Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
19:17 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Pasarela si portul turistic Mamaia, un proiect sustinut de Radu Mazare si Mircea Banias

ro

09 Mar, 2005 00:00 1396 Marime text

Din ciclul operatia reusita, pacientul mort

Obiectivul de investitii "Pasarela pietonala si port de agrement zona Casino -Mamaia" avea ca investitor stabilit de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime SA Constanta.Pentru elaborarea proiectului necesar realizarii obiectivului, CNAPMC a organizat o licitatie de achizitie de servicii - studiu de fezabilitate. Licitatia a fost castigata de societatea SC Consilier Construct SRL din Bucuresti. Proiectantul a elaborat "studiu de evaluare a impactului asupra mediului", "studiu privind evolutia morfodinamica a plajei Mamaia" si proiectul tehnic al obiectivului.Pentru realizarea propriu-zisa a investitiei, dupa obtinerea avizelor de demolare a vechii pasarele si a autorizatiilor de constructie, s-a organizat o licitatie de lucrari de achizitie, castigata de SC "Argos" SA Cernavoda. Pana aici totul pare a fi executat temeinic, fara obiectii. Distractia vine mai tarziu.In dosarul "Pasarela pietonala", care poate fi consultat la sediul CNAPMC, se specifica faptul ca demararea lucrarilor s-a facut in data de 14 noiembrie 2004, dupa incheierea contractului de executie si a procesului de predare-primire a amplasamentului.Realitatea faptica sesizata si de catre unii parlamentari de Constanta este cu totul alta.Abia o luna mai tarziu, inaintea alegerilor generale, guvernul a emis ordonanta care urma sa legalizeze concesionarea amplasamentului catre CNAPMC, respectiv OG 132/2004 emisa privind atribuirea in concesiunea Administratiei Porturilor a unui teren de zece hectare pentru construirea pasarelei pietonale si a portului agrement din zona Casino -statiunea Mamaia.Ordonanta a ajuns in comisiile parlamentare abia in luna februarie ac. Si a fost respinsa atat de senatori, cat si de catre deputati.Cu toate ca APMC nu avea toate actele in regula, (lipsea dovada proprietatii terenului) primaria Constanta a acordat autorizatia de demolare a vechii pasarele existente si autorizatia de construire pentru noua pasarela.Demolarea partiala a vechii pasarele a transformat zona intr-un veritabil dezastru.Proiectul, care a fost initiat de Primaria Constanta, urma sa se desfasoare in parteneriat cu APMC, dar prin finantarea exclusiva a Ministerului Transporturilor.Actualul Minister al Lucrarilor Publice a refuzat sa continue aceasta investitie in domeniul turismului, precizand ca APMC nu dispune de fonduri in acest sens, dat fiind faptul ca administratia are de continuat si alte proiecte, cum ar fi terminalul de barje.Legea privind dezaprobarea OU 132/2004 a fost respinsa de plenul Camerei DeputatilorOrdonanta care atribuie APMC terenul de 10 ha in concesiune pentru 49 de ani, pentru constructia pasarelei pietonale si a unui port de agrement in statiunea Mamaia, ramane deocamdata in vigoare, dupa ce ieri, plenul Camerei Deputatilor a votat impotriva Legii privind respingerea OU 132/2004.Anuntul a fost facut de initiatorul proiectului, primarul Radu Mazare, care a prezentat votul din Camera Deputatilor drept un succes al PSD si PRM.Chiar daca ordonanta ramane valabila, lucrarile au fost stopate din lipsa de fonduri si cel mai probabil, ele nu vor fi reluate prea curand.Desi primarul Mazare a sugerat ca legea pentru respingerea ordonantei a fost votata politic de parlamentarii puterii, respectiv -PNL, PD si PUR, deputatii de Constanta din partea acestor formatiuni considera ca "aceasta acrobatie financiara" instrumentata la presiunea PSD si a reprezentantilor sai de pe plan local trebuie lamurita.Deputatii puterii sustin ca nu sunt impotriva proiectului, insa considera ca APMC are in acest moment alte prioritati, cum ar fi terminalul de barje.Parlamentarii nu au facut altceva decat sa avertizeze asupra faptului ca fosta conducere a CN APMC a incalcat legea, dat fiind faptul ca au inceput o lucrare pe un teren care nu-i apartinea.Deputatii PNL, PD si PUR considera ca in conditiile in care APMC nu permite o astfel de investitie, o solutie rentabila ar fi consolidarea vechii structuri a pasarelei, care ar costa aproximativ 300 000 de euro. O suma similara a fost deja cheltuita din bugetul APC pentru elaborarea unor studii de fezabilitate si de impact asupra mediului, investitia totala ridicandu-se la sase milioane de euro.Deputatul Laurentiu Mironescu are pozitii contradictorii cu protejatul sau, directorul BaniasCurioasa este pozitia directorului general al CNAPMC Mircea Banias. Dupa ce a ajuns director la insistentele si cu sustinerea deputatului Laurentiu Mironescu acesta a avut o pozitie care contrazice chiar masurile luate de superiorii sai de la minister. Mironescu a luat pozitie in urma cu aproximativ doua saptamani si a sanctionat public modul hei-rup-ist in care s-a procedat la demararea proiectului si a lucrarilor de la pasarela. Ulterior, la finele saptamanii trecute Mircea Banias a lasat sa se inteleaga intr-o conferinta de presa ca pasarela este un proiect care este necesar si ar trebui continuat. Pozitiile contradictorii ale celor doi arata lipsa de coerenta in gestionarea acestei situatii si lasa loc la interpretari. Este posibil ca unul dintre patronii de la firma Argos cea care a castigat licitatia proiectului si care s-a aratat democrat convins sa fie argumentul pentru care Mironescu nu mai declara nimic, iar Mircea Banias oscileaza spre continuarea proiectului cu bani de la CN APMC.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii