Proiect de lege Când ar putea fi organizate evenimente, festivaluri și manifestări culturale sau artistice cu peste 1000 de participanți (documente)
Proiect de lege: Când ar putea fi organizate evenimente, festivaluri și manifestări culturale sau artistice
03 Jun, 2020 00:00
ZIUA de Constanta
3101
Marime text
- Proiectul de Lege privind unele măsuri referitoare la desfășurarea evenimentelor cultural-artistice în contextul pandemiei de COVID-19 se află în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Culturii
- După data 31 august 2020, ar putea fi repermisă organizarea evenimentelor, festivalurilor și manifestărilor culturale, artistice cu peste 1000 de participanți, atât în spații închise, cât și în aer liber
În conformitate cu dispoziţiile alin. (4) al art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, propunerile și observațiile referitoare la proiectul de act normativ supus dezbaterii, pot fi transmise în scris pe adresa Ministerului Culturii, B-dul Unirii nr. 22, sector 3, București, pe fax, la nr. 021/222.85.43. sau la adresa de e-mail legislativ@cultura.ro, până la data 09.06.2020.
Potrivit proiectului, acesta are ca obiect instituirea, după încetarea stării alertă, declarate în condițiile legii, în vederea prevenirii și combaterii efectelor pandemiei de COVID-19, a unor măsuri temporare, în scopul protejării drepturilor la viață, la integritate fizică și la ocrotirea sănătății, inclusiv prin restrângerea exercițiului altor drepturi și libertăți fundamentale.
Până la data 31 august 2020, este interzisă organizarea evenimentelor, festivalurilor și manifestărilor culturale, artistice cu peste 1000 de participanți, atât în spații închise, cât și în aer liber, indiferent dacă accesul este gratuit sau cu plata biletului.
Astfel, dat fiind riscul epidemiologic în cazul evenimentelor cu peste 1000 de participanți simultan, se consideră necesară interzicerea temporară a acestor activități.
Măsurile restrictive prevăzute de prezentul act normativ întrunesc condiţiile consacrate în art. 53 din Constituţia României, republicată. Astfel:limitarea este prevăzută de lege (prezentul proiect); restrângerea exerciţiului drepturilor este impusă de apărarea sănătății populației, prevenirea consecințelor negative, având ca scop evitarea riscului iminent al unei îmbolnăviri în masă a populației.
Măsura restrictivă vizează exerciţiul dreptului, iar nu substanţa acestuia, deoarece procentele de reducere a dreptului fundamental conservă substanţa acestuia, diminuând în mod rezonabil riscul de îmbolnăvire în masă a populației, măsurile propuse sunt nediscriminatorii, aplicându-se nediferenţiat unor situaţii identice; măsurile sunt luate pentru o perioadă de timp determinată, mai exact până la 31 august 2020, fiind necesare ca urmare a amplificării efectelor pandemiei acestea fiind prevăzute tocmai pentru a se încadra în parametrii sanitari, măsurile propuse sunt obiective şi rezonabile, raportat la amploarea şi impactul consecinţelor actuale şi preconizate, fiind proporţionale cu situaţia care a determinat adoptarea prezentului act normativ;
CCR în jurisprudența sa (CCR nr. 1414/2009) a arătat că se impune subliniat faptul că de esenţa legitimităţii constituţionale a restrângerii exerciţiului unui drept sau al unei libertăţi este caracterul excepţional şi temporar al acesteia.
Ținând cont că și după data de încetarea stării de alertă există un risc iminent asupra stării de sănătate a populației, urmare a continuității epidemiei cu virusul Sars-Cov-2, se impun măsurile restrictive în cazul evenimentelor cultural-artistice cu mai mult de 1000 participanți simultan,vezi secțiunea „documente”.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii