LIVE TEXT USR Constanța Petre Enciu și Semiran Abdurefi, în conferință de presă. Noutăți legate de Pădurea Comorova, extindere Delfinariu și tren metropolitan
LIVE TEXT USR Constanța: Petre Enciu și Semiran Abdurefi, în conferință de presă. Noutăți legate de Pădurea
09 Aug, 2024 11:01
ZIUA de Constanta
2334
Marime text
Vicepreședintele Consiliului Județean Constanța din partea USR, Petre Enciu și consilierul județean Semiran Abdurefi. Vor fi prezentate subiecte de interes public local.
Conferința este programată pentru vineri, 9 august, cu începere de la ora 11.00, la sediul USR Constanța din bd. Mamaia nr. 13, etaj 2.
UPDATE: Petre Enciu ia cuvântul.
“Va multumim ca ați dat curs invitației USR Constanța pentru a prelua și transmite ideile din conferința de presă”
Sunt împreună alături de colega mea și vă propunem pentru discuții mai multe subiecte. Vom începe cu câteva noutăți despre inițiativa cetățenească
Pădurea Comorova. După care voi vorbi despre proiectele aflate în derulare în cadrul CJ Constanța - spital pediatrie, tren metropolitan, cetatea Careium, cat și calea de acces pietonală 2 Mai - Vama Veche
Vom discuta și despre disciplină în construcții, de la șantierul de îndiguire de la Costinesti”
Ia cuvântul Semiran Abdurefi. Ea va vorbi despre Pădurea Comorova.
“La nivelul municipiului Mangalia s-a lansat o inițiativă cetățenească unde am strâns peste 2000 de semnături pentru Pădurea Comorova. Am depus semnăturile. Din acel moment nu am primit răspuns de la primăria din Mangalia.”
„După luni de insistente pentru a pune proiectul de inițiativă cetățenească am primit răspuns că inițiativa nu are obiect pentru ca pădurea este salvată și securizată. Am mers în instanță împotriva CL Mangalia, pentru a o obliga să pună în dezbatere proiectul.
După alte luni am primit decizia instanței și motivarea prin care Tribunalul a decis că nu există niciun dubiu că terenul este deja în domeniul public al municipiului, iar proiectul de inițiativă nu își mai are obiectivul. Vom formula recurs”
OCPI ne declară clar că există o suprafață de pădure în domeniul privat și inclusiv răspunsul primarului prin care 200 de ha sunt în domeniul public, iar 201,6 ha se află în domeniul privat, iar alte 160 ha au fost înstrăinate.
Ia cuvântul Enciu:
„Spitalul de pediatrie. Un obiectiv despre care vorbim de doi ani încoace. Pe 5 august, supervizorul a emis ordinul de începere a execuției
Asta înseamnă ca firma are liber să înceapă lucrările.
Progresul din cadrul proiectului este excelent. Suntem mult în fața altor proiecte finanțate pe aceeași linie de finanțare. Pe țară, 25 de spitale au primit finanțarea iar CJ Constanța se bucură de un progres excelent
Pe această cale facem apel către ministrul sănătății să revizuiască lista rușinii alături de alte cinci județe. Suntem în grafic și nu considerăm normal sau pertinentă acea evaluare și acel memorandum transmis comisiei europene. În concluzie, aș vrea să îi asigur pe toți ca acest spital va fi finanțat
În curând vom avea primele situații de lucrări ”, spune Enciu.
„Nu există temei legal ca ministerul sănătății să rezilieze acest contract. Mergem cu motoarele turate la maxim pentru a finaliza”, mai adaugă Enciu.
Al doilea subiect este trenul metropolitan.
A luat cuvântul Semiran Abdurefi.
“Am promis că vom face acest proiect și când s-a deschis linia de finanțare am mers cu proiectul la președintele CJ care a agreat acest proiect. Au început discuțiile cu CFR Infrastructură, cu ministerul și alte instituții. Ni s-a dat undă verde și apoi a venit rândul caietului de sarcini. A fost realizată documentația și a fost alocată suma pentru proiectul de oportunitate. Avem o firmă care a luat acest proiect în execuție și în 6 luni vom avea proiect de oportunitate. Proiectantul a început demersurile. Săptămâna aceasta au cerut toate studiile de trafic realizate de toate primăriile din județ. Este pertinent pentru că ne dorim un tren metropolitan care să fie sustenabil. Nu vrem un transport feroviar subvenționat de stat. Vrem să ne precizeze clar dacă volumul de pasageri/trafic face sens cu un transport feroviar. Adică dacă sunt destui pasageri pentru a putea fi o alternativă la transportul convențional.
Proiectantul va trebui să răspundă la două întrebări importante - această sustenabilitate și ce investiții ar trebui făcute pentru a putea pune la dispoziția pasagerilor acest tren metropolitan. Și cât ar costa o investiție pentru un minim de tren cât și pentru un tren complet, care să lege mai multe zone din municipiu cu județul. Este doar un studiu de oportunitate pentru a avea o analiză de cost-beneficiu. Studiul de oportunitate va include și soluții pentru surse de finanțare.”, spune Abdurefi.
„Trenul ar putea lega Constanța - Mihail Kogălniceanu - o rută, o a doua ruta ar fi Constanța - Vama Veche (cu plecare probabilă de la Năvodari) - aici ne gândim la o posibilă navetă și spre vest o rută pentru zona Cernavodă”!, mai adaugă Semiran Abdurefi.
Se trece la alt subiect, Este vorba de inițiativa USR Constanța pentru calea de acces 2 Mai - Vama Veche.
„Colega mea a fost cea care a promovat acest subiect”, a spus Enciu.
Ia Abdurefi cuvântul.
“După accident, am luat legătura cu primarul de la Limanu pentru a-l intreba daca are nevoie de sprijin pentru acel trotuar. Am înțeles din presă că există un proiect pentru execuție, dar fără finanțare. Am revenit cu acest proiect anul acesta, pentru că CJ avea posibilitate. Cu colegul de la PSD, Dia Ionel am început discuțiile pentru finanțare. Am găsit și sursa de finanțare La sfârșitul lunii sper să supunem la vot acest proiect în ședință CJ.
Petre Enciu - „Există temei legal prin care orice CJ din țară pentru a se asocia cu orice primărie pentru a finanța proiecte. Pentru că exista acest proiect și pentru că doamna consilier s-a interesat de acest proiect care deja avea Autorizație de construire ne-am gândit să folosim banii pentru acest proiect
Acest culoar pietonal este foarte important. L-am pus pe ordine de zi a lunii iulie iar ședința nu a fost ținută din lipsă de cvorum. O vom relua pe lista de august și sper ca colegii să aprobe proiect, pentru 1,5 milioane lei pentru a demara aceste lucrări.”
Următorul subiect - traseul de cicloturism.
„Este finanțat prin PNRR, CJ Constanța are posibilitatea să atragă 40 milioane de euro și vizează construirea de biciclete pentru turiștii care practică acest sport. Pista va intra în județul Constanța pe la Ostrov, va urma malul drept al Dunării până la Garliciu sau Hârșova și va traversa Cheile Dobrogei, va ajunge la Mihai Viteazu și apoi la Murfatlar. Așa ne-am imaginat noi.Avem nevoie de foarte multe exproprieri, avem foarte puține proprietăți din domeniul public al județului.”, spune Enciu.
Un alt proiect este extinderea de la Delfinariu. A fost atribuit contractul. Am găsit un constructor la a patra încercare. Ieri am făcut o vizită la șantier. A avut ordin de începere recent. Am avut și o discuție cu șeful de șantier și m-am asigurat că nu sunt probleme. În două săptămâni vom putea discuta despre prima săpătură și primele utilaje care vor extrage apa subterană din groapă. Cetatea Carsium este de un an într-o fază complexă de restaurare.
Avem trei obiective mari pentru restaurare. Compania care s-a ocupat de restaurări va finaliza două posturi importante și va rămâne doar unul. Apoi vom trece la ultima etapă care nu va dura mai mult de o lună. Avem un progres excelent la acest obiectiv de investiții. Sunt optimist că la începutul lui octombrie vom putea finaliza acest proiect”, mai transmite Petre Enciu.
Abdurefi vrea să vorbească despre șantierul de la Costinești Tuzla.
„Primesc sesizări de la cetățeni și mi-au venit de la cetățenii din Tuzla și Costinești care au vrut ajutor din cauza lucrărilor de innisipare.Camioane de pietriș, piatră intră în comuna Tuzla pe drumuri cu restricții de tonaj. Și după tranzitează Limanu pe drumuri de pământ unde sunt ridicate praf și noxe
Oamenilor le pleacă turiștii din cauza zgomotului, noxelor și prafului. Am făcut sesizări către Garda de Mediu, APM
Garda de mediu a amendat firma și a supus să fie umidificat non stop.”
„Praful și noxele continuă chiar și astăzi. Am cerut disciplinei de stat în construcții”, a intervenit Enciu.
El spune că „în cadrul CJ avem un departament de disciplină in construcții pentru proiectele pentru care CJ emite autorizații de construire.Am mobilizat departamentul și ne-am deplasat la fața locului.”
„Am discutat cu reprezentanții firmei și am cerut ca șeful șantierului să vină la CJ cu documente. Acest constructor este pasibil de amendă de până la 100.000 lei și măsuri
Și va fi monitorizat iar măsurile vor fi monitorizate. Dacă nu se conformează putem cere suspendarea sau anularea autorizației.Transmitem firmei să nu își bată joc de oamenii din zonă”, mai precizează Petre Enciu.
Citește șiUSR cere partidelor politice un pact pentru sponsorizarea sportului
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii