Proiectul de lege pentru desființarea taxei de pod la Fetești și Giurgeni, inițiat de deputații PNL de Constanța, susținut de 64 de parlamentari
Proiectul de lege pentru desființarea taxei de pod la Fetești și Giurgeni, inițiat de deputații PNL de Constanța,
17 Sep, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
3195
Marime text
Deputații PNL de Constanța Bogdan Huțucă și Robert Boroianu au inițiat în urmă două luni un proiect de lege privind desființarea taxei de trecere pe podurile Fetești-Cernavodă și Giurgeni-Vadu Oii.
În acest sens, au depus propunerea legislativă pentru modificarea Anexei 3 la Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările și completările ulterioare, în procedură de urgență.
„Taxa de trecere peste aceste poduri a fost introdusă din rațiuni pur financiare, dar suntem în prezența unei duble impuneri, atât timp cât utilizatorii drumurilor publice din România plătesc rovinieta, care reprezintă o taxă pentru utilizarea drumurilor și a podurilor amplasate pe drumurile naționale și autostrăzile din România. În statele traversate de Dunăre (Serbia, Ungaria, Austria) nu există taxe similare pentru trecerea podurilor peste Dunăre. Taxa de utilizare a podurilor Giurgeni - Vadu Oii și Fetești - Cernavodă nu reprezintă decât o suprataxare a utilizatorilor drumurilor publice din România, fără o justificare obiectivă: banii colectați merg la bugetul de stat; podurile se află într-un stadiu avansat de degradare, deși această taxă se colectează de peste un deceniu; legislația comunitară nu impune o asemenea taxare, ci ea este rezultatul deciziei autorităților române, care au considerat de cuviință să mai impună o nouă sursă de venituri la bugetul de stat.
Mai mult decât atât, această taxă este profund discriminatorie, în special pentru locuitorii din zona Dobrogei. Această taxă este plătită, într-o proporție foarte mare, de cei care sunt nevoiți să facă drumuri sau să tranziteze aceste sectoare de drum. Atât persoanele fizice, cât și cele juridice care au domiciliul/sediul pe raza teritorială a județelor Constanța, Tulcea și Ialomița sunt obligate să plătească această taxă de trecere ori de câte ori au probleme de sănătate sau trebuie să rezolve probleme administrative, fie în capitală, fie în alt oraș al țării. Puternic afectați sunt agenții economici care distribuie mărfuri în toată țara. Taxa se regăsește de cele mai multe ori în prețul final al produselor. Altfel spus, și cine nu trece cu mașina peste cele două poduri tot plătește taxa de pod”, arătau cei doi liberali în momentul depunerii inițiativei legislative.
Între timp, parlamentarii PNL din Constanța au convins alți 64 de colegi să semneze un proiect de lege, care a fost depus și în Senat. Aleșii susțin că taxa este discriminatorie și că ar trebui să fie acoperită de prețul rovinietei.
Inițiativa este susținută și de Uniunea Națională a Transportatorilor, care apreciază prin vocea vicepreședintelui Constantin Isac că este foarte important pentru traficul rutier să fie eliminate toate cauzele strangulării traficului.
În acest sens, au depus propunerea legislativă pentru modificarea Anexei 3 la Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările și completările ulterioare, în procedură de urgență.
„Taxa de trecere peste aceste poduri a fost introdusă din rațiuni pur financiare, dar suntem în prezența unei duble impuneri, atât timp cât utilizatorii drumurilor publice din România plătesc rovinieta, care reprezintă o taxă pentru utilizarea drumurilor și a podurilor amplasate pe drumurile naționale și autostrăzile din România. În statele traversate de Dunăre (Serbia, Ungaria, Austria) nu există taxe similare pentru trecerea podurilor peste Dunăre. Taxa de utilizare a podurilor Giurgeni - Vadu Oii și Fetești - Cernavodă nu reprezintă decât o suprataxare a utilizatorilor drumurilor publice din România, fără o justificare obiectivă: banii colectați merg la bugetul de stat; podurile se află într-un stadiu avansat de degradare, deși această taxă se colectează de peste un deceniu; legislația comunitară nu impune o asemenea taxare, ci ea este rezultatul deciziei autorităților române, care au considerat de cuviință să mai impună o nouă sursă de venituri la bugetul de stat.
Mai mult decât atât, această taxă este profund discriminatorie, în special pentru locuitorii din zona Dobrogei. Această taxă este plătită, într-o proporție foarte mare, de cei care sunt nevoiți să facă drumuri sau să tranziteze aceste sectoare de drum. Atât persoanele fizice, cât și cele juridice care au domiciliul/sediul pe raza teritorială a județelor Constanța, Tulcea și Ialomița sunt obligate să plătească această taxă de trecere ori de câte ori au probleme de sănătate sau trebuie să rezolve probleme administrative, fie în capitală, fie în alt oraș al țării. Puternic afectați sunt agenții economici care distribuie mărfuri în toată țara. Taxa se regăsește de cele mai multe ori în prețul final al produselor. Altfel spus, și cine nu trece cu mașina peste cele două poduri tot plătește taxa de pod”, arătau cei doi liberali în momentul depunerii inițiativei legislative.
Între timp, parlamentarii PNL din Constanța au convins alți 64 de colegi să semneze un proiect de lege, care a fost depus și în Senat. Aleșii susțin că taxa este discriminatorie și că ar trebui să fie acoperită de prețul rovinietei.
Inițiativa este susținută și de Uniunea Națională a Transportatorilor, care apreciază prin vocea vicepreședintelui Constantin Isac că este foarte important pentru traficul rutier să fie eliminate toate cauzele strangulării traficului.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii