Motorina cu apa in tancurile fregatei "Marasesti"
Motorina cu apa in tancurile fregatei "Marasesti"
28 Nov, 2002 00:00
ZIUA de Constanta
1089
Marime text
Manevre intrerupte de black-out-uri
Modernizarile fregatei "Marasesti" au fost finalizate * Pe timpul probelor de mare, motoarele s-au oprit din cauza apei din combustibilul aflat in tancurile de consum * Motorina "botezata" cu apa a fost transbordata in tancurile altor nave * Nu se stie cine a inlocuit cu apa combustibilul lipsa * Motoristii au avut de furca cu pompele de injectie
La inceputul lunii martie, fregata "Marasesti", fost distrugator, declasificat pentru a corespunde standardelor NATO, a intrat intr-un proces de modernizare. Potrivit unor surse din cadrul Statului Major al Fortelor Navale, aparatura montata la bordul navei este una de top. Lucrarile de modernizare au luat sfarsit in urma cu cateva saptamani si, pentru a se face o prima testare a aparaturii si a agregatelor, s-au efectuat probe de mare. Dupa Praga, Armata Romaniei va continua procesul de restructurare si reforma. Programul vizeaza realizarea unei structuri formate numai din profesionisti. Termenul limita estimat de Statul Major General pentru finalizarea programului este anul 2007. In acest context, Marina Militara a demarat un program de aliniere din punct de vedere tehnic a unitatilor sale la standardele noilor nostri aliati. Modernizarea sistemului de comunicatii de la bordul navei "Marasesti" face parte din acest amplu program. De altfel, si declasificarea navei, din distrugator in fregata, privita cu reticenta la inceput de marinarii militari, a fost facuta tot din ratiuni de interoperabilitate. Se urmareste crearea unei unitati care va fi formata din trei fregate, printre care si "Marasesti". Celelalte doua fregate vor fi achizitionate, cel mai probabil, de la Marina Regala a Marii Britanii.Lupta cu apa din motorina
Un incident mai putin obisnuit pentru manevrele unei nave militare a avut loc pe timpul probelor de mare, efectuate in urma cu cateva saptamani de "Marasesti". Din cauza apei din motorina din tancurile de consum ale fregatei "Marasesti", pe timpul marsului s-au oprit de trei ori diesel-generatoarele navei. Pentru putin timp, nava a ramas in deriva, fara energie electrica. Motoristii au avut ceva de furca cu pompele de injectie si cu manevrele de inlocuire a combustibilului afectat. La finalul probelor, dupa sosirea in port, motorina "botezata" a fost transbordata in tancurile altor nave ce apartin flotei de mare. Incidentul ridica semne de intrebare asupra calitatii furnizorilor de combustibili ai Statului Major al Fortelor Navale. Nu este sigur ca vina le apartine, fiind foarte posibil ca furtul sa fi avut loc atunci cand combustibilul a stat in tancurile navei sau in depozitele marinei, iar hotii sa fi completat cu apa, pentru a iesi la masuratori inainte ca motorina sa fie livrata navei-amiral. Oricare ar fi cauza, asemenea incidente pot afecta capacitatea de lupta a unei nave aflate in misiune.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii