Ministrul Anca Boagiu şi premierul Emil Boc au vizitat traseul inaugurat ieri Putem circula pe varianta Constanţei şi pe patru benzi pe tronsonul Valu lui Traian - Murfatlar (galerie foto)
Ministrul Anca Boagiu şi premierul Emil Boc au vizitat traseul inaugurat ieri: Putem circula pe varianta Constanţei
01 Oct, 2011 01:18
ZIUA de Constanta
2049
Marime text
Termenul
de 30 septembrie dat de constructorul variantei de ocolire a Constanţei
pentru a fi datã în circulaţie porţiunea de şosea care face legãtura
între DN3 şi tronsonul de autostradã Valu lui Traian - Murfatlar a fost
respectat cu stricteţe. A treia etapã în aceastã lucrare de realizare a
Variantei de Ocolire a Constanţei cu profil de autostradã reprezintã
tronsonul cuprins între intersecţia de la DN3, intersecţia stil trifoi,
pânã la intersecţia cu DN2A în localitatea Ovidiu şi va fi gata pânã pe
30 noiembrie.
Ieri, ministrul Transportului şi Infrastructurii, Anca Boagiu, premierul Emil Boc, reprezentanţii constructorului FCC Construction şi Astaldi, prefectul judeţului Constanţa, Claudiu Palaz, şi jurnalişti au pãşit pentru prima datã pe tronsonul de centurã a Constanţei care va permite scoaterea traficului greu din municipiu. De asemenea, dacã la finele lunii iulie traficul pe tronsonul de autostradã Valu lui Traian - Murfatlar se efectua pe douã benzi, acum au fost redate circulaţiei şi celelalte douã benzi. „Meritã apreciat ministerul şi ministrul cã s-a ţinut de cuvânt cu termenul. Lucrarea este gata. Ce este cel mai important pentru constãnţeni este cã vor scãpa de coşmarul traficului greu din oraş. Este un avantaj pentru comunitate, o altã cale de a atrage investiţii. O centurã ocolitoare combinatã cu autostradã aduce numai beneficii. Faptul cã s-au dat veşti bune şi pentru 2012, cã şi pe tronsonul de la Medgidia la Cernavodã se va circula pe o bandã, nu poate decât sã-i bucure pe turiştii care vor veni pe litoral anul viitor. S-a demonstrat cã se poate face reziliere şi finalizare în grafic. Pentru cei care spun cã nu s-a fãcut nimic în aceşti ani, îi întreb ce era în 22 decembrie 2008, când am preluat guvernarea, pe acest tronson la Constanţa. Nu era nimic, se semnase doar contractul! Faptele vorbesc. De mâine, constãnţenii pierd ceva: traficul greu din oraş", a spus prim-ministrul Emil Boc.
„Domnul Mazãre şi domnul Constantinescu mai pierd astfel ocazia sã mai spunã cã avem trafic greu"
Şefa de la ministerul Transporturilor spune cã, cel puţin vara aceasta, s-au fãcut mari progrese în ceea ce priveşte drumul spre mare, fie pe calea feratã, fie pe şosele. „Vara aceasta am reuşit sã terminãm şi modernizarea cãii ferate Bucureşti - Constanţa, care pentru noi a fost un indicator foarte bun de performanţã, pentru cã CFR a înregistrat o creştere a numãrului de pasageri cu 40%. O altã veste bunã este cã vom putea muta traficul pe drumul cãtre calea feratã", a declarat ministrul, precizând cã sãptãmâna trecutã Comisia Europeanã a mai aprobat încã douã proiecte mari de autostradã, de 724 de milioane de euro. În plus, Boagiu a mai adãugat şi cã traficul greu va fi închis pe Porţile 5 şi 6 ale Portului, rãmânând deschisã încã Poarta 7. „Prin investiţii, putem discuta despre 1.700 de locuri de muncã nou create. Totalul sumelor folosite pânã acum pentru centurã şi autostradã este de 156 de milioane de euro. Domnul Mazãre şi domnul Constantinescu mai pierd astfel ocazia sã mai spunã cã avem trafic greu şi cã nu terminãm autostrada. Am terminat. Sã termine şi ei lucrãrile care ţin strict de ei, de CJC şi de municipalitate", spune ministrul Anca Boagiu. „Sã mai mişte un pic şi fondurile europene, cã sunt dezastru la acest capitol", a completat premierul Emil Boc.
Directorul DRDP: „Vom circula pe 14 din cei 19 km din tronsonul Medgidia - Constanţa la jumãtatea anului viitor"
Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa, Ibram Aidîn, spune cã nodul rutier aflat la intersecţia cu DN 3 a fost cel mai complicat de realizat, pentru cã aici a fost nevoie de efectuarea unor relocãri, 51 la numãr. „Realizarea de acum este cã, odatã cu terminarea nodului de la intrarea în oraş, tot traficul greu va veni pe variantã. Aici sunt 4 kilometri. A fost cel mai greu tronson, dar şi cel mai important", a spus Ibram. Despre lucrãrile de pe tronsonul Medgidia - Cernavodã, şeful de la DRDP spune cã în cazul în care iarna va fi mai permisivã, anul viitor se va putea circula pe toţi cei 50 de kilometri, pe 14 dintre ei putându-se circula însã doar pe câte un sens de mers. „La o vedere de ansamblu, la jumãtatea anului viitor, de la Medgidia la Cernavodã, vom circula pe o singurã cale, pe 14 kilometri din cei 19, ceilalţi cinci fiind pe douã cãi. Asta presupune 4,2 milioane de metri cubi de terasamente, 26 ha de consolidãri, nu sunt cifre cu care sã te poţi juca, pentru cã trãdeazã imediat. Probabil în douã sãptãmâni vom avea lãmurite aceste chestiuni pe tronsoane", a precizat Ibram, care a susţinut cã principalul obstacol în acest tronson de autostradã a fost terenul.
Boagiu: „Nu am spus niciodatã cã am sã iau podurile IPMC la Ministerul Transporturilor"
Despre situaţia privind cele douã poduri de la IPMC, aflatã în continuã stare de degradare şi pe care primarul Radu Mazãre ar fi vrut sã le transmitã la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pentru reparaţii, Boagiu spune cã nu a fãcut niciodatã declaraţii despre luarea la minister a obiectivelor: „Nu am spus niciodatã cã am sã iau podurile la Ministerul Transporturilor. Nu am de ce sã iau podurile, pentru cã deja proiectul de centurã ia din traficul greu din oraş".
Urmãtorul tronson din centurã, gata la 30 noiembrie
A treia etapã în aceastã lucrare de realizare a Variantei de Ocolire a Constanţei cu profil de autostradã reprezintã tronsonul cuprins între intersecţia de la DN3, intersecţia stil trifoi, pânã la intersecţia cu DN2A în localitatea Ovidiu şi va fi gata pânã pe 30 noiembrie. La acea datã vor fi daţi în folosinţã 11 kilometri, plus cinci kilometri de bretele. Ulterior, pânã pe 30 mai anul viitor, trebuie sã fie gata şi drumul de doi kilometri, plus alţi doi kilometri de bretele care va lega DN 39, de la Agigea, cu Portul Constanţa.
Ieri, ministrul Transportului şi Infrastructurii, Anca Boagiu, premierul Emil Boc, reprezentanţii constructorului FCC Construction şi Astaldi, prefectul judeţului Constanţa, Claudiu Palaz, şi jurnalişti au pãşit pentru prima datã pe tronsonul de centurã a Constanţei care va permite scoaterea traficului greu din municipiu. De asemenea, dacã la finele lunii iulie traficul pe tronsonul de autostradã Valu lui Traian - Murfatlar se efectua pe douã benzi, acum au fost redate circulaţiei şi celelalte douã benzi. „Meritã apreciat ministerul şi ministrul cã s-a ţinut de cuvânt cu termenul. Lucrarea este gata. Ce este cel mai important pentru constãnţeni este cã vor scãpa de coşmarul traficului greu din oraş. Este un avantaj pentru comunitate, o altã cale de a atrage investiţii. O centurã ocolitoare combinatã cu autostradã aduce numai beneficii. Faptul cã s-au dat veşti bune şi pentru 2012, cã şi pe tronsonul de la Medgidia la Cernavodã se va circula pe o bandã, nu poate decât sã-i bucure pe turiştii care vor veni pe litoral anul viitor. S-a demonstrat cã se poate face reziliere şi finalizare în grafic. Pentru cei care spun cã nu s-a fãcut nimic în aceşti ani, îi întreb ce era în 22 decembrie 2008, când am preluat guvernarea, pe acest tronson la Constanţa. Nu era nimic, se semnase doar contractul! Faptele vorbesc. De mâine, constãnţenii pierd ceva: traficul greu din oraş", a spus prim-ministrul Emil Boc.
„Domnul Mazãre şi domnul Constantinescu mai pierd astfel ocazia sã mai spunã cã avem trafic greu"
Şefa de la ministerul Transporturilor spune cã, cel puţin vara aceasta, s-au fãcut mari progrese în ceea ce priveşte drumul spre mare, fie pe calea feratã, fie pe şosele. „Vara aceasta am reuşit sã terminãm şi modernizarea cãii ferate Bucureşti - Constanţa, care pentru noi a fost un indicator foarte bun de performanţã, pentru cã CFR a înregistrat o creştere a numãrului de pasageri cu 40%. O altã veste bunã este cã vom putea muta traficul pe drumul cãtre calea feratã", a declarat ministrul, precizând cã sãptãmâna trecutã Comisia Europeanã a mai aprobat încã douã proiecte mari de autostradã, de 724 de milioane de euro. În plus, Boagiu a mai adãugat şi cã traficul greu va fi închis pe Porţile 5 şi 6 ale Portului, rãmânând deschisã încã Poarta 7. „Prin investiţii, putem discuta despre 1.700 de locuri de muncã nou create. Totalul sumelor folosite pânã acum pentru centurã şi autostradã este de 156 de milioane de euro. Domnul Mazãre şi domnul Constantinescu mai pierd astfel ocazia sã mai spunã cã avem trafic greu şi cã nu terminãm autostrada. Am terminat. Sã termine şi ei lucrãrile care ţin strict de ei, de CJC şi de municipalitate", spune ministrul Anca Boagiu. „Sã mai mişte un pic şi fondurile europene, cã sunt dezastru la acest capitol", a completat premierul Emil Boc.
Directorul DRDP: „Vom circula pe 14 din cei 19 km din tronsonul Medgidia - Constanţa la jumãtatea anului viitor"
Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa, Ibram Aidîn, spune cã nodul rutier aflat la intersecţia cu DN 3 a fost cel mai complicat de realizat, pentru cã aici a fost nevoie de efectuarea unor relocãri, 51 la numãr. „Realizarea de acum este cã, odatã cu terminarea nodului de la intrarea în oraş, tot traficul greu va veni pe variantã. Aici sunt 4 kilometri. A fost cel mai greu tronson, dar şi cel mai important", a spus Ibram. Despre lucrãrile de pe tronsonul Medgidia - Cernavodã, şeful de la DRDP spune cã în cazul în care iarna va fi mai permisivã, anul viitor se va putea circula pe toţi cei 50 de kilometri, pe 14 dintre ei putându-se circula însã doar pe câte un sens de mers. „La o vedere de ansamblu, la jumãtatea anului viitor, de la Medgidia la Cernavodã, vom circula pe o singurã cale, pe 14 kilometri din cei 19, ceilalţi cinci fiind pe douã cãi. Asta presupune 4,2 milioane de metri cubi de terasamente, 26 ha de consolidãri, nu sunt cifre cu care sã te poţi juca, pentru cã trãdeazã imediat. Probabil în douã sãptãmâni vom avea lãmurite aceste chestiuni pe tronsoane", a precizat Ibram, care a susţinut cã principalul obstacol în acest tronson de autostradã a fost terenul.
Boagiu: „Nu am spus niciodatã cã am sã iau podurile IPMC la Ministerul Transporturilor"
Despre situaţia privind cele douã poduri de la IPMC, aflatã în continuã stare de degradare şi pe care primarul Radu Mazãre ar fi vrut sã le transmitã la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pentru reparaţii, Boagiu spune cã nu a fãcut niciodatã declaraţii despre luarea la minister a obiectivelor: „Nu am spus niciodatã cã am sã iau podurile la Ministerul Transporturilor. Nu am de ce sã iau podurile, pentru cã deja proiectul de centurã ia din traficul greu din oraş".
Urmãtorul tronson din centurã, gata la 30 noiembrie
A treia etapã în aceastã lucrare de realizare a Variantei de Ocolire a Constanţei cu profil de autostradã reprezintã tronsonul cuprins între intersecţia de la DN3, intersecţia stil trifoi, pânã la intersecţia cu DN2A în localitatea Ovidiu şi va fi gata pânã pe 30 noiembrie. La acea datã vor fi daţi în folosinţã 11 kilometri, plus cinci kilometri de bretele. Ulterior, pânã pe 30 mai anul viitor, trebuie sã fie gata şi drumul de doi kilometri, plus alţi doi kilometri de bretele care va lega DN 39, de la Agigea, cu Portul Constanţa.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii