Proiect de Consiliu Local, iniţiat de USR Contractele, protocoalele, plăţile şi licitaţiile Primăriei şi ale instituţiilor aflate în subordinea CL să fie postate pe site-ul Primăriei Constanţa (document)
Proiect de Consiliu Local, iniţiat de USR: Contractele, protocoalele, plăţile şi licitaţiile Primăriei şi
20 Mar, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
2354
Marime text
USR Constanţa propune Consiliului Local un proiect de hotărâre prin care toate contractele, protocoalele, plăţile şi licitaţiile Primăriei şi ale instituţiilor aflate în subordinea CL să fie postate pe site-ul municipalităţii constănţene.
„Dat fiind faptul că întregul aparat de funcţionare al Primăriei Constanţa este susţinut în mare măsură din taxele şi impozitele pe care constănţenii le achită an de an, considerăm că este neapărată nevoie ca principalii contributori la bugetul municipiului să aibă acces la toate informaţiile ce ţin de cheltuirea banului public“, sunt de părere membrii USR în susţinerea proiectului lor. Acesta a fost înregistrat la Primărie de Cătălin Iacob, vicepreşedinte al USR Constanţa.
„Propunere de hotărâre de Consiliu Local Municipal privind adoptarea unor măsuri în vederea îmbunătăţirii transparenţei în cadrul administraţiei locale din Municipiul Constanţa.
Expunere de motive la proiectul de hotărâre privind adoptarea unor măsuri în vederea îmbunătăţirii transparenţei în cadrul administraţiei locale din Municipiul Constanţa.
Întregul aparat de funcţionare al Primăriei Constanţa este susţinut în mare măsură din taxele şi impozitele pe care constănţenii le achită an de an. De aceea este neapărată nevoie ca principalii contributori la bugetul municipiului să aibă acces la toate informaţiile ce ţin de cheltuirea banului public.
Prin urmare, propunem următoarele măsuri pentru îmbunătăţirea transparenţei în cadrul administraţiei locale din cadrul municipiului Constanţa:
Toate contractele şi protocoalele de colaborare încheiate de Primăria Constanţa, precum şi de toate instituţiile aflate în subordinea Consiliului Local Constanţa vor fi publicate pe site-ul Primăriei. Publicarea se va face în cadrul secţiunii „Contracte şi Protocoale“ - cu evidenţiere pe ani.
Se va avea în vedere protejarea datelor cu caracter personal, conform legii. Contractele şi protocoalele încheiate de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri vor fi publicate în cel mult 15 zile de la data aprobării lor.
Nu mai târziu de 30.09.2018 se vor publica retroactiv toate contractele şi protocoalele începând cu ianuarie 2017.
Toate plăţile efectuate de către Primăria Constanţa, precum şi de către toate instituţiile aflate în subordinea Consiliului Local Constanţa vor fi publicate pe site-ul Primăriei. Publicarea se va face în cadrul secţiunii „Plăţi“, cu evidenţiere pe luni şi ani.
Plăţile vor fi evidenţiate la nivel de document (factură, decont etc.) şi vor cuprinde cel puţin următoarele detalii: dată document, număr document, suma plătită, beneficiar, explicaţie plată. În cazul plăţii deplasărilor, se vor evidenţia: număr decont, data, nume şi prenume, poziţie, departamentul, destinaţia, scopul deplasării, mijlocul de transport folosit, perioada şederii şi suma totală decontată.
Plăţile de natură salarială nu se vor detalia la nivel de angajat, ci doar la nivel de direcţie/departament/serviciu. Plăţile din luna precedentă vor fi publicate în cel mult 20 de zile de la încheierea lunii. Nu mai târziu de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri vor fi publicate retroactiv toate plăţile din 2017.
Programul şi actualizările sale vor fi publicate în cel mult 20 de zile de la aprobarea acestora.
Toate anunţurile de licitaţie electronică ce urmează să fie derulate de către Primăria Constanţa şi de toate instituţiile aflate în subordinea sa vor fi afişate pe pagina web Primăriei, în cadrul secţiunii „Licitaţii“. Acestea vor fi însoţite şi de caietul de sarcini, fiind publicate în termen de cinci zile de la data validării de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP).
În cazul achiziţiilor directe, acestea se vor afişa în termen de o zi de la publicarea în SEAP- Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.
Hotărâre privind adoptarea unor măsuri în vederea îmbunătăţirii transparenţei în cadrul administraţiei locale Municipiului Constanţa.
Având în vedere: expunerea de motive a filialei Constanţa a Uniunii Salvaţi România; în conformitate cu prevederile Legii 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei;
Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public; Legii 215/ 2001, republicată, a administraţiei publice locale; luând în considerare: Raportul Comisiei de studii, prognoze economico-sociale, buget, finanţe şi administrarea domeniului public şi privat al municipiului Constanţa; Raportul Comisiei pentru administraţie publică, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi libertăţilor cetăţeanului; în temeiul prevederilor art. 45, alin. (1) şi art. 81, alin. (4) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Local al municipiului Constanţa hotărăşte: art.1 - se aprobă următoarele măsuri pentru îmbunătăţirea transparenţei în cadrul administraţiei locale din municipiul Constanţa:
Toate contractele şi toate protocoalele de colaborare încheiate de Primăria Constanţa, precum şi de către toate instituţiile aflate în subordinea Consiliului Local Constanţa vor fi publicate pe pagina web a Primăriei. Publicarea se va face în cadrul secţiunii „Contracte şi Protocoale“, cu evidenţiere pe ani. Se va avea în vedere protejarea datelor cu caracter personal, conform legii.
Contractele şi protocoalele încheiate de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri vor fi publicate în cel mult 15 zile de la data aprobării lor. Nu mai târziu de 30.09.2018 se vor publica retroactiv toate contractele şi protocoalele aprobate începând cu ianuarie 2017.
Toate plăţile efectuate de către Primăria Constanţa şi de către toate instituţiile aflate în subordinea Consiliului Local Constanţa vor fi publicate pe pagina web a Primăriei. Publicarea se va face în cadrul secţiunii „Plăţi“, cu evidenţiere pe luni şi ani. Plăţile vor fi evidenţiate la nivel de document (factură, decont etc.) şi vor cuprinde cel puţin următoarele detalii: dată document, număr document, suma plătită, beneficiar, explicaţie plată. În cazul plăţii deplasărilor, se vor evidenţia: număr decont, data, nume şi prenume, poziţie, departamentul, destinaţia, scopul deplasării, mijlocul de transport folosit, perioada şederii şi suma totală decontată.
Plăţile de natură salarială nu se vor detalia la nivel de angajat, ci doar la nivel de direcţie/departament/serviciu. Plăţile din luna precedentă vor fi publicate în cel mult 20 de zile de la încheierea lunii. Nu mai târziu de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri vor fi publicate retroactiv toate plăţile din anul 2017.
Programul şi actualizările sale vor fi publicate în cel mult 20 de zile de la aprobarea acestora.
Toate anunţurile de licitaţie electronică ce urmează să fie derulate de către Primăria Constanţa şi de toate instituţiile aflate în subordinea sa vor fi afişate pe pagina web primăriei, în cadrul secţiunii „Licitaţii“. Acestea vor fi însoţite şi de caietul de sarcini, fiind publicate în termen de cinci zile de la data validării de către ANAP.
În cazul achiziţiilor directe, acestea se vor afişa în termen de o zi de la publicarea lor în SEAP - Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.
Art. 2. Primarul municipiului Constanţa va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri“.
Coincidenţă sau nu, tot ieri, municipalitatea a publicat pe site-ul propriu raportul pe anul 2017 de implementare a Legii 544/2001 la nivelul Primăriei Constanţa. Carmen Puşcaşi, responsabil de aplicarea Legii nr. 544/2001, apreciază că în urma implementării procedurilor de acces la informaţii de interes public, activitatea specifică a instituţiei a fost „bună“ în 2017, iar Primăria Constanţa a afişat informaţiile/documentele comunicate din oficiu, conform art. 5 din Legea nr. 544/2001, pe site-ul propriu, la sediul instituţiei sau prin intermediul presei.
În secţiunea „Documente“ puteţi vizualiza raportul pe anul 2017 privind implementarea Legii 544/2001 la nivelul Primăriei Constanţa.
„Dat fiind faptul că întregul aparat de funcţionare al Primăriei Constanţa este susţinut în mare măsură din taxele şi impozitele pe care constănţenii le achită an de an, considerăm că este neapărată nevoie ca principalii contributori la bugetul municipiului să aibă acces la toate informaţiile ce ţin de cheltuirea banului public“, sunt de părere membrii USR în susţinerea proiectului lor. Acesta a fost înregistrat la Primărie de Cătălin Iacob, vicepreşedinte al USR Constanţa.
Iată conţinutul propunerii USR Constanţa!
„Propunere de hotărâre de Consiliu Local Municipal privind adoptarea unor măsuri în vederea îmbunătăţirii transparenţei în cadrul administraţiei locale din Municipiul Constanţa.
Expunere de motive la proiectul de hotărâre privind adoptarea unor măsuri în vederea îmbunătăţirii transparenţei în cadrul administraţiei locale din Municipiul Constanţa.
Întregul aparat de funcţionare al Primăriei Constanţa este susţinut în mare măsură din taxele şi impozitele pe care constănţenii le achită an de an. De aceea este neapărată nevoie ca principalii contributori la bugetul municipiului să aibă acces la toate informaţiile ce ţin de cheltuirea banului public.
Prin urmare, propunem următoarele măsuri pentru îmbunătăţirea transparenţei în cadrul administraţiei locale din cadrul municipiului Constanţa:
I. Contracte şi protocoale
Toate contractele şi protocoalele de colaborare încheiate de Primăria Constanţa, precum şi de toate instituţiile aflate în subordinea Consiliului Local Constanţa vor fi publicate pe site-ul Primăriei. Publicarea se va face în cadrul secţiunii „Contracte şi Protocoale“ - cu evidenţiere pe ani.
Se va avea în vedere protejarea datelor cu caracter personal, conform legii. Contractele şi protocoalele încheiate de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri vor fi publicate în cel mult 15 zile de la data aprobării lor.
Nu mai târziu de 30.09.2018 se vor publica retroactiv toate contractele şi protocoalele începând cu ianuarie 2017.
II. Plăţi
Toate plăţile efectuate de către Primăria Constanţa, precum şi de către toate instituţiile aflate în subordinea Consiliului Local Constanţa vor fi publicate pe site-ul Primăriei. Publicarea se va face în cadrul secţiunii „Plăţi“, cu evidenţiere pe luni şi ani.
Plăţile vor fi evidenţiate la nivel de document (factură, decont etc.) şi vor cuprinde cel puţin următoarele detalii: dată document, număr document, suma plătită, beneficiar, explicaţie plată. În cazul plăţii deplasărilor, se vor evidenţia: număr decont, data, nume şi prenume, poziţie, departamentul, destinaţia, scopul deplasării, mijlocul de transport folosit, perioada şederii şi suma totală decontată.
Plăţile de natură salarială nu se vor detalia la nivel de angajat, ci doar la nivel de direcţie/departament/serviciu. Plăţile din luna precedentă vor fi publicate în cel mult 20 de zile de la încheierea lunii. Nu mai târziu de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri vor fi publicate retroactiv toate plăţile din 2017.
III. Licitaţii
Programul anual al achiziţiilor publice - atât al Primăriei Constanţa, cât şi al tuturor instituţiilor aflate în subordinea Consiliului Local Constanţa -, precum şi actualizările acestui program vor fi publicate pe pagina web a Primăriei. Publicarea se va face în cadrul secţiunii „Licitaţii“, evidenţiate pe ani.Programul şi actualizările sale vor fi publicate în cel mult 20 de zile de la aprobarea acestora.
Toate anunţurile de licitaţie electronică ce urmează să fie derulate de către Primăria Constanţa şi de toate instituţiile aflate în subordinea sa vor fi afişate pe pagina web Primăriei, în cadrul secţiunii „Licitaţii“. Acestea vor fi însoţite şi de caietul de sarcini, fiind publicate în termen de cinci zile de la data validării de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP).
În cazul achiziţiilor directe, acestea se vor afişa în termen de o zi de la publicarea în SEAP- Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.
Hotărâre privind adoptarea unor măsuri în vederea îmbunătăţirii transparenţei în cadrul administraţiei locale Municipiului Constanţa.
Având în vedere: expunerea de motive a filialei Constanţa a Uniunii Salvaţi România; în conformitate cu prevederile Legii 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei;
Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public; Legii 215/ 2001, republicată, a administraţiei publice locale; luând în considerare: Raportul Comisiei de studii, prognoze economico-sociale, buget, finanţe şi administrarea domeniului public şi privat al municipiului Constanţa; Raportul Comisiei pentru administraţie publică, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi libertăţilor cetăţeanului; în temeiul prevederilor art. 45, alin. (1) şi art. 81, alin. (4) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Local al municipiului Constanţa hotărăşte: art.1 - se aprobă următoarele măsuri pentru îmbunătăţirea transparenţei în cadrul administraţiei locale din municipiul Constanţa:
I. Contracte şi protocoale
Toate contractele şi toate protocoalele de colaborare încheiate de Primăria Constanţa, precum şi de către toate instituţiile aflate în subordinea Consiliului Local Constanţa vor fi publicate pe pagina web a Primăriei. Publicarea se va face în cadrul secţiunii „Contracte şi Protocoale“, cu evidenţiere pe ani. Se va avea în vedere protejarea datelor cu caracter personal, conform legii.
Contractele şi protocoalele încheiate de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri vor fi publicate în cel mult 15 zile de la data aprobării lor. Nu mai târziu de 30.09.2018 se vor publica retroactiv toate contractele şi protocoalele aprobate începând cu ianuarie 2017.
II. Plăţi
Toate plăţile efectuate de către Primăria Constanţa şi de către toate instituţiile aflate în subordinea Consiliului Local Constanţa vor fi publicate pe pagina web a Primăriei. Publicarea se va face în cadrul secţiunii „Plăţi“, cu evidenţiere pe luni şi ani. Plăţile vor fi evidenţiate la nivel de document (factură, decont etc.) şi vor cuprinde cel puţin următoarele detalii: dată document, număr document, suma plătită, beneficiar, explicaţie plată. În cazul plăţii deplasărilor, se vor evidenţia: număr decont, data, nume şi prenume, poziţie, departamentul, destinaţia, scopul deplasării, mijlocul de transport folosit, perioada şederii şi suma totală decontată.
Plăţile de natură salarială nu se vor detalia la nivel de angajat, ci doar la nivel de direcţie/departament/serviciu. Plăţile din luna precedentă vor fi publicate în cel mult 20 de zile de la încheierea lunii. Nu mai târziu de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri vor fi publicate retroactiv toate plăţile din anul 2017.
III. Licitaţii
Programul anual al achiziţiilor publice - atât al Primăriei Constanţa, cât şi al tuturor instituţiilor aflate în subordinea Consiliului Local Constanţa -, precum şi actualizările acestui program vor fi publicate pe pagina web a Primăriei. Publicarea se va face în cadrul secţiunii „Licitaţii“, cu evidenţiere pe ani.Programul şi actualizările sale vor fi publicate în cel mult 20 de zile de la aprobarea acestora.
Toate anunţurile de licitaţie electronică ce urmează să fie derulate de către Primăria Constanţa şi de toate instituţiile aflate în subordinea sa vor fi afişate pe pagina web primăriei, în cadrul secţiunii „Licitaţii“. Acestea vor fi însoţite şi de caietul de sarcini, fiind publicate în termen de cinci zile de la data validării de către ANAP.
În cazul achiziţiilor directe, acestea se vor afişa în termen de o zi de la publicarea lor în SEAP - Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.
Art. 2. Primarul municipiului Constanţa va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri“.
Coincidenţă sau nu, tot ieri, municipalitatea a publicat pe site-ul propriu raportul pe anul 2017 de implementare a Legii 544/2001 la nivelul Primăriei Constanţa. Carmen Puşcaşi, responsabil de aplicarea Legii nr. 544/2001, apreciază că în urma implementării procedurilor de acces la informaţii de interes public, activitatea specifică a instituţiei a fost „bună“ în 2017, iar Primăria Constanţa a afişat informaţiile/documentele comunicate din oficiu, conform art. 5 din Legea nr. 544/2001, pe site-ul propriu, la sediul instituţiei sau prin intermediul presei.
În secţiunea „Documente“ puteţi vizualiza raportul pe anul 2017 privind implementarea Legii 544/2001 la nivelul Primăriei Constanţa.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii