Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:13 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

In Poarta Alba, masinile negre distrug strazi de sute de milioane de lei

ro

18 Jan, 2006 00:00 1054 Marime text

Administratia publica pregateste proiecte de mediu

# Primaria Poarta Alba a devenit membra a unei asociatii regionale, in vederea pregatirii unor proiecte legate de mediu * Primarul comunei, Niculae Sant-Ion, sustine ca prin intermediul protocolului vor prinde viata mai multe proiecte, intrucat MMGA are ca obiectiv pregatirea documentatiei pentru 25 de proiecte regionale finantate din Fondul de Coeziune * Desi au fost investite sute de milioane in reabilitarea strazilor, TIR-urile care poposesc noaptea in localitate distrug arterele * Consilierul local Valerica Belcea sustine ca Politia din comuna nu aplica amenzi soferilor care nu respecta indicatiile rutiere

Sefii administratiilor publice din 20 de localitati s-au intalnit in cursul saptamanii trecute pentru a dezbate pregatirea judetului in contextul integrarii europene. Potrivit celor declarate de primarul comunei Poarta Alba, Niculae Sant-Ion, singura posibilitate de accesare a fondurilor europene este asocierea mai multor primarii. Protocolul de asociere are in vedere conditiile economice-sociale, financiare, istorico-culturale sau ambientale specifice judetului. Ele sustin necesitatea unei asocieri in vederea sprijinirii si optimizarii durabile a judetului, modernizarii infrastructurii de mediu si conformarii cu legislatia in vigoare in ceea ce priveste sectorul de gestiune al deseurilor, tinand cont de angajamentele asumate de Romania prin Documentul de Pozitie pentru capitolul Mediu. Niculae Sant-Ion sustine ca prin intermediul protocolului vor prinde viata mai multe proiecte, intrucat Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor are drept obiectiv pregatirea documentatiei pentru 25 de proiecte regionale pentru Fondul de Coeziune, instrument financiar comunitar destinat finantarii unui numar cat mai mare de beneficiari. "Proiectele regionale impun existenta unui operator unic, care sa deserveasca intreaga regiune, obiectivul final fiind acela de a oferi populatiei servicii de calitate in conditiile unui tarif acceptabil", a mai precizat primarul localitatii Poarta Alba.In derularea eventualelor proiecte, un rol hotarator revine autoritatilor judetene, care vor coordona activitatea consiliilor locale. Totodata, autoritatile vor trebui sa promoveze si sa canalizeze initiativele partenerilor implicati in proiect. "In mare, vom dezvolta relatii reciproce de colaborare in reprezentarea si sustinerea intereselor comune, in scopul pregatirii proiectelor de mediu pentru accesarea finantarii prin programele Uniunii Europene. In ceea ce priveste sectorul de apa/apa uzata, pentru asigurarea unui management eficient si pentru a se putea aplica o politica de dezvoltare pe termen lung in sectorul de mediu, noi vom sprijini implicarea in proiecte a unui singur operator, cu o bogata si indelungata experienta la nivel judetean", a specificat seful administratiei publice.Cum primul pas a fost deja facut prin asocierea localitatilor, primarul considera ca in curand vor sosi si finantarile.Strazile, sub asaltul TIR-urilor Consiliul local al localitatii Poarta Alba a aprobat in cursul anului trecut amplasarea unor indicatoare rutiere pe strazile realitate din fonduri Sapard. Astfel, peste 100 de milioane lei au fost investite in indicatoare care blocau accesul autovehiculelor cu o greutate mai mare de 7,5 tone. Semnele rutiere au fost amplasate in special pentru blocarea accesului TIR-urilor, prezente constant, noapte de noapte, pe stradutele din Poarta Alba. Potrivit celor declarate de consilierul local Valerica Belcea, reprezentantii Politiei locale nu-si fac insa datoria, caci soferii nu au fost sanctionati contraventional. "Hotararile de Consiliu local nu sunt respectate, semnele rutiere nu sunt respectate, iar Politia sunt sigur ca nu a dat prea multe amenzi soferilor care se odihnesc noaptea in localitate", a mai adaugat Valerica Belcea. Intre timp, aproape 20 de TIR-uri, cantarind 23-20 de tone fiecare, continua sa parcheze dupa ora 20.00, in fiecare noapte, pe strazile in care s-au investit sute de milioane de lei.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii