Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:21 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Noul sediu al Serviciului de Pasapoarte, in proces de amenajare

ro

19 Apr, 2005 00:00 1084 Marime text

# Lucrarile de reabilitare a salii 01 de la subsolul Prefecturii, spatiu acordat serviciului comunitar de pasapoarte, au fost realizate in proportie de 60% * Pentru amenajarea spatiului, Ministerul Administratiei si Internelor va aloca 1,2 miliarde de lei * Au fost distribuite noile stampile cu denumirea serviciului dupa institutia prefectului judetului Constanta * Comandantul Ion Vacaru a fost numit oficial, in urma cu o saptamana, la conducerea serviciului

De la inceputul acestui an, serviciile de evidenta si eliberare a pasapoartelor ar fi trebuit sa functioneze in cadrul prefecturilor, iar serviciile de evidenta populatiei in subordinea consiliilor judetene locale. Desi autoritatile judetene au demarat procesul de infiintare a acestor servicii, lipsa spatiilor efective pentru preluarea acestor servicii in sediile Consiliului Judetean, respectiv ale Prefecturii a creat o serie de dificultati.Cu toate ca la inceputul anului s-a anuntat ca cetatenii se pot adresa Prefecturii in vederea eliberarii pasapoartelor simple, permiselor de conducere si pentru inmatricularea autovehiculelor si in prezent cei interesati se pot adresa tot serviciilor care functioneaza in cadrul Inspectoratului Judetean de Politie. Tergiversarea mutarii in sediul Prefecturii a serviciului de eliberare a pasapoartelor a fost cauzata de lipsa unui spatiu optim pentru desfasurarea acestei activitati, dar si de lipsa fondurilor necesare pentru amenajarea unui astfel de sediu.Imediat dupa ce serviciului respectiv i s-a repartizat sala 01 de la subsolul prefecturii, de altfel singurul spatiu care poate face fata desfasurarii logistice, au demarat si lucrarile de amenajare a noului sediu al serviciului de eliberare a pasapoartelor. Secretarul general al Prefecturii judetului Constanta, Claudiu Palaz, a declarat ca pana in prezent sediul a fost amenajat in proportie de aproximativ 60%, desi pentru aceste lucrari de reabilitare a spatiului sunt necesare 1,2 miliarde de lei, suma ce va fi alocata de Ministerul Administratiei si Internelor.Totodata, Palaz a mentionat ca, in vederea demararii activitatii serviciului, s-au distribuit deja noile stampile cu denumirea serviciului dupa institutia reprezentantului Guvernului in teritoriu.Ion Vacaru, numit oficial la conducerea Serviciului de PasapoarteJudetul Constanta se numara printre judetele care se incadreaza in termenele cuprinse in planul de masuri transmis de Ministerul Administratiei si Internelor, atat pe linie de resurse umane (s-au finalizat documentele primare de constituire a serviciilor), cat si din punct de vedere financiar (au fost stabilite valorile fondului de salarii si a normei de hrana aferente numarului de indicatori ce vor fi transferati la prefectura) si logistic.La sfarsitul lunii trecute a fost organizat la Bucuresti, in cadrul Inspectoratului General de Politie, concursul de atestare pe post al noului sef al serviciului comunitar judetean de pasapoarte. Conditia pentru participare a fost ca aceia care si-au depus candidatura cu zece zile inainte de data concursului sa faca parte din structurile militarizate si sa indeplineasca conditiile de incadrare. In urma concursului, conducerea serviciului comunitar de pasapoarte a revenit comandantului Ion Vacaru, care a fost numit oficial in postul de director la data de 11 aprilie. Functia de director adjunct al Serviciului de Pasapoarte este in continuare ocupata de comisarul Carmen Belu.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii