comunicarii la Comisia Superioara de Acreditare care functioneaza in cadrul Ministerului Muncii Solidaritatii Sociale si Familiei. Prin actuala reglementare se doreste o organizare mai buna din punct de vedere legal, a ceea ce inseamna prestatorii de servicii sociale. In prezent, la nivelul judetului Constanta, cei mai multi furnizori de servicii sociale vin in sprijinul persoanelor cu dizabilitati si a diferitelor categorii de copii defavorizati, o importanta problema fiind reprezentata de numarul destul de scazut al furnizorilor de servicii sociale privind protectia persoanelor varstnice. In acest sens, pe raza judetului Constanta isi desfasoara activitatea trei astfel de organizatii, Asociatia "Fair Play" Constanta, Asociatia "Carsium " Harsova si Asociatia pentru categorii sociale defavorizate din Medgidia. La acestea se adauga si Centrul Social Constanta, finantat insa de Primarie.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii