PNL susţine noile reglementări privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile
PNL susţine noile reglementări privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile
21 Jun, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
4080
Marime text
Săptămâna trecută, în Camera Deputaţilor s-a dat votul final de adoptare a Legii pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căi navigabile interioare.
Acest normativ, deşi a fost iniţiat şi aprobat în legislatura parlamentară trecută, trebuie să fie acum din nou reexaminat, ca urmare a Deciziei Curţii Constituţionale nr. 89 din 28 februarie 2017, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260, din 13 aprilie 2017. Deputatul PNL Robert Boroianu susţine că necesitatea modificării acestui act normativ constă în faptul că situaţia administrării terenurilor portuare care fac parte din domeniul public a devenit din ce în ce mai dificilă, în condiţiile în care gradul de utilizare a infrastructurii portuare şi a capacităţilor de încărcare a scăzut constant, în acest moment media traficului realizat în porturile din România fiind de 30%.
Aceste aspecte au fost „investigate“ în legislatura trecută şi de o comisie parlamentară de anchetă, menită să verifice neregulile din Portul Constanţa. „Raportul acestei comisii a scos în evidenţă deficienţe grave în managementul celui mai important port din România, ceea ce a impus, implicit, o serie de corecţii asupra cadrului legislativ din domeniul porturilor şi a căilor navigabile care se regăsesc în prezentul act normativ“, adaugă Boroianu.
În viziunea PNL, nu este normal ca administraţiile să mai gândească strict în termeni de profit şi atât, iar singura lor grijă să fie valoarea dividendelor distribuite acţionarilor, în timp ce infrastructura portuară se degradează şi afectează în mod negativ atractivitatea portului pentru investiţii, precum şi dezvoltarea durabilă a acestuia. Grupul PNL a votat din nou favorabil această iniţiativă legislativă, având în vedere faptul că, prin aplicarea sa corectă, se vor crea premisele relansării Portului Constanţa, precum şi a celorlalte porturi româneşti.
Acest normativ, deşi a fost iniţiat şi aprobat în legislatura parlamentară trecută, trebuie să fie acum din nou reexaminat, ca urmare a Deciziei Curţii Constituţionale nr. 89 din 28 februarie 2017, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260, din 13 aprilie 2017. Deputatul PNL Robert Boroianu susţine că necesitatea modificării acestui act normativ constă în faptul că situaţia administrării terenurilor portuare care fac parte din domeniul public a devenit din ce în ce mai dificilă, în condiţiile în care gradul de utilizare a infrastructurii portuare şi a capacităţilor de încărcare a scăzut constant, în acest moment media traficului realizat în porturile din România fiind de 30%.
Aceste aspecte au fost „investigate“ în legislatura trecută şi de o comisie parlamentară de anchetă, menită să verifice neregulile din Portul Constanţa. „Raportul acestei comisii a scos în evidenţă deficienţe grave în managementul celui mai important port din România, ceea ce a impus, implicit, o serie de corecţii asupra cadrului legislativ din domeniul porturilor şi a căilor navigabile care se regăsesc în prezentul act normativ“, adaugă Boroianu.
În viziunea PNL, nu este normal ca administraţiile să mai gândească strict în termeni de profit şi atât, iar singura lor grijă să fie valoarea dividendelor distribuite acţionarilor, în timp ce infrastructura portuară se degradează şi afectează în mod negativ atractivitatea portului pentru investiţii, precum şi dezvoltarea durabilă a acestuia. Grupul PNL a votat din nou favorabil această iniţiativă legislativă, având în vedere faptul că, prin aplicarea sa corectă, se vor crea premisele relansării Portului Constanţa, precum şi a celorlalte porturi româneşti.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Zoro 20 Jun, 2017 23:32 Modificarea e in avantajul operatorilor portuari,dezavantajează APMC si țara.