Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
04:29 25 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Soferii vor sa schimbe legea

ro

07 Jan, 2005 00:00 672 Marime text

Memorium adresat noului prim-ministru

Presedintele filialei constantene a Federatiei Nationale a Sindicatelor Soferilor din Romania, Marian Neagu, a inaintat in cursul zilei de ieri prefecturii judetului Constanta un memoriu adresat primului ministru Calin Popescu Tariceanu. Prin intermediul acestuia, conducerea FNSSR Constanta solicita completarea O.G. nr. 17/24.01.2002, modificata prin Legea 466/2003, privind stabilirea perioadelor de conducere si a perioadelor de odihna ale conducatorilor vehiculelor care efectueaza transporturi rutiere nationale. Federatia solicita de fapt completarea art. (3) din ordonanta amintita mai sus, prin introducerea unui nou alineat, in care sa fie cuprinse vehiculele din categoria auto-specializata tip autobasculanta si autobetoniera cu masa maxima admisa de 22 de tone precum si utilajele din constructii fabricate in Romania care isi desfasoara activitatea pe raza judetului unde sunt inmatriculate. Marian Neagu sustine ca in cazul aprobarii O.G. 17/2002 nu s-a tinut cont de solicitarile sindicatelor si patronatelor transportatorilor care lucreaza in constructii cu privire la aceste tipuri de autovehicule. De asemenea, nu s-a avut in vedere ca timpul de lucru al conducatorilor acestor autovehicule se incadreaza in prevederile Codului Muncii, nedepasind opt-noua ore, o mare parte a acestui timp fiind reprezentat de pauzele impuse de procesul tehnologic. La acestea se adauga faptul ca, la nivel national, exista sute de familii care isi castiga existenta din activitatea acestor autovehicule. Astfel, aplicarea prevederilor acestei ordonante duce la micsorarea veniturilor familiilor respective, din cauza situatiei financiare grele a majoritatii societatilor care isi desfasoara activitatea in constructii si a costului mare al montarii si intretinerii tahografului in comparatie cu valoarea de piata a acestor autovehicule si beneficiul adus din exploatarea lor, societatile fiind obligate sa caseze parcul auto existent. Montarea tahografelor este o povara in plus pentru transportatori, tinand cont de regresul investitiilor in acest domeniu si de preturile foarte mari in domeniul constructiilor. FNSSR solicita ca aceste autovehicule, mentionate mai sus, sa fie asimilate prevederilor articolului nr. (3) din O.G. nr. 17/2002, tinand cont de faptul ca acest articol da posibilitatea M.T.C.T. sa incadreze in continutul sau aceasta situatie. In cazul nesolutionarii acestei probleme, Neagu sustine ca vor demara actiuni specific sindicale, pana acum pentru situatia in cauza primind numai avizari temporare, fara ca solicitarile sa fie rezolvate.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii