PMP Constanţa a depus cinci amendamente Va vota proiectul taxelor şi impozitelor locale doar cu amendamentele depuse
PMP Constanţa a depus cinci amendamente: Va vota proiectul taxelor şi impozitelor locale doar cu amendamentele
15 Dec, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
3299
Marime text
Consilierii locali municipali ai Partidului Mişcarea Populară vor vota proiectul de taxe şi impozite pentru 2018, propus de municipalitate, doar în condiţiile în care le vor fi acceptate amendamentele depuse pentru cinci tipuri de taxe, a declarat, ieri, preşedintele PMP Constanţa, Claudiu Palaz. „Dacă cele cinci amendamente iniţiate de PMP nu vor fi acceptate, consilierii locali PMP vor solicita votarea punct cu punct a prevederilor din proiect“, a spus Palaz.
Acesta împreună cu Alexandru Zabara, unul dintre cei trei aleşi locali PMP, au prezentat într-o conferinţă de presă amendamentele şi fundamentarea pentru susţinerea acestora în cadrul unei conferinţe de presă. Analizând proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2018, precum şi dezbaterile ce au avut loc în spaţiul public, reprezentanţii PMP au înregistrat deja la sediul Primăriei un memoriu care conţine propunerile grupului de consilieri locali ai Partidului Mişcarea Populară.
Amendamentele vizează următoarele taxe şi impozite: în legătură cu majorarea impozitului datorat de persoanele fizice pentru clădirile nerezidenţiale de la 0,25%, cât este în prezent, la 0,5%, propunerea Partidului Mişcarea Populară este ca această creştere să intervină treptat, astfel:
De asemenea, aceştia propun eliminarea cotei adiţionale de 15,4% pentru persoanele juridice care deţin clădiri nerezidenţiale, aplicându-se doar cota de 1,3%, conform Codului Fiscal.
PMP nu susţine majorarea taxei de salubrizare de la cota de 3 lei/lună/persoană la cota de 7 lei. În acest sens, reprezentanţii PMP au amintit faptul că la această dată există două dosare penale care vizează contractul de salubritate încheiat de municipalitate. Propunerea Partidului Mişcarea Populară este ca taxa de salubrizare să rămână la valoarea de 3 lei/lună/persoană, până la finalizarea celor două procese.
Un al treilea amendament priveşte taxa pe spectacole, articol care, în prezent, are următoarea formulare: (2) Cota de impozit se determină după cum urmează:
a) în cazul unui spectacol de teatru, ca de exemplu o piesă de teatru, balet, operă, operetă, concert filarmonic sau altă manifestare muzicală, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competiţie sportivă internă sau internaţională, cota de impozit este egală cu 2%;
b) în cazul oricărei alte manifestări artistice decât cele enumerate la lit. a), cota de impozit este egală cu 5%.
În opinia PMP, această diferenţiere este injustă, toate manifestările artistice trebuind să fie încurajate în mod egal de către autorităţi. Propunerea Partidului Mişcarea Populară constă în stabilirea unei taxe unice de 2% pentru orice manifestare artistică sau competiţie sportivă.
Totodată, Partidul Mişcarea Populară propune scutirea de la plata locului de parcare pentru persoanele cu handicap prin introducerea următorului paragraf în Anexa nr. 9, Cap. II - Taxă rezervare loc parcare, art. (11): „Sunt scutite de la plata taxei următoarele categorii de contribuabili: d) persoanele cu handicap, pentru un autovehicul aflat în proprietate sau în proprietatea unei rude de gradul I, cu acelaşi domiciliu / reşedinţă“.
Cu toate că nu au formulat niciun amendament în legătură cu taxele de concesionare a locurilor de veci, PMP a precizat că va solicita de la Primărie toate contractele de administrare a cimitirelor de pe raza municipiului, pentru a le verifica.
Precizăm că, din 2018, taxa de concesionare a locului de veci va fi 33 de lei/mp/7 ani, faţă de 8 lei în 2017, pentru Cimitirul Central Municipal, şi de 25 de lei/mp/7 ani în celelalte cimitire, faţă de 6 lei în 2017.
a) în cazul unui afişaj situat în locul în care persoana derulează o activitate economică, taxa este de 32 de lei/an/m2;
b) în cazul oricărui altui panou, afişaj sau oricărei altei structuri de afişaj pentru reclamă şi publicitate, taxa este de 23 de lei/an/m2.
PMP consideră că această abordare este injustă, taxându-se mai puţin afişajul stradal, care este „opţional“, decât o firmă luminoasă/siglă amplasată la sediul unei societăţi.
Partidul Mişcarea Populară propune următoarele taxe:
a) în cazul unui afişaj situat în locul în care persoana derulează o activitate economică, taxa este de 27 de lei/an/m2;
b) în cazul oricărui altui panou, afişaj sau oricărei altei structuri de afişaj pentru reclamă şi publicitate, taxa este de 54 de lei/an/m2.
În ceea ce priveşte taxa pentru ocuparea terenurilor aparţinând municipiului Constanţa cu afişaj publicitar, varianta propusă de Primărie prevede, de asemenea, două cote, avându-se în vedere dacă afişajul este sau nu inscripţionat:
a) Ocuparea terenurilor aparţinând municipiului Constanţa cu panouri publicitare fixe/mobile, casete publicitare, stopere, alte mijloace publicitare (neinscripţionat cu afiş publicitar) - 8 lei/mp/zi;
b) Ocuparea terenurilor aparţinând municipiului Constanţa cu panouri publicitare fixe/mobile, casete publicitare, stopere, alte mijloace publicitare (inscripţionat cu afiş publicitar) - 4 lei/mp/zi.
„Împrejurarea că panoul este sau nu inscripţionat nu prezintă nicio relevanţă asupra gradului de ocupare a spaţiului public, motiv pentru care considerăm că taxa trebuie să se aplice în mod unitar pe toată perioada de utilizare, singura diferenţiere făcându-se în funcţie de zona unde este amplasat acesta“, a spus preşedintele PMP, Claudiu Palaz.
Acesta a prezentat şi propunerea Partidului Mişcarea Populară pentru taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate. „Ocuparea terenurilor aparţinând municipiului Constanţa cu panouri publicitare fixe/mobile, casete publicitare, stopere, alte mijloace publicitare. Taxa se va calcula pentru suprafaţa totală a proiecţiei pe domeniul public, atât a structurii confecţiei, cât şi a afişajului. Pentru zona A - 8 lei/mp/zi iar pentru zona B - 6 lei/mp/zi“, aşa sună propunerea PMP.
Claudiu Palaz a adăugat că firma care deţine afacere de panotaj în municipiu mai are contract un an. „După expirarea contractului, ne dorim ca Primăria să preia această activitate, iar PMP va depune în luna ianuarie un regulament în acest sens“, a menţionat preşedintele PMP. În cazul în care se va pune problema prelungirii contractului cu Seaview Media SRL, PMP va vota împotrivă, a adăugat Palaz.
Vă reamintim că, în anul 2004, Radu Mazăre a semnat un contract de colaborare cu o singură firmă, care a obţinut monopolul pe întreaga activitate de afişaj, reclamă şi publicitate pe domeniul public şi privat al municipiului Constanţa. Contractul a fost semnat pe o perioadă de 15 ani. Părţile semnatare au fost Municipiul Constanţa, prin Radu Ştefan Mazăre, şi SC Seaview Media SRL, prin administrator unic Alina Elena Iacovici. Obiectul contractului, aflat în vigoare până în 2019, îl reprezenta realizarea, în comun, a activităţii de afişaj, reclamă şi publicitate pe domeniul public şi privat al municipiului Constanţa.
Conform datelor de la Registrul Comerţului, firma Seaview Media SRL a fost înfiinţată în 2000 şi are sediul social în Constanţa. Capitalul social, de 2.000 de lei, este deţinut de Elena Geraldina Neagoe, născută pe 19.01.1969, cu 1% din capital, Carmen Antoanela Stăncescu, născută pe 28.08.1971, cu 1%, Emilian Schwartzenberg, născut pe 25.04.1967, cu 38%, Sorin Ionuţ Barbu, născut pe 6.11.1974, cu 55%, şi Oana Mihaela Schwartzenberg, născută pe 11.05.1978, cu 5% din capital. Administratorul firmei, care desfăşoară activităţi ale agenţiilor de publicitate şi servicii de reprezentare media, este Sorin Ionuţ Barbu.
Acesta împreună cu Alexandru Zabara, unul dintre cei trei aleşi locali PMP, au prezentat într-o conferinţă de presă amendamentele şi fundamentarea pentru susţinerea acestora în cadrul unei conferinţe de presă. Analizând proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2018, precum şi dezbaterile ce au avut loc în spaţiul public, reprezentanţii PMP au înregistrat deja la sediul Primăriei un memoriu care conţine propunerile grupului de consilieri locali ai Partidului Mişcarea Populară.
Amendamentele vizează următoarele taxe şi impozite: în legătură cu majorarea impozitului datorat de persoanele fizice pentru clădirile nerezidenţiale de la 0,25%, cât este în prezent, la 0,5%, propunerea Partidului Mişcarea Populară este ca această creştere să intervină treptat, astfel:
- 2018 - 0,45% (+ 0,20%)
- 2019 - 0,70% (+ 0,25%)
- 2020 - 1,00% (+ 0,30%)
De asemenea, aceştia propun eliminarea cotei adiţionale de 15,4% pentru persoanele juridice care deţin clădiri nerezidenţiale, aplicându-se doar cota de 1,3%, conform Codului Fiscal.
PMP nu susţine majorarea taxei de salubrizare de la cota de 3 lei/lună/persoană la cota de 7 lei. În acest sens, reprezentanţii PMP au amintit faptul că la această dată există două dosare penale care vizează contractul de salubritate încheiat de municipalitate. Propunerea Partidului Mişcarea Populară este ca taxa de salubrizare să rămână la valoarea de 3 lei/lună/persoană, până la finalizarea celor două procese.
Un al treilea amendament priveşte taxa pe spectacole, articol care, în prezent, are următoarea formulare: (2) Cota de impozit se determină după cum urmează:
a) în cazul unui spectacol de teatru, ca de exemplu o piesă de teatru, balet, operă, operetă, concert filarmonic sau altă manifestare muzicală, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competiţie sportivă internă sau internaţională, cota de impozit este egală cu 2%;
b) în cazul oricărei alte manifestări artistice decât cele enumerate la lit. a), cota de impozit este egală cu 5%.
În opinia PMP, această diferenţiere este injustă, toate manifestările artistice trebuind să fie încurajate în mod egal de către autorităţi. Propunerea Partidului Mişcarea Populară constă în stabilirea unei taxe unice de 2% pentru orice manifestare artistică sau competiţie sportivă.
Totodată, Partidul Mişcarea Populară propune scutirea de la plata locului de parcare pentru persoanele cu handicap prin introducerea următorului paragraf în Anexa nr. 9, Cap. II - Taxă rezervare loc parcare, art. (11): „Sunt scutite de la plata taxei următoarele categorii de contribuabili: d) persoanele cu handicap, pentru un autovehicul aflat în proprietate sau în proprietatea unei rude de gradul I, cu acelaşi domiciliu / reşedinţă“.
Cu toate că nu au formulat niciun amendament în legătură cu taxele de concesionare a locurilor de veci, PMP a precizat că va solicita de la Primărie toate contractele de administrare a cimitirelor de pe raza municipiului, pentru a le verifica.
Precizăm că, din 2018, taxa de concesionare a locului de veci va fi 33 de lei/mp/7 ani, faţă de 8 lei în 2017, pentru Cimitirul Central Municipal, şi de 25 de lei/mp/7 ani în celelalte cimitire, faţă de 6 lei în 2017.
PMP dă o lovitură sub centură afacerii de panotaj din municipiu
Unul dintre amendamentele aleşilor locali ai PMP vizează taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate. Textul propus spre dezbatere de către Primărie prevede următoarea diferenţiere:a) în cazul unui afişaj situat în locul în care persoana derulează o activitate economică, taxa este de 32 de lei/an/m2;
b) în cazul oricărui altui panou, afişaj sau oricărei altei structuri de afişaj pentru reclamă şi publicitate, taxa este de 23 de lei/an/m2.
PMP consideră că această abordare este injustă, taxându-se mai puţin afişajul stradal, care este „opţional“, decât o firmă luminoasă/siglă amplasată la sediul unei societăţi.
Partidul Mişcarea Populară propune următoarele taxe:
a) în cazul unui afişaj situat în locul în care persoana derulează o activitate economică, taxa este de 27 de lei/an/m2;
b) în cazul oricărui altui panou, afişaj sau oricărei altei structuri de afişaj pentru reclamă şi publicitate, taxa este de 54 de lei/an/m2.
În ceea ce priveşte taxa pentru ocuparea terenurilor aparţinând municipiului Constanţa cu afişaj publicitar, varianta propusă de Primărie prevede, de asemenea, două cote, avându-se în vedere dacă afişajul este sau nu inscripţionat:
a) Ocuparea terenurilor aparţinând municipiului Constanţa cu panouri publicitare fixe/mobile, casete publicitare, stopere, alte mijloace publicitare (neinscripţionat cu afiş publicitar) - 8 lei/mp/zi;
b) Ocuparea terenurilor aparţinând municipiului Constanţa cu panouri publicitare fixe/mobile, casete publicitare, stopere, alte mijloace publicitare (inscripţionat cu afiş publicitar) - 4 lei/mp/zi.
„Împrejurarea că panoul este sau nu inscripţionat nu prezintă nicio relevanţă asupra gradului de ocupare a spaţiului public, motiv pentru care considerăm că taxa trebuie să se aplice în mod unitar pe toată perioada de utilizare, singura diferenţiere făcându-se în funcţie de zona unde este amplasat acesta“, a spus preşedintele PMP, Claudiu Palaz.
Acesta a prezentat şi propunerea Partidului Mişcarea Populară pentru taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate. „Ocuparea terenurilor aparţinând municipiului Constanţa cu panouri publicitare fixe/mobile, casete publicitare, stopere, alte mijloace publicitare. Taxa se va calcula pentru suprafaţa totală a proiecţiei pe domeniul public, atât a structurii confecţiei, cât şi a afişajului. Pentru zona A - 8 lei/mp/zi iar pentru zona B - 6 lei/mp/zi“, aşa sună propunerea PMP.
Claudiu Palaz a adăugat că firma care deţine afacere de panotaj în municipiu mai are contract un an. „După expirarea contractului, ne dorim ca Primăria să preia această activitate, iar PMP va depune în luna ianuarie un regulament în acest sens“, a menţionat preşedintele PMP. În cazul în care se va pune problema prelungirii contractului cu Seaview Media SRL, PMP va vota împotrivă, a adăugat Palaz.
Vă reamintim că, în anul 2004, Radu Mazăre a semnat un contract de colaborare cu o singură firmă, care a obţinut monopolul pe întreaga activitate de afişaj, reclamă şi publicitate pe domeniul public şi privat al municipiului Constanţa. Contractul a fost semnat pe o perioadă de 15 ani. Părţile semnatare au fost Municipiul Constanţa, prin Radu Ştefan Mazăre, şi SC Seaview Media SRL, prin administrator unic Alina Elena Iacovici. Obiectul contractului, aflat în vigoare până în 2019, îl reprezenta realizarea, în comun, a activităţii de afişaj, reclamă şi publicitate pe domeniul public şi privat al municipiului Constanţa.
Conform datelor de la Registrul Comerţului, firma Seaview Media SRL a fost înfiinţată în 2000 şi are sediul social în Constanţa. Capitalul social, de 2.000 de lei, este deţinut de Elena Geraldina Neagoe, născută pe 19.01.1969, cu 1% din capital, Carmen Antoanela Stăncescu, născută pe 28.08.1971, cu 1%, Emilian Schwartzenberg, născut pe 25.04.1967, cu 38%, Sorin Ionuţ Barbu, născut pe 6.11.1974, cu 55%, şi Oana Mihaela Schwartzenberg, născută pe 11.05.1978, cu 5% din capital. Administratorul firmei, care desfăşoară activităţi ale agenţiilor de publicitate şi servicii de reprezentare media, este Sorin Ionuţ Barbu.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii