Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
14:25 27 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Mihai Petre prezintă Top 10 al „boroboaţelor" făcute de Consiliul Judeţean în 2011

ro

09 Jan, 2012 00:00 1870 Marime text
cap_9.jpg „La peste două luni de zile de la închiderea urnelor, nimeni nu cunoaşte rezultatul oficial al acestui referendum prin care preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, domnul Nicuşor Constantinescu, şi majoritatea USL şi-au testat maşina de propagandă, manipulare şi campanie electorală, pe bani publici, cu un an înaintea alegerilor locale"

Consilierul judeţean Mihai Petre, viitor candidat la Primăria Constanţa, a întocmit un top al celor mai controversate hotărâri ale Consiliului Judeţean pe anul 2011.

Pe ultima poziţie a topului întocmit de liderul Organizaţiei de Tineret a Partidului Democrat Liberal se află două hotărâri prin care Adriana Gheorghiu este eliberată din funcţia de director interimar al Bibliotecii Judeţene I. N. Roman şi este înlocuită cu Cornelia Pariza (HCJ 370 şi 371/20.10.2011). „Prin înlocuirea unui veritabil profesionist cu o persoană a cărei principală calitate este relaţia de rudenie cu Mihai Pariza (tatăl său), consilier judeţean PSD, s-a generat o mare nedreptate, precum şi o gravă imixtiune a politicului în cultură, elemente care se vor răsfrânge negativ asupra calităţii actului managerial al Bibliotecii Judeţene «I. N. Roman»", consideră Mihai Petre.
Pe locul 9 în topul consilierului judeţean se află un grup de patru hotărâri prin care Consiliul Judeţean decide retragerea din patru structuri prestigioase europene (HCJ 185, 186, 187 şi 188/28.07.2011).
Ce spune Petre: „Prin acest gest lipsit de eleganţă, motivat prin lipsa capacităţii financiare a administraţiei judeţene de a achita contribuţiile anuale de membru, conducerea Consiliului Judeţean şi majoritatea USL au poziţionat judeţul Constanţa în afara Europei".
Poziţia cu numărul 8 este ocupată de hotărârea prin care se aprobă cotizaţia ce revine Consiliului Judeţean Constanţa în calitate de membru al Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România, în valoare totală de 117.786 lei (peste 1 miliard de lei vechi, HCJ 411/24.12.2011). „Cu alte cuvinte, atunci când trebuie plătită cotizaţia pentru o structură condusă de un coleg PSD şi apropiat al domnului Nicuşor Constantinescu, în speţă domnul Liviu Dragnea, se identifică, pe loc, fondurile necesare. Pentru structurile europene, nu", consideră Petre.

Saga CS Tomis

Poziţia a şaptea este ocupată de prima mare manipulare a anului 2011, alocarea sumei de 4.000.000 de lei Fundaţiei pentru Promovarea Sportului Constănţean (HCJ 37/27.01.2011).
Hotărârea îl mandata pe preşedintele Consiliului Judeţean să decidă alături de Consiliul director al fundaţiei soluţiile de redresare economico-financiare ale CS Tomis Constanţa şi să asigure finanţarea echipei de handbal.
Consilierul judeţean arată că „finanţarea s-a asigurat în bătaie de joc, iar soluţia de redresare a fost distrugerea premeditată a unui alt simbol al judeţului Constanţa, Clubul Sportiv Tomis".
Topul include, pe poziţia a şasea, emiterea acordului în vederea promovării unei Hotărâri de Guvern pentru transmiterea bazei sportive Hidrotehnica Constanţa din administrarea Autorităţii Naţionale pentru Sport şi Tineret prin Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Constanţa în administrarea Consiliului Judeţean Constanţa (HCJ 208/28.07.2011).

Mihai Petre crede că, strâns legată de falimentarea clubului CS Tomis, trecerea bazei sportive este, probabil, un paravan de drenare a banilor publici care se vor aloca pentru întreţinerea şi administrarea sa, prin intermediul aceleiaşi Fundaţii sau chiar direct, în firmele de casă ale PSD.
Hotărârea care ocupă poziţia cinci probează „falimentarea cu premeditare şi cu rea intenţie a CS Tomis Constanţa": în aceeaşi şedinţă în care se propune trecerea bazei sportive Hidrotehnica în administrarea Consiliului Judeţean, se alocă suma de 500.000 de lei secţiei de handbal feminin a Clubului Universitar Neptun al Universităţii Maritime Constanţa, în contextul în care, în perioada 2010-2011, către CS Tomis a fost direcţionată doar suma de 175.000 lei, fapt care vorbeşte de la sine despre falimentarea clubului (HCJ 216/28.07.2011).

Problematica referendumului

Un loc mai sus se află hotărârea privind înfiinţarea Poliţiei Călare a Judeţului Constanţa (HCJ 402/24.12.2011).
„În secolul XXI, prevenirea, dar mai ales combaterea fenomenului infracţional în cele 70 de localităţi ale judeţului Constanţa ar trebui să se realizeze pe bază de cai putere şi nu în baza a 20 de cai ce vor fi achiziţionaţi de la o herghelie din judeţul Galaţi (şi nu de la cea din Mangalia)", se arată într-un comunicat remis de pedelist.
Pe poziţia a treia se regăseşte hotărârea privind aprobarea contractării unei linii de finanţare pentru proiecte de investiţii din fonduri post aderare în valoare de 10.000.000 de euro (HCJ 238/20.10.2011).
„Consiliul Judeţean se va împrumuta de aceşti bani, a căror dobândă, şi nu numai, va fi returnată din buzunarele constănţenilor, întrucât pe parcursul anului 2011 a irosit cu lejeritate sume considerabile pe proiecte cu substrat politic", spune Petre.

În fine, primele două locuri sunt ocupate de hotărârile privind organizarea referendumului judeţean împotriva desfiinţării judeţului Constanţa, precum şi alocarea sumei de 2.000.000 de lei pentru desfăşurarea sa.
„La peste două luni de zile de la închiderea urnelor, nimeni nu cunoaşte rezultatul oficial al acestui referendum prin care preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, domnul Nicuşor Constantinescu, şi majoritatea USL şi-au testat maşina de propagandă, manipulare şi campanie electorală, pe bani publici, cu un an înaintea alegerilor locale", menţionează viitorul candidat la Primăria Constanţa, Mihai Petre.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii