Pentru a reduce abandonul şcolar Legea tichetelor sociale pentru copiii săraci s-ar putea modifica
Pentru a reduce abandonul şcolar: Legea tichetelor sociale pentru copiii săraci s-ar putea modifica
24 Mar, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
3443
Marime text
Un grup de deputaţi din PSD, ALDE, UNPR şi reprezentanţi ai minorităţilor au depus o propunere legislativă pentru modificarea articolului 2 din Legea nr. 248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familiile defavorizate.
Printre propunerile legislative depuse recent spre dezbatere se numără şi cea care are ca scop modificarea articolului 2 din Legea nr. 248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familiile defavorizate. Iniţiativa are susţinerea a 74 de deputaţi, printre care se regăsesc şi trei constănţeni - Mircea Titus Dobre (PSD), Radu Babuş (PSD) şi Varol Amet (UDTTMR).
Deşi iniţiatorul a dorit dezbaterea în procedură de urgenţă a acestei propuneri legislative, nu s-a reuşit. Şi asta în condiţiile în care modificarea propusă ar elimina „blocarea accesului la un program de interes naţional a cel puţin 20.000 de copii exact înainte de începerea şcolii, o perioadă critică pentru integrarea şcolară optimă“, după cum se subliniază în expunerea de motive ce însoţeşte iniţiativa legislativă.
Pe înţelesul tuturor, în februarie anul curent a fost demarat un program naţional de care beneficiază copii din grădiniţele de stat din România şi care oferă tichete sociale în valoare de 50 de lei/lunar părinţilor copiilor care trăiesc sub pragul sărăciei. Numai că preşcolarii care au împlinit deja şase ani pe parcursul anului şcolar pierd posibilitatea de a beneficia de acest stimulent educaţional. Iată de ce parlamentarii susţin modificarea Legii 248/2015, astfel încât situaţii de acest gen să nu mai existe şi, totodată, beneficiari ai programului respectiv să fie şi „copiii cu dizabilităţi şi/sau dificultăţi de învăţare, deoarece recomandările specialiştilor sunt de continuare a procesului educaţional într-o unitate de învăţământ preşcolar cu depăşirea vârstei de şase ani“.
Iniţiativa legislativă se află la Senat, ca primă cameră sesizată, iar decizia finală va aparţine membrilor Camerei Deputaţilor, care este for decizional în acest caz.
Până în prezent, propunerea legislativă a primit aviz favorabil de la Consiliul legislativ şi de la Guvern. Până pe 5 aprilie, membrii Comisiei pentru drepturile omului, culte şi minorităţi şi cei ai Comisiei pentru egalitate de şanse au termen pentru avizarea propunerii legislative. De asemenea,12 aprilie este termenul-limită până la care membrii Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport, dar şi cei din Comisia pentru muncă, familie şi protecţie socială trebuie să elaboreze şi să înainteze rapoarte privind iniţiativa legislativă.
Printre propunerile legislative depuse recent spre dezbatere se numără şi cea care are ca scop modificarea articolului 2 din Legea nr. 248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familiile defavorizate. Iniţiativa are susţinerea a 74 de deputaţi, printre care se regăsesc şi trei constănţeni - Mircea Titus Dobre (PSD), Radu Babuş (PSD) şi Varol Amet (UDTTMR).
Deşi iniţiatorul a dorit dezbaterea în procedură de urgenţă a acestei propuneri legislative, nu s-a reuşit. Şi asta în condiţiile în care modificarea propusă ar elimina „blocarea accesului la un program de interes naţional a cel puţin 20.000 de copii exact înainte de începerea şcolii, o perioadă critică pentru integrarea şcolară optimă“, după cum se subliniază în expunerea de motive ce însoţeşte iniţiativa legislativă.
Pe înţelesul tuturor, în februarie anul curent a fost demarat un program naţional de care beneficiază copii din grădiniţele de stat din România şi care oferă tichete sociale în valoare de 50 de lei/lunar părinţilor copiilor care trăiesc sub pragul sărăciei. Numai că preşcolarii care au împlinit deja şase ani pe parcursul anului şcolar pierd posibilitatea de a beneficia de acest stimulent educaţional. Iată de ce parlamentarii susţin modificarea Legii 248/2015, astfel încât situaţii de acest gen să nu mai existe şi, totodată, beneficiari ai programului respectiv să fie şi „copiii cu dizabilităţi şi/sau dificultăţi de învăţare, deoarece recomandările specialiştilor sunt de continuare a procesului educaţional într-o unitate de învăţământ preşcolar cu depăşirea vârstei de şase ani“.
Procedura legislativă
Aşadar, parlamentarii susţin că, din Legea nr. 248/2015, litera b) a articolului 2 - care prevedea că stimulentele educaţionale se acordă copiilor din familii defavorizate în condiţiile în care îndeplineau cumulativ mai multe criterii, printre care şi acela că „vârsta maximă a copilului este de şase ani, împliniţi după data de 1 septembrie a anului şcolar curent, în conformitate cu prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale metodologiei de înscriere în învăţământul primar“ - se abrogă.Iniţiativa legislativă se află la Senat, ca primă cameră sesizată, iar decizia finală va aparţine membrilor Camerei Deputaţilor, care este for decizional în acest caz.
Până în prezent, propunerea legislativă a primit aviz favorabil de la Consiliul legislativ şi de la Guvern. Până pe 5 aprilie, membrii Comisiei pentru drepturile omului, culte şi minorităţi şi cei ai Comisiei pentru egalitate de şanse au termen pentru avizarea propunerii legislative. De asemenea,12 aprilie este termenul-limită până la care membrii Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport, dar şi cei din Comisia pentru muncă, familie şi protecţie socială trebuie să elaboreze şi să înainteze rapoarte privind iniţiativa legislativă.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii