S-a înființat comisia parlamentară de anchetă privind achizițiile și gestionarea stării de urgență. Cine este de la Constanța
S-a înființat comisia parlamentară de anchetă privind achizițiile și gestionarea stării de urgență. Cine
02 Jul, 2020 03:30
ZIUA de Constanta
3677
Marime text
Ieri, în Monitorul Oficial al României Partea I numărul 574 din 1 iulie 2020 a fost publicată Hotărârea nr. 24/2020 pentru înființarea unei comisii parlamentare de anchetă privind achizițiile și gestionarea stării de urgență.
Obiectivele Comisiei de anchetă sunt următoarele:
a) analiza fundamentării și eficienței măsurilor de informare, verificare și monitorizare epidemiologică a cetățenilor români care s-au întors în România din zonele de risc de la declanșarea epidemiei de coronavirus;
b) verificarea modului în care s-au fundamentat și elaborat ordonanțele militare pe perioada stării de urgență, precum și a mijloacelor de informare care au stat la baza fundamentării și elaborării acestora;
c) verificarea achizițiilor de materiale sanitare, medicamente și alte produse folosite pentru limitarea răspândirii virusului COVID-19, precum și la diagnosticarea și tratarea persoanelor susceptibil a fi infectate sau infectate cu acest virus;
d) analiza situației epidemiologice în principalele focare de infecție, determinarea cauzelor care au dus la apariția acestor focare, precum și analiza măsurilor care au fost luate pentru punerea acestora sub control;
e) analiza modului în care personalul medical și unitățile sanitare au fost dotate cu echipamente și substanțe necesare protejării împotriva infectării cu noul coronavirus;
f) analiza și determinarea principalelor efecte economice ale epidemiei de coronavirus și a măsurilor impuse de aceasta asupra mediului de afaceri și a populației, precum și analiza măsurilor luate la nivel guvernamental pentru limitarea și/sau contracararea efectelor negative determinate de situația epidemiologică națională;
g) analiza măsurilor luate pentru protejarea populației împotriva practicilor comerciale abuzive, necesitatea amânării la plată a ratelor bancare și în cazuri bine determinate a facturilor la utilități (energie, căldură, gaze, apă-canal, telefonie etc.);
h) analiza măsurilor privind înregistrarea și plata activităților de telemuncă, șomaj tehnic etc. și a acțiunilor vizând menținerea locurilor de muncă;
i) verificarea modului în care au fost alocate sume din bugetul de stat pentru asigurarea de materiale și substanțe necesare limitării efectelor răspândirii și, respectiv, tratării infectării cu COVID-19, precum și a asigurării alocărilor bugetare necesare susținerii economiei;
j) analiza măsurilor întreprinse pentru accesarea de fonduri și ajutoare financiare din partea Uniunii Europene și a altor state;
k) verificarea lipsei totale de implicare a Guvernului în vederea prevenirii și limitării efectelor epidemiei cu coronavirus și achiziționarea de echipamente medicale necesare, având în vedere avertizarea și recomandările Organizației Mondiale a Sănătății dispuse în cadrul reuniunii din data de 22-23 ianuarie 2020;
l) analizarea cazului de la Spitalul Județean de Urgență "Sf. Ioan cel Nou" Suceava și verificarea cauzelor care au condus la acest grav accident epidemiologic;
m) măsurile care se impun la nivelul legislației naționale pentru combaterea și reducerea numărului acestor cazuri, precum și alte aspecte care vor apărea pe parcursul funcționării Comisiei de anchetă.
Comisia de anchetă este formată din 21 de membri și va fi condusă de un birou, compus dintr-un președinte, 3 vicepreședinți și un secretar.
Componența nominală a Comisiei parlamentare de anchetă privind achizițiile și gestionarea stării de urgență
I. Componența:
1. Budăi Marius-Constantin, Grupul parlamentar al PSD;
2. Manole Petre-Florin, Grupul parlamentar al PSD;
3. Suciu Vasile-Daniel, Grupul parlamentar al PSD;
4. Vișan George-Gabriel, Grupul parlamentar al PSD;
5. Vosganian Varujan, Grupul parlamentar al PSD;
6. Zamfir Daniel-Cătălin, Grupul parlamentar al PSD;
7. Mihu Ștefan, Grupul parlamentar al PSD;
8. Soporan Aurel-Horea, Grupul parlamentar al PSD;
9. Matei Constantin-Bogdan, Grupul parlamentar al PSD;
10. Leoreanu Laurențiu-Dan, Grupul parlamentar al PNL;
11. Roman Florin-Claudiu, Grupul parlamentar al PNL;
12. Fenechiu Cătălin-Daniel, Grupul parlamentar al PNL;
13. Popa Ion, Grupul parlamentar PNL;
14. Văcaru Alin-Vasile, Grupul parlamentar al PRO Europa;
15. Dobre Mircea-Titus, Grupul parlamentar al PRO Europa;
16. Dircă George-Edward, Grupul parlamentar USR;
17. Ungureanu Emanuel-Dumitru, Grupul parlamentar USR;
18. Popescu Nicolae-Daniel, Grupul parlamentar USR;
19. Vass Levente, Grupul parlamentar al UDMR;
20. Laszlo Attila, Grupul parlamentar al UDMR;
21. Movilă Petru, Grupul parlamentar al PMP.
II. Componența biroului comisiei:
- președinte - Budăi Marius-Constantin, Grupul parlamentar al PSD;
- vicepreședinte - Leoreanu Laurențiu-Dan, Grupul parlamentar al PNL;
- vicepreședinte - Ungureanu Emanuel-Dumitru, Grupul parlamentar USR;
- vicepreședinte - Văcaru Alin-Vasile, Grupul parlamentar PRO Europa;
- secretar - Vass Levente, Grupul parlamentar al UDMR.
Obiectivele Comisiei de anchetă sunt următoarele:
a) analiza fundamentării și eficienței măsurilor de informare, verificare și monitorizare epidemiologică a cetățenilor români care s-au întors în România din zonele de risc de la declanșarea epidemiei de coronavirus;
b) verificarea modului în care s-au fundamentat și elaborat ordonanțele militare pe perioada stării de urgență, precum și a mijloacelor de informare care au stat la baza fundamentării și elaborării acestora;
c) verificarea achizițiilor de materiale sanitare, medicamente și alte produse folosite pentru limitarea răspândirii virusului COVID-19, precum și la diagnosticarea și tratarea persoanelor susceptibil a fi infectate sau infectate cu acest virus;
d) analiza situației epidemiologice în principalele focare de infecție, determinarea cauzelor care au dus la apariția acestor focare, precum și analiza măsurilor care au fost luate pentru punerea acestora sub control;
e) analiza modului în care personalul medical și unitățile sanitare au fost dotate cu echipamente și substanțe necesare protejării împotriva infectării cu noul coronavirus;
f) analiza și determinarea principalelor efecte economice ale epidemiei de coronavirus și a măsurilor impuse de aceasta asupra mediului de afaceri și a populației, precum și analiza măsurilor luate la nivel guvernamental pentru limitarea și/sau contracararea efectelor negative determinate de situația epidemiologică națională;
g) analiza măsurilor luate pentru protejarea populației împotriva practicilor comerciale abuzive, necesitatea amânării la plată a ratelor bancare și în cazuri bine determinate a facturilor la utilități (energie, căldură, gaze, apă-canal, telefonie etc.);
h) analiza măsurilor privind înregistrarea și plata activităților de telemuncă, șomaj tehnic etc. și a acțiunilor vizând menținerea locurilor de muncă;
i) verificarea modului în care au fost alocate sume din bugetul de stat pentru asigurarea de materiale și substanțe necesare limitării efectelor răspândirii și, respectiv, tratării infectării cu COVID-19, precum și a asigurării alocărilor bugetare necesare susținerii economiei;
j) analiza măsurilor întreprinse pentru accesarea de fonduri și ajutoare financiare din partea Uniunii Europene și a altor state;
k) verificarea lipsei totale de implicare a Guvernului în vederea prevenirii și limitării efectelor epidemiei cu coronavirus și achiziționarea de echipamente medicale necesare, având în vedere avertizarea și recomandările Organizației Mondiale a Sănătății dispuse în cadrul reuniunii din data de 22-23 ianuarie 2020;
l) analizarea cazului de la Spitalul Județean de Urgență "Sf. Ioan cel Nou" Suceava și verificarea cauzelor care au condus la acest grav accident epidemiologic;
m) măsurile care se impun la nivelul legislației naționale pentru combaterea și reducerea numărului acestor cazuri, precum și alte aspecte care vor apărea pe parcursul funcționării Comisiei de anchetă.
Comisia de anchetă este formată din 21 de membri și va fi condusă de un birou, compus dintr-un președinte, 3 vicepreședinți și un secretar.
Componența nominală a Comisiei parlamentare de anchetă privind achizițiile și gestionarea stării de urgență
I. Componența:
1. Budăi Marius-Constantin, Grupul parlamentar al PSD;
2. Manole Petre-Florin, Grupul parlamentar al PSD;
3. Suciu Vasile-Daniel, Grupul parlamentar al PSD;
4. Vișan George-Gabriel, Grupul parlamentar al PSD;
5. Vosganian Varujan, Grupul parlamentar al PSD;
6. Zamfir Daniel-Cătălin, Grupul parlamentar al PSD;
7. Mihu Ștefan, Grupul parlamentar al PSD;
8. Soporan Aurel-Horea, Grupul parlamentar al PSD;
9. Matei Constantin-Bogdan, Grupul parlamentar al PSD;
10. Leoreanu Laurențiu-Dan, Grupul parlamentar al PNL;
11. Roman Florin-Claudiu, Grupul parlamentar al PNL;
12. Fenechiu Cătălin-Daniel, Grupul parlamentar al PNL;
13. Popa Ion, Grupul parlamentar PNL;
14. Văcaru Alin-Vasile, Grupul parlamentar al PRO Europa;
15. Dobre Mircea-Titus, Grupul parlamentar al PRO Europa;
16. Dircă George-Edward, Grupul parlamentar USR;
17. Ungureanu Emanuel-Dumitru, Grupul parlamentar USR;
18. Popescu Nicolae-Daniel, Grupul parlamentar USR;
19. Vass Levente, Grupul parlamentar al UDMR;
20. Laszlo Attila, Grupul parlamentar al UDMR;
21. Movilă Petru, Grupul parlamentar al PMP.
II. Componența biroului comisiei:
- președinte - Budăi Marius-Constantin, Grupul parlamentar al PSD;
- vicepreședinte - Leoreanu Laurențiu-Dan, Grupul parlamentar al PNL;
- vicepreședinte - Ungureanu Emanuel-Dumitru, Grupul parlamentar USR;
- vicepreședinte - Văcaru Alin-Vasile, Grupul parlamentar PRO Europa;
- secretar - Vass Levente, Grupul parlamentar al UDMR.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii