Partidele si-au stabilit sloganurile pentru a castiga alegerile
Partidele si-au stabilit sloganurile pentru a castiga alegerile
„La bine şi la
greu", „Apărăm interesele tale în Europa", „Alege bine!" sau „Hoţilor, bandiţilor, ce-aţi făcut cu ţara
noastră? Puşcăria vă mănâncă!", acestea sunt devizele electorale din care
românii trebuie să aleagă pe 7 iunie
Fiecare din
partidele înscrise la alegerile din 7 iunie speră că deviza care îi va defini
campania va fi cea care îi va aduce cât mai mulţi simpatizanţi.
Cu doar câteva zile
înainte de startul oficial al campaniei electorale, cu excepţia PNL-iştilor,
care nu s-au hotărât ce slogan să aleagă din cele trei pe care le au la
dispoziţie, celelalte partide au definitivate devizele cu ajutorul cărora speră
să atragă voturile cetăţenilor. Pe ultima sută de metri, fiecare partid îşi
definitivează ultimele detalii înaintea lansărilor oficiale. Startul îl vor da
politicienii liberali, pe 7 mai, urmaţi de democrat-liberali, pe 9 mai, şi
PSD-işti, pe 14 mai. Cu un slogan asemănător unui pasaj din cuprinsul tainei
căsătoriei, „La bine şi la greu", PD-L-iştii speră să atragă cât mai multe
voturi. În opinia democrat-liberalilor, semnificaţia pe care sintagma o oferă
face referire la spiritul de solidaritate atât al clasei politice, cât şi al
populaţiei, în contextul actualei crize economice pe care o traversăm. Pentru
că la nivel naţional pedeliştii mizează pe sprijinul mai multor organizaţii din
ţară, pe lângă lansarea oficială de la Bucureşti, la care sunt aşteptaţi 7.000
de delegaţi din întreaga ţară, PD-L va mai organiza o serie de lansări
regionale în principalele oraşe ale ţării, precum Cluj, Iaşi, Timişoara, Arad,
Constanţa, Craiova. La expunerea oficială a candidaţilor va fi prezentă, de la
Constanţa, o delegaţie formată din 111 persoane, alături de liderul judeţean,
senatorul Mircea Banias. După cum evidenţiază surse oficiale din partid, în
cadrul lansărilor se vor aborda teme precum aderarea la moneda euro, justiţia,
aderarea la spaţiul Schengen, absorbţia fondurilor europene şi alte teme din
platforma program a PD-L pentru aceste alegeri. Pentru ca acest prim contact cu
electoratul să fie cât mai credibil, la fiecare lansare se vor afla şi acei
candidaţi specializaţi pe temele respective.
Unul din trei
Nerăbdători să-şi
pună în valoare cunoştinţele, liberalii nu s-au decis încă ce slogan să adopte,
ca mesaj de identificare cu aspiraţiile şi capacităţile lor. PNL-iştii spun că
îşi doresc o campanie directă şi fără să facă prea mare cheltuială. Că doar
este criză. Cât despre slogan, liberalii trebuie să aleagă între „Apărăm
interesele tale în Europa", „Bani pentru români, bani europeni" sau „Europa
este liberală". Pentru a fi bătut în cuie, sloganul mai are nevoie şi de
acceptul Biroul Politic Central, care se va întruni joi, şi al Delegaţiei
Permanente Naţionale a PNL.
Lozincă jumătate
împrumutată de la Băsescu
Pesediştii, cei
care mizează pe câştigarea a cât mai multe mandate de europarlamentari, au ales
un îndemn electoral care seamănă mai degrabă cu cel al preşedintelui Traian
Băsescu de la alegerile prezidenţialele din 2004, „Să trăiţi bine!". PSD-iştii
se bazează acum pe deviza „Alege bine!". La lansarea oficială de pe 14 mai, ultima din şirul
lansărilor premergătoare campaniei, de la Constanţa vor participa în jur de 40
de persoane, după cum ne-au declarat surse din partid.
Şi liderul PRM-iştilor, Corneliu Vadim Tudor, a făcut
public, în urmă cu câteva săptămâni, sloganul care va sta la baza campaniei:
„Hoţilor, bandiţilor, ce-aţi făcut cu ţara noastră? Puşcăria vă mănâncă!". Un
slogan agresiv, cu care Vadim speră că va atrage voturile celor care sunt
nemulţumiţi în legătură cu situaţia în care se află România la acest moment.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp