Războiul transformă Portul Constanța într-o rută alternativă. Marea provocare pe viitor este ca CFR Marfă să facă față transportului rapid al mărfurilor către Ucraina
Războiul transformă Portul Constanța într-o rută alternativă. Marea provocare pe viitor este ca CFR Marfă
22 Mar, 2022 00:00
ZIUA de Constanta
3478
Marime text
- În contextul actual geostrategic, Portul Constanța a căpătat o importanță deosebită
- Bogdan Huțucă, președintele Comisiei de Buget-Finanțe din Camera Deputaților spune că una din provocările pe care țara noastră o va avea în următoarea perioadă va fi ca mărfurile care ajung în Portul Constanța, cu destinația Ucraina, să fie transportate cu rapiditate și în siguranță, prin CFR Marfă
În ultimele zile, a apărut o serie de informații care arată importanța economică pe care Portul Constanța a căpătat-o în contextul actual geostrategic.
„Având în vedere că porturile ucrainene sunt blocate de bombardamentele invaziei Rusiei, județul nostru devine o rută importantă, dacă nu esențială, pentru circulația de mărfuri.
În urmă cu câteva luni, atrăgeam atenția asupra faptului că tensiunile geopolitice în regiunea Mării Negre vor fi un factor suplimentar pentru creșterea importanței și dezvoltarea Portului Constanța.
Numărul crescut de nave și mai ales de mărfuri, în această perioadă, demonstrează capacitatea extraordinară pe care acest gigant economic o are.
Infrastructura portuară a României, cu un management performant, care lucrează 24/24, 365 de zile pe an, transformă această companie într-un stâlp de bunăstare economică pentru județul Constanța”, susține Bogdan Huțucă, deputat PNL și președintele Comisiei de Buget-Finanțe din Camera Deputaților.
Acesta mai spune că una din provocările pe care țara noastră o va avea în următoarea perioadă va fi ca mărfurile care ajung în Portul Constanța, cu destinația Ucraina, să fie transportate cu rapiditate și în siguranță, prin CFR Marfă.
„Să sperăm că infrastructura feroviară a României va permite rapiditatea transportului de mărfuri, astfel încât să nu se creeze blocaje în Portul Constanța.
Capacitatea de trafic feroviar poate fi afectată din cauza numărului redus de boghiuri existent în patrimoniul CFR Marfă.
Luând în considerare cantitatea mărfurilor de transportat dus-întors, în situația actuală, Ministerul Transporturilor va trebui să acționeze urgent, astfel încât să nu existe niciun fel blocaje pentru transfer/transport de marfă din Portul Constanța spre Ucraina”, a conchis parlamentarul liberal.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
CNAPMC a găsit soluții să închirieze terenul de sub restaurante agenților economici din Portul Tomis. Își vor putea obține autorizații de funcționare provizorii
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii