Portul Constanta ramane, momentan, in administrarea statului
Portul Constanta ramane, momentan, in administrarea statuluiConsiliul Judetean a cerut, dar nu a primit
Oamenii de afaceri israelieni sunt interesati de Portul Constanta * Ambasadorul Statului Israel a declarat ca intalnirea cu oficialitatile constantene are ca scop organizarea, in cel mai scurt timp, a unei intalniri intre oameni de afaceri romani si cei israelieni interesati de activitatea din Portul Constanta * Ca de multe alte ori, prefectul judetului a aratat ca stie mult mai multe lucruri decat isi imagineaza unii sau altii * Gheorghe Martin a spus oaspetilor ca "in trei saptamani, cel mult o luna, Portul Constanta va fi administrat de autoritatile judetene" * La polul opus, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Miron Mitrea, a declarat ca "nu sunt foarte convins ca trecerea Portului Constanta in subordinea Consiliului Judetean ar fi cea mai buna solutie" * Mitrea a apreciat ca, deocamdata, nu poate da un raspuns foarte clar pe marginea acestui subiect
Excelenta Sa ambasadorul Statului Israel in Romania, Rodica Radian Gordon, a efectuat o vizita la Constanta pentru a participa la decernarea premiilor "Ovidius". Oficialul israelian si-a exprimat insa dorinta de a se intalni si cu reprezentanti ai administratiei judetene. Rodica Radian Gordon si persoanele ce au insotit-o la Constanta au fost primite de prefectul Gheorghe Martin, Radu Comanici - vicepresedinte al Consiliului Judetean, si Nicolae Nemirschi - viceprimar al municipiului Constanta. Fara o introducere prea ampla, ambasadorul Statului Israel a declarat ca intalnirea cu oficialitatile constantene are ca scop organizarea, in cel mai scurt timp, a unei intalniri dintre oameni de afaceri romani si cei israelieni interesati de activitatea din Portul Constanta. Bineinteles ca o astfel de oferta a fost mana cereasca pentru prefectul judetului care, ca de multe alte ori, a aratat ca stie mult mai multe lucruri decat isi imagineaza unii sau altii. Gheorghe Martin, pentru ca despre el este vorba, a declarat ca drumul spre colaborare va fi mult mai usor. "Facilitatea" este reprezentata de faptul ca in trei saptamani, cel mult o luna, Portul Constanta va fi administrat de autoritatile judetene. Prefectul a mai sugerat ca un consulat onorific la Constanta ar dezamorsa capcanele birocratice in care ar putea cadea agentii economici din Israel, iar informatiile cu privire la oportunitatile pe care le ofera judetul ar putea ajunge pe un drum mult mai scurt la cei interesati. Ambasadorul a mai declarat ca aspectele semnalate vor fi transmise atasatului economic al ambasadei, care va sti sa le foloseasca asa cum trebuie. Atat vicepresedintele CJC, Radu Comanici, cat si viceprimarul Nicolae Nemirschi au sustinut ca exista si alte zone in care s-ar putea manifesta colaborarea dintre oamenii de afaceri din cele doua tari. Domeniile de interes ar putea fi turismul, agricultura si, in colaborare cu administratia locala Constanta, atragerea de investitori pentru reabilitarea zonei peninsulare a orasului si modernizarea Portului Turistic Tomis.Ministrul Mitrea nu agreeaza ideea de trecere a portului in administrare locala
Prezent la Constanta pentru a semna Acordul de sprijin guvernamental cu Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD), prin care vor fi alocate 16 milioane euro pentru construirea Terminalului de barje in Portul Constanta, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), Miron Mitrea, a declarat ca, printr-o hotarare de Guvern, toate porturile dunarene vor trece in administratia locala. Totodata, Miron Mitrea a apreciat ca este obligatoriu ca autoritatile navale (capitaniile) sa ramana in subordinea statului, la fel ca si cheiurile, singurul lucru care poate fi trecut in subordinea administratiilor locale fiind afacerile comerciale din porturi. Cu toate ca ministrul s-a declarat adeptul descentralizarii, in privinta Portului Constanta Miron Mitrea a declarat ca nu este foarte convins ca trecerea Portului Constanta in subordinea Consiliului Judetean ar fi cea mai buna solutie. Mitrea a apreciat ca, deocamdata, nu poate da un raspuns foarte clar pe marginea acestui subiect. Declaratia ministrului cade prost in conditiile in care Consiliul Judetean Constanta a solicitat, printr-o adresa, Executivului sa ia in calcul trecerea Portului Constanta in subordinea autoritatii judetene. Este posibil ca asa-zisul "conflict de interese" sa aiba in realitate si o conotatie politica legata probabil de unele disensiuni din PSD.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp