Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:53 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

PRM, PUNR si UTM incalca Legea 43/2003

ro

12 Nov, 2004 00:00 818 Marime text

Partidele aloca prea multi bani pentru publicitate

In urma monitorizarii publicitatii in presa scrisa si outdoor, s-a constatat ca Uniunea Nationala PSD+PUR a alocat pana in prezent peste 51 de mii de dolari, iar PRM mai mult de 33 de mii de dolari * APD a solicitat BEJ ridicarea afiselor denigratoare la adresa Aliantei D.A., dar si delimitarea spatiului pe panourile electorale pentru toate cele 47 de formatiuni inscrise in alegerile din 28 noiembrie * BEJ nu poate lua masuri pentru ridicarea afiselor, deoarece nu are la dispozitie un factor decisiv care sa duca la indeplinire hotararile adoptate

La fel ca in perioada alegerilor locale, Asociatia Pro Democratia monitorizeaza, in timpul campaniei electorale pentru alegerile din luna noiembrie, cheltuielile principalilor competitori precum si modul in care sunt respectate prevederile Legii 43/2003 privind finantarea activitatii partidelor politice si a campaniei electorale. Potrivit declaratiilor coordonatorului regional al filialei APD Constanta, Cosmin Barzan, pentru evaluarea cheltuielilor efectuate cu publicitatea in presa scrisa au fost monitorizate, la nivel local, 266 de publicatii din 38 de judete. In urma monitorizarii publicitatii in presa scrisa si a publicitatii outdoor din Constanta, s-a observat ca Uniunea Nationala PSD+PUR a alocat pana in prezent peste 51 de mii de dolari, iar PRM mai mult de 33 de mii de dolari. Pe locul trei se afla Alianta D.A., care a alocat pentru publicitate 16.521 dolari. Astfel, dupa doua saptamani de campanie, s-a observat ca suma cheltuita este de peste 1,5 milioane dolari si de doua ori mai mare decat cea utilizata in aceeasi perioada a campaniei pentru alegerile locale.

BEJ, neputincios

Totodata, reprezentantii APD au constatat ca la Constanta, Uniunea Turco Musulmana, PUNR si PRM au incalcat prevederile Legii 43/2003. Abaterea cel mai des constatata referitor la campania stradala vizeaza nerespectarea unui articol din lege privind finantarea partidelor si a campaniei electorale, care prevede obligativitatea inscriptionarii pe fiecare material de campanie a numelui partidului care l-a editat precum si a firmei care l-a tiparit.Tot in ceea ce priveste nerespectarea prevederilor legale, conducerea APD Constanta a inaintat ieri Biroului Electoral Judetean o adresa prin care se solicita ridicarea afiselor denigratoare la adresa Aliantei D.A., dar si delimitarea spatiului pe panourile electorale pentru toate cele 47 de formatiuni inscrise in alegerile din 28 noiembrie. "In opinia BEJ nu se pot lua masuri pentru ca aceste afise sa fie ridicate, deoarece nu are la dispozitie un factor decisiv care sa duca la indeplinire hotararile adoptate. Cel mai urat aspect este acela ca vremea trece, iar hotararile BEJ s-ar putea sa nu ne mai ajute la nimic", a afirmat Cosmin Barzan.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii