Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
16:24 06 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Sefii Constantei si masinile lor de serviciu

ro

29 Jan, 2009 02:58 4801 Marime text

prefectura_Constanta_masini_parcare.jpgPrefectul Dănuţ Culeţu are ca maşină de serviciu un Volkswagen Touareg * Primarul Mazăre are o Skoda Superb, dar, ca şi Nicuşor Constantinescu, umblă cu maşina personală

Promovarea într-un post de conducere oferă „norocoşilor", pe lângă putere, răspundere, dar şi numeroase privilegii. Astfel, toţi directorii şi adjuncţii lor au la dispoziţie maşini de serviciu pentru a se deplasa la întruniri sau în teren.

Ca să dea bine şi pentru a circula în siguranţă şi rapid, şefii instituţiilor pot apela la maşinile de serviciu. Unii le folosesc, alţii preferă să meargă cu autoturismele personale, care, în unele cazuri, sunt mult mai arătoase şi mai performante decât cele asigurate de instituţia unde prestează.
Reprezentantul Guvernului în teritoriu are, conform declaraţiei de avere postate la finele anului trecut pe site-ul Prefecturii Constanţa, două autoturisme: un Citroen C3 - an de fabricaţie 2004 şi un Volkswagen Passat - an de fabricaţie 2005. Însă, fostul Minister al Internelor şi Reformei Administrative, actual MAI, a dotat Instituţiile Prefectului Judeţul Constanţa cu un Volkswagen Touareg, mult mai puternic şi mai performant decât autoturismele din „parcul auto" personal al prefectului Dănuţ Culeţu. În consecinţă, beneficiind şi de şofer personal, prefectul preferă să folosească jeep-ul dat de MAI în deplasările sale în teren, la diverse acţiuni. Cei doi „secunzi" ai prefectului - subprefecţii Claudiu Palaz şi Andrei Cosmin - au şi ei maşini de serviciu şi, la nevoie, şoferi de serviciu. Numai că, în deplasările lor, cei doi pot folosi două maşini Nubira sau un Cielo, ceea ce nu se poate compara cu Touareg-ul şefului. Dacă subprefectul Andrei Cosmin apelează vrând - nevrând la maşina de serviciu (n.r. conform declaraţiei sale de avere nu deţine niciun autoturism), colegul său, Claudiu Palaz, alternează. Surse din Prefectură spun că, uneori, a mers cu Nubira, dar, de cele mai multe ori, preferă maşina personală (n.r. specificăm că subprefectul Palaz are un Nissan Patrol - an de fabricaţie 1992 şi un Dodge Ram - an de fabricaţie 1995).

masini_Danut_Culetu_Tuareg.jpgSkoda, marca preferată de CJC

Preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Constantinescu, are o Skoda Octavia pe post de maşină de serviciu, pe care o foloseşte ocazional. Asta pentru că şeful CJC preferă să conducă jeep-ul proprietate personală. Este vorba despre jeep-ul Land Rover cu care a rămas „blocat" în intersecţia de la Capitol în 2006. Secunzii lui Constantinescu, vicepreşedinţii Cristian Darie şi Cristinel Dragomir, au, de asemenea, la dispoziţie câte un autoturism Skoda Octavia de serviciu, ca de altfel majoritatea directorilor compartimentelor şi serviciilor de specialitate din cadrul instituţiei publice.

Mazăre se urcă rar în maşina de serviciu

Împătimit al maşinilor de lux, primarul Constanţei, Radu Mazăre, are la dispoziţie, la primărie, o Skoda Superb, pe care o foloseşte rareori, preferând să circule cu modelele luxoase din colecţia proprie: un Studebaker Dictator (1937), un Auburn (1934), un Willis, un Morgan, o Toyota şi un Lincoln Zephir. Autoturismul staţionează de obicei în garajul primăriei şi este utilizat, la nevoie, de angajaţii instituţiei. Viceprimarii au, de asemenea, la dispoziţie câte o Skoda Superb. Spre deosebire de şeful lor, viceprimarul Gabriel Stan şi fostul vice Nicolae Nemirschi, actual ministru al Mediului, au folosit maşinile de serviciu.   

Au cedat în favoarea angajaţilor



Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate are în dotare patru maşini de serviciu - două Dacia Solenza, un Cielo şi un Volkswagen Passat.
Liviu Mocanu, preşedinte director-executiv al CJAS Constanţa, deşi nu are maşină proprietate personală, nici pe cea de serviciu nu o prea foloseşte. Cât priveşte autoturismele enumerate anterior, şeful CJAS preferă să le lase angajaţilor săi, când merg în control.
Rămânând în domeniul sanitar, aflăm că cea mai mare unitate spitalicească din judeţ are doar o Dacie Logan ca maşină de serviciu. Potrivit purtătorului de cuvânt al Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă, dr. Florian Stoian, maşina este folosită de toţi angajaţii când au nevoie să se deplaseze, iar directorul unităţii, prof. univ. dr. Ioan Tiberiu Tofolean, preferă să „apeleze" la autoturismul personal.
O situaţie similară, în sensul dotării instituţiei cu un singur mijloc de transport, am întâlnit şi la Direcţia de Muncă şi Protecţie Socială, la Agenţia pentru Protecţia Mediului, la Administraţia Canalelor Navigabile, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului şi la Direcţia Sanitar Veterinară şi Siguranţa Alimentelor. Directorul DMPS, Daniela Dragomir, are la dispoziţie o Dacia Logan, cel de la APM - o Dacia Logan Break, în timp ce şeful ACN, Valentin Zeicu, se poate deplasa cu o Skoda Superb cumpărată în mandatul trecut, directorul DGASPC, Petre Dinică, are de doi ani o Skoda Octavia luată în leasing, iar şeful DSVSA are la dispoziţie o Nubira Daewoo.

masini_Constantin_Matei_02.jpgDotări de formă!?

Situaţia celor de la Inspectoratul Şcolar Judeţean şi de la Direcţia Judeţeană a Arhivelor Naţionale este de-a dreptul tragi-comică. Inspectorul general al ISJ Constanţa, Marian Sârbu, nu are permis de conducere, dar, teoretic, are o maşină de serviciu. În fapt, ISJ are o Nubira care, timp de trei ani, nu a putut fi folosită pentru că nu exista şofer care să o conducă... Acum are.
La arhive, directorul Virgil Coman are o Dacia Break din 2000 care-i aproape nefuncţională. În situaţia existentă şi în funcţie de perioadele în care merge, Coman preferă să o folosească în deplasările prin judeţ şi, rareori, când pleacă la Bucureşti.
În schimb, cei de la Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară se pot considera privilegiaţi. Potrivit directorului OCPI, Ionel Spătaru, instituţia a fost dotată cu patru autoturisme: două Skoda Octavia şi două Mitzubishi de teren.

Maşini moştenite

Comisarul-şef Aurelian Zaheu, şeful Inspectoratului Judeţean de Poliţie, are un Grand Cherokee de pe vremea lui Victor Popescu şi un Audi A4 din anul 2000, cumpărat pe vremea lui Traian Jipa. Fiind o maşină de teren, Grand Cherocke este scoasă din garaj doar când pleacă pe coclauri, pe la ţară. Comisarul-şef Adrian Rapotan, adjunctul şefului IPJ, are un Volkswagen Vento din 1996, care trebuia casat de mult, iar comisarul Dorin Colidiuc nu are maşină de serviciu.
Moştenirea auto îi ajută şi pe directorii de la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa să se deplaseze în interes de serviciu... sau de partid. Directorul general, Ion Bălan, are la dispoziţie un Audi A6, iar directorii adjuncţi sunt „plimbaţi" cu Volkswagen Passat. Directorul sucursalei Servicii portuare se poate deplasa cu un Renault Laguna, iar directorul nave tehnice, cu un Renault Megan, toate preluate de la fostele conduceri ale companiei.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii