Ion Stelian (USR) - „Ne apropiem cu paşi repezi de a deveni un stat represiv. Libertatea de exprimare este încălcată, iar participarea la proteste, descurajată!“
Ion Stelian (USR) - „Ne apropiem cu paşi repezi de a deveni un stat represiv. Libertatea de exprimare este încălcată,
09 Nov, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
2408
Marime text
În contextul în care foarte mulţi români au ales să protesteze în stradă, nemulţumiţi de încercările puterii de subjugare a justiţiei şi de măsurile economice dezastruoase, PSD vrea să întărească instituţiile de forţă, încercând astfel să descurajeze orice formă de protest, susţine deputatul USR Stelian Ion.
Acesta spune că Ministerul Administraţiei şi Internelor propune modificarea mai multor acte normative din domeniul ordinii şi siguranţei publice, printre care:
- fapta contravenţională de împiedicare a organelor de ordine de a-şi îndeplini atribuţiile legate de legitimarea, conducerea persoanelor la sediu, controlul corporal, al bagajelor sau al autovehiculelor este transformată în infracţiune (bunicuţele de la Pungeşti care se agăţau de bocancii jandarmilor pentru ca aceştia să nu le bage copiii în dubă nu mai riscă „doar“ o amendă de 6.000 de lei, ci chiar pedeapsa cu închisoarea) - art. I pct. 3;
- se instituie o prezumţie de violenţă din partea persoanelor care nu respectă întocmai indicaţiile poliţistului (dacă poliţistul îţi ordonă să te pui culcat, cu mâinile la ceafă, deşi pe jos este noroi şi nu te conformezi, rişti să primeşti un baston în cap) - art. II, pct. 8, ref. la art. 32, ind. 1 (4);
- este permisă percheziţionarea bagajelor, a vehiculelor dacă există „suspiciuni“ de deţinere a unor bunuri interzise (oare cum va demonstra poliţistul că avea suspiciuni? Dacă avem de-a face cu poliţişti foarte suspicioşi din fire, ce facem?) - art. II, pct. 8, ref. la art. 32. ind. 4;
- Poliţia te poate conduce la sediu pentru identificare dacă nu ai actul de identitate la tine şi te poate ţine în custodie 24 în scopul identificării, fără ca această perioadă să fie considerată reţinere (durata de 24 de ore este exagerată, fiind egală cu durata măsurii preventive a reţinerii) - art. II, pct. 8, ref. la art. 32, ind. 8;
- în cazul unor proteste prin mijloace paşnice, dacă nu te conformezi ordinului poliţistului şi opui rezistenţă pasivă (te aşezi pe jos), poliţistul are dreptul să te lovească pentru a-ţi înfrânge voinţa - art. II, pct. 8, ref. la art. 32, ind. 9 (1) şi art. 32, ind. 10;
- dreptul de a pătrunde într-o locuinţă sau în alt spaţiu privat se exercită inclusiv prin folosirea forţei dacă poliţistul nu primeşte niciun răspuns la solicitările de a pătrunde în acel spaţiu (?!) -art. II, pct. 13;
- este reglementată „neutralizarea persoanei“ (până acum se vorbea despre neutralizarea activităţilor ilicite) chiar şi pentru situaţia în care există un pericol grav, iminent şi care nu poate fi înlăturat altfel la adresa sănătăţii sau integrităţii corporale a unei persoane (din care punct pericolul la adresa sănătăţii/integrităţii unei persoane devine atât de grav, încât să poată justifica „neutralizarea“ unei persoane?) - art. IV.
„În afara acestor propuneri, mai amintesc şi propunerea de modificare a Legii jandarmeriei (PLX 211/2017), prin care i se conferă acestei instituţii militarizate calitatea de organ de cercetare penală, deşi CEDO a condamnat România încă din anul 2004, stabilind că organele de cercetare penală militarizate nu pot ancheta civili“, mai spune deputatul, care avertizează că „acestea sunt doar câteva exemple ce ne determină să tragem concluzia că ne apropiem cu paşi repezi de a deveni un stat represiv, în care libertatea de exprimare este grav încălcată, iar participarea la proteste paşnice este descurajată de instituţiile statului pe toate căile“.
Acesta spune că Ministerul Administraţiei şi Internelor propune modificarea mai multor acte normative din domeniul ordinii şi siguranţei publice, printre care:
- fapta contravenţională de împiedicare a organelor de ordine de a-şi îndeplini atribuţiile legate de legitimarea, conducerea persoanelor la sediu, controlul corporal, al bagajelor sau al autovehiculelor este transformată în infracţiune (bunicuţele de la Pungeşti care se agăţau de bocancii jandarmilor pentru ca aceştia să nu le bage copiii în dubă nu mai riscă „doar“ o amendă de 6.000 de lei, ci chiar pedeapsa cu închisoarea) - art. I pct. 3;
- se instituie o prezumţie de violenţă din partea persoanelor care nu respectă întocmai indicaţiile poliţistului (dacă poliţistul îţi ordonă să te pui culcat, cu mâinile la ceafă, deşi pe jos este noroi şi nu te conformezi, rişti să primeşti un baston în cap) - art. II, pct. 8, ref. la art. 32, ind. 1 (4);
- este permisă percheziţionarea bagajelor, a vehiculelor dacă există „suspiciuni“ de deţinere a unor bunuri interzise (oare cum va demonstra poliţistul că avea suspiciuni? Dacă avem de-a face cu poliţişti foarte suspicioşi din fire, ce facem?) - art. II, pct. 8, ref. la art. 32. ind. 4;
- Poliţia te poate conduce la sediu pentru identificare dacă nu ai actul de identitate la tine şi te poate ţine în custodie 24 în scopul identificării, fără ca această perioadă să fie considerată reţinere (durata de 24 de ore este exagerată, fiind egală cu durata măsurii preventive a reţinerii) - art. II, pct. 8, ref. la art. 32, ind. 8;
- în cazul unor proteste prin mijloace paşnice, dacă nu te conformezi ordinului poliţistului şi opui rezistenţă pasivă (te aşezi pe jos), poliţistul are dreptul să te lovească pentru a-ţi înfrânge voinţa - art. II, pct. 8, ref. la art. 32, ind. 9 (1) şi art. 32, ind. 10;
- dreptul de a pătrunde într-o locuinţă sau în alt spaţiu privat se exercită inclusiv prin folosirea forţei dacă poliţistul nu primeşte niciun răspuns la solicitările de a pătrunde în acel spaţiu (?!) -art. II, pct. 13;
- este reglementată „neutralizarea persoanei“ (până acum se vorbea despre neutralizarea activităţilor ilicite) chiar şi pentru situaţia în care există un pericol grav, iminent şi care nu poate fi înlăturat altfel la adresa sănătăţii sau integrităţii corporale a unei persoane (din care punct pericolul la adresa sănătăţii/integrităţii unei persoane devine atât de grav, încât să poată justifica „neutralizarea“ unei persoane?) - art. IV.
„În afara acestor propuneri, mai amintesc şi propunerea de modificare a Legii jandarmeriei (PLX 211/2017), prin care i se conferă acestei instituţii militarizate calitatea de organ de cercetare penală, deşi CEDO a condamnat România încă din anul 2004, stabilind că organele de cercetare penală militarizate nu pot ancheta civili“, mai spune deputatul, care avertizează că „acestea sunt doar câteva exemple ce ne determină să tragem concluzia că ne apropiem cu paşi repezi de a deveni un stat represiv, în care libertatea de exprimare este grav încălcată, iar participarea la proteste paşnice este descurajată de instituţiile statului pe toate căile“.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii