Nasul Nemirschi, audiat cu fosta fina Stefanica
Nasul Nemirschi, audiat cu fosta fina StefanicaIeri, comisia de anchetă care analizează acordarea contractului de publicitate pentru Programul Operaţional Sectorial Mediu a audiat-o, alături de ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, şi pe Virginia Ştefănică, secretar general în cadrul ministerului, fosta fină a acestuia
Discuţia desfăşurată în cursul dimineţii de ieri a durat peste o
oră şi jumătate, fiind una tehnică, din care însă nu au lipsit atacurile de
ordin politic.
În încercarea sa de a argumenta corectitudinea acordării acestui proiect societăţii în cauză, Nemirschi a venit cu o serie de date de ordin tehnic: modalitatea în care funcţionează Programul Operaţional Sectorial Mediu, dar şi cerinţele UE referitoare la folosirea banilor europeni accesaţi prin organism.
„Încheierea unui
contract de publicitate de jumătate de milioane de euro, prin încredinţare
directă şi nu prin licitaţie, pentru promovarea unui proiect de mediu ar fi
avut la bază obligaţiile asumte faţă de UE în domeniu şi riscul pierderii
cofinanţării acordate de Comisia Europenă". Aceasta ar fi fost explicaţia
ministrului Nemirschi, ieri, în faţa comisiei parlamentare. Argument care nu
i-a convins pe reprezentanţii PD-L din comisie, care au susţinut că s-a grăbit
în demararea acestei achiziţii. Şi problema economiei la buget a constituit una
dintre chestiunile aduse în prim planul susţinerii faptului că nu a organizat
licitaţie pentru contractul de 500.000 de euro acordat. „În cazul în care s-ar
fi iniţiat procedura de licitaţie deschisă în luna aprilie (...), ar fi fost în
total 84 de zile pentru aplicare, ceea ce însemna deja luna august şi în
septembrie trebuia încheiată monitorizarea, trebuia să iau şi să închei un alt
contract pe banii bugetului de stat pentru monitorizare ca să pot să-mi respect
obligaţia faţă de UE", a spus Nemirschi, potrivit NewsIn, susţinând că un
factor al întârzierilor l-a constituit bugetul de stat pentru anul 2009,
aprobat în luna februarie.
Preţul contractantului, identic cu cel al ofertantului
Documentele prezentate au evidenţiat că între preţul de pornire cerut de firma contractantă, Ars Advertising şi preţul final convenit cu Ministerul Mediului nu a existat nicio diferenţă, procedura de negociere fiind de ochii lumii. Problema a fost ridicată de unul dintre parlamentarii PD-L, Petru Călian, care a evidenţiat că preţul plătit firmei Ars Advertising este identic cu cel pe care firma l-a cerut iniţial. „Eu cred că aţi greşit atunci când aţi încheiat acest contract şi mai cred că nu aţi avut în vedere economisirea sau cheltuirea eficientă a banului public atunci când l-aţi semna. Nu este nici măcar diferenţă de un leu. Dacă ar fi fost, nu aş mai fi avut acest argument şi atunci vă întreb: ce aţi negociat? Aţi negociat procente", a replicat deputatul.
În acest context, Nemirschi a evitat să dea o
explicaţie, apreciind că totuşi a existat o negociere. „Nu
am făcut parte din comisia de negociere, deci nu v-aş putea spune acum ce anume
s-a obţinut. Mă voi documenta şi vă voi răspunde", a completat ministrul.
Ştefănică nu mai
e sub aripa naşului
În afara de Nemirschi, comisia de anchetă l-a mai audiat, ieri, şi pe secretarul general al ministerului, Virginia Ştefănică. În primul rând, din calitatea sa de secretar, dar şi de rudă prin alianţă cu ministrul. Potrivit declaraţiilor sale, dacă până acum se putea invoca acest motiv, al legăturii dintre cei doi, în cadrul audierilor, Ştefănică ar fi invocat că, la acest moment, legătura nu mai există în condiţiile în care familia Ştefănică s-a destrămat. Chestiune reală, din moment ce în ultima declaraţie de avere postată pe site-ul Ministerului Mediului, în dreptul veniturilor soţului, nu mai este indicat nimic.
De asemenea, secretarul general de la Ministerul Mediului a afirmat că acest contract a fost negociat la cursul de schimb dintre leu şi euro de anul trecut, de 3,6 euro, în loc de cursul actual, de 4,2. Ştefănică a apreciat la 65.000 de lei economia făcută de către minister. În ceea ce priveşte observaţia deputatului PD-L Petru Călian, potrivit căruia contractul a fost încheiat pe 28 aprilie 2009, la o zi după ce a fost negociat, Ştefănică a afirmat că data primei negocieri cu Ars Advertising a fost 15 aprilie, negocierea finală având loc pe data de 27.
{mos_ri:Nemirschi}Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp