Interpelare pentru salvarea Şantierului Naval din Mangalia! Soarta celor peste 1.700 de angajaţi, în aer!
Interpelare pentru salvarea Şantierului Naval din Mangalia! Soarta celor peste 1.700 de angajaţi, în aer!
14 Feb, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
4425
Marime text
Deputatul PMP de Constanţa Robert Turcescu a transmis o interpelare către Ministerul Economiei, prin care a cerut explicaţii cu privire la soarta Şantierului Naval din Mangalia. „Aşa cum ştiţi, statul român doreşte să îl naţionalizeze şi a blocat deja vânzarea pachetului majoritar de acţiuni către olandezii de la Damen. Compania Daewoo Mangalia Heavy Industries este controlată de grupul Daewoo şi de compania locală şantierul Naval 2 Mai SA Mangalia, la care Ministerul Economiei are 93,9% dintre acţiuni. Statul are, astfel, indirect, 49% dintre acţiunile Daewoo Mangalia Heavy Industry. Şantierul Naval Daewoo - Mangalia Heavy Industries (DMHI) a avut o cifră de afaceri de 2 miliarde de lei în 2016, însă a raportat pierderi de 483 de milioane de lei în 2016 şi de 515 milioane de lei cu un an în urmă, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.
Tranzacţia prin care olandezii de la Damen urmau să preia 51% dintre acţiunile Daewoo la Şantierul Naval din Mangalia, aprobată anul trecut de Consiliul Concurenţei, este «în aer», dat fiind că statul încă analizează tranzacţia şi se gândeşte să îşi exercite dreptul de preempţiune, decizie amânată până acum. Chiar fostul premier Mihai Tudose a anunţat, la sfârşitul anului trecut, că statul român vrea să îşi exercite dreptul de preempţiune şi să cumpere 51% dintre acţiunile pe care le deţine Daewoo la Şantierul Naval Mangalia.
Aici apare o primă problemă: statul fiind acţionar la Şantierul Naval din Mangalia, compania este listată la BVB, aşa că orice anunţ trebuie să fie comunicat şi bursei, aceasta fiind o regulă de aur a pieţei de capital. Uluitor este faptul că statul a decis să utilizeze dreptul de preempţiune dat de titulatura de coproprietar în plină tranzacţie dintre Daewoo şi Damen şi i-a deposedat pe olandezi de participaţia pentru care au acceptat să achite aproape 26 de milioane dolari.
Toate aceste mişcări ale Guvernului mă fac să am un sentiment de déjà-vu: vă amintiţi de Daewoo Automobile Craiova? O situaţie similară, în care Guvernul a preluat pachetul de acţiuni deţinut de sud-coreeni, însă doar temporar, pentru că ulterior statul a vândut acţiunile către Ford“, precizează deputatul în declaraţia politică.
Turcescu mai afirmă că, „dincolo de toate aceste complicaţii, de visele măreţe ale Executivului potrivit cărora la Mangalia ar urma să fie construite fregate, deşi şantierul naval nu deţine tehnologia necesară pentru dotarea navelor, rămâne soarta celor peste 1.700 de angajaţi. Şantierul Naval din Mangalia este principalul furnizor de locuri de muncă din zonă. O parte dintre angajaţi depind extrem de mult de locul de muncă, pentru că locuiesc în apartamente de serviciu. Dincolo de interesele financiare, în joc este soarta acestor oameni care nu au alternative viabile pentru viitor. Cred cu tărie că Executivul trebuie să îi pună pe oameni pe primul loc. Altfel, şi Mangalia va fi un oraş îngropat în sărăcie, la fel ca multe alte localităţi din ţară. Nu lăsaţi Mangalia să se scufunde, salvaţi şantierul naval“, conchide parlamentarul PMP de Constanţa.
Tranzacţia prin care olandezii de la Damen urmau să preia 51% dintre acţiunile Daewoo la Şantierul Naval din Mangalia, aprobată anul trecut de Consiliul Concurenţei, este «în aer», dat fiind că statul încă analizează tranzacţia şi se gândeşte să îşi exercite dreptul de preempţiune, decizie amânată până acum. Chiar fostul premier Mihai Tudose a anunţat, la sfârşitul anului trecut, că statul român vrea să îşi exercite dreptul de preempţiune şi să cumpere 51% dintre acţiunile pe care le deţine Daewoo la Şantierul Naval Mangalia.
Aici apare o primă problemă: statul fiind acţionar la Şantierul Naval din Mangalia, compania este listată la BVB, aşa că orice anunţ trebuie să fie comunicat şi bursei, aceasta fiind o regulă de aur a pieţei de capital. Uluitor este faptul că statul a decis să utilizeze dreptul de preempţiune dat de titulatura de coproprietar în plină tranzacţie dintre Daewoo şi Damen şi i-a deposedat pe olandezi de participaţia pentru care au acceptat să achite aproape 26 de milioane dolari.
Toate aceste mişcări ale Guvernului mă fac să am un sentiment de déjà-vu: vă amintiţi de Daewoo Automobile Craiova? O situaţie similară, în care Guvernul a preluat pachetul de acţiuni deţinut de sud-coreeni, însă doar temporar, pentru că ulterior statul a vândut acţiunile către Ford“, precizează deputatul în declaraţia politică.
Turcescu mai afirmă că, „dincolo de toate aceste complicaţii, de visele măreţe ale Executivului potrivit cărora la Mangalia ar urma să fie construite fregate, deşi şantierul naval nu deţine tehnologia necesară pentru dotarea navelor, rămâne soarta celor peste 1.700 de angajaţi. Şantierul Naval din Mangalia este principalul furnizor de locuri de muncă din zonă. O parte dintre angajaţi depind extrem de mult de locul de muncă, pentru că locuiesc în apartamente de serviciu. Dincolo de interesele financiare, în joc este soarta acestor oameni care nu au alternative viabile pentru viitor. Cred cu tărie că Executivul trebuie să îi pună pe oameni pe primul loc. Altfel, şi Mangalia va fi un oraş îngropat în sărăcie, la fel ca multe alte localităţi din ţară. Nu lăsaţi Mangalia să se scufunde, salvaţi şantierul naval“, conchide parlamentarul PMP de Constanţa.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii