UPDATE Stelian Ion - „Se fac presiuni ca noul contract de panotaj să fie atribuit aceleiaşi firme care a deţinut monopolul în oraş. Făgădău să nu accepte compromisuri!“ (document)
UPDATE Stelian Ion - „Se fac presiuni ca noul contract de panotaj să fie atribuit aceleiaşi firme care a deţinut
07 Dec, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
3487
Marime text
Remus Negoi, preşedinte al filialei judeţene USR Constanţa, şi Stelian Ion, deputat USR de Constanţa, cer Primăriei şi Consiliului Local Municipal Constanţa să adopte de urgenţă, în condiţii de transparenţă, regulamentul privind panotajul stradal.
Deputatul Stelian Ion a tras un semnal de alarmă şi a afirmat că are informaţii că se fac presiuni asupra celor din Primăria Constanţa să se încheie contractul cu reprezentanţii aceleiaşi firme care a deţinut contractul de panotaj în municipiul Constanţa. Este vorba despre societatea Seaview Media, controlată de Ionuţ Barbu.
„Contractul de panotaj încheiat de vechea administraţie pe 15 ani a expirat în luna iulie a acestui an. Se lucrează nepermis de mult la regulamentul pentru panotaj. Am informaţii că se fac presiuni pentru ca viitorul contract să fie atribuit aceleiaşi firme sau unor apropiaţi ai celui care a deţinut acest contract. Atragem atenţia primarului Făgădău să nu accepte asemenea compromisuri!“, a declarat deputatul Stelian Ion.
Totodată, parlamentarul a notificat Primăria Constanţa pe tema panotajului stradal, a situaţiei panourilor publicitare, a construcţiilor, a structurilor publicitare amplasate pe domeniul public şi privat al municipiului şi Constanţa, precum şi a regulamentul de signalistică la nivelul municipiului.
„Întrebările noastre către Primărie au fost următoarele:
De ce Primăria a trimis doar o notificare către acest beneficiar al contractului?
De ce se percep încă bani, deşi contractul este încheiat, şi ce se întâmplă cu aceşti bani? Răspunsul Primăriei a fost că acest contract a fost încheiat pe termen nelimitat” a spus Stelian Ion.
Multe dintre aceste panouri sunt inestetice şi multe dintre ele pun în pericol cetăţenii, a mai afirmat parlamentarul. În aceste condiţii, Stelian Ion a cerut ca panourile existente să fie degajate în cel mai scurt timp de pe domeniul public. „Sunt 454 de panouri publicitare în Constanţa, aşa au spus cei de la Primărie, dar, din sursele noastre, sunt peste 600 de panouri. Aceste panouri ar fi trebuit să aibă la bază numărul de autorizaţie. Avem de-a face cu mutilarea oraşului şi noi vom urmări foarte atent acest fenomen“, a adăugat Stelian Ion.
Corespondenţa dintre parlamentarul USR Stelian Ion şi Primăria municipiului Constanţa pe subiectul panotajului poate fi consultată în secţiunea “Documente”.
Prietenul lui Mazăre, nevoit să-şi desfiinţeze cele 647 de panouri publicitare
Vă reamintim că, în anul 2004, fostul primar la municipiului Constanţa, Radu Mazăre, a semnat un contract de colaborare cu o singură firmă, care a obţinut monopolul pe întreaga activitate de afişaj, reclamă şi publicitate pe domeniul public şi privat al municipiului Constanţa. Contractul a fost semnat pe o perioadă de 15 ani. Părţile semnatare au fost Municipiul Constanţa, prin Radu Ştefan Mazăre, şi SC Seaview Media SRL, prin administrator unic Alina Elena Iacovici. Obiectul contractului, aflat în vigoare până pe 2 iulie 2019, îl reprezenta realizarea, în comun, a activităţii de afişaj, reclamă şi publicitate pe domeniul public şi privat al municipiului Constanţa.
Prin activitatea de reclamă şi publicitate se înţelegea, conform contractului, „orice formă de promovare a unui produs, serviciu sau activitate, sampling“.
Conform datelor de la Registrul Comerţului, firma Seaview Media SRL a fost înfiinţată în 2000 şi are sediul social în Constanţa. Capitalul social, de 2.000 de lei, este deţinut de Elena Geraldina Neagoe, născută pe 19.01.1969, cu 1% din capital, Carmen Antoanela Stăncescu, născută pe 28.08.1971, cu 1%, Emilian Schwartzenberg, născut pe 25.04.1967, cu 38%, Sorin Ionuţ Barbu, născut pe 6.11.1974, cu 55%, şi Oana Mihaela Schwartzenberg, născută pe 11.05.1978, cu 5% din capital.
Administratorul firmei, care desfăşoară activităţi ale agenţiilor de publicitate şi servicii de reprezentare media, este Sorin Ionuţ Barbu.
Contractul dintre Primăria Constanţa şi Seaview Media a expirat pe 2 iulie 2019.
Purtătorul de cuvânt al Primăriei Constanţa, Adriana Deoancă, a declarat la acel moment că în următoarea perioadă va fi adoptat noul regulament privind panotajul stradal, care a fost reactualizat în conformitate cu legislaţia în vigoare, iar ulterior se va organiza o nouă licitaţie.
„Pentru că pe domeniul public şi privat al municipiului sunt amplasate 646 de panouri publicitare şi 38 de panouri verticale pe stâlpi iar pentru mesh-urile din Constanţa, poziţionate numai pe domeniul privat, nu există o evidenţă clară, procedura de eliberare a domeniul public de către Seaview Media va dura câteva luni. Societatea trebuie să obţină autorizaţii de desfiinţare pentru aceste panouri şi ulterior să readucă domeniul public la starea iniţială”, a mai declarat în luna iulie reprezentantul municipalităţii.
UPDATE - La rândul său, la momentul expirării contractului, administratorul Seaview Media, Ionuţ Barbu, nu a dorit să facă declaraţii pe acest subiect.Astăzi, însă Barbu a trimit un punct de vedere legat de acest subiect pe care îl redăm mai jos:
"Azi am deschis presa, ca de obicei, și am aflat că există Stelian Ion . Cică este onor candidat și eminent avocat. Nu am reţinut de unde candidează, dar parcă era de la PMP ... Parcă . Nu sunt sigur și să mă ierte dacă greșesc. Probabil că dacă nu vorbea de mine, nici nu aş fi aflat de el. Ascultând ce a avut de zis, m-am lămurit cu două aspecte în ceea ce-l privește. Sigur este candidat la ceva, sigur nu este avocat. O fi stomatolog ca mine. În sfârșit! Acum , în calitate de persoană mandatată de industria de publicitate stradală, pot să spun că panourile au autorizație de construire, regulament există, dar se lucrează de 6 luni la unul nou și adaptat legii existente, panourile plătesc taxa de publicitate și taxa de ocupare a domeniului public, panourile se dau jos numai cu autorizație de demolare.
Că panourile se autorizează și se demolează ca un bloc de locuințe și durează, că regulamentul se naște prin discuții și dezbateri pe o lege proastă și nefuncțională, că funcționarii sunt speriați, este numai vina unor personaje toxice care candidează la diverse și devin ulterior aleși . Nu tu idei, nu tu viziune, nu tu proiecte, doar plini de păreri despre orice dar mai ales plini de ei înşişi și care atacă și ameninţă în mod securistoid cu reclamaţii la “organe”. Din acest motiv, funcţionarii publici preferă blocarea tuturor demersurilor, ca o reacţie naturală de frică de a nu fi târâţi prin anchete, chiar dacă la sfârşit sunt găsiţi nevinovaţi.
Totuşi, şi spun asta și pentru un avocat ca dl Stelian, a trece prin dezbatere un regulament de publicitate cu industria este un proces necesar, obligatoriu şi lucrativ pentru toţi factorii implicaţi astfel încât, la final, clienţii să poată să-și facă reclamă, noi să putem plăti salarii angajaţilor şi taxe, iar Primăria Constanţa să încaseze taxe .
În final, îl asigur pe dl Stelian că, oricâte prostii ar spune , campania electorală tot o să-l coste, pentru că noi nu lucrăm nici în varianta Black Friday, nici pe promisiuni de genul “te rezolv eu, boss, când ajung acolo…”, nici gratis - aviz și altor amatori de servicii gratuite sub amenințarea că: “dacă nu te conformezi... vedem noi, am eu grijă de tine!“ - susţine în punctul său de vedere, administratorul Seaview Media, Ionuţ Barbu.
Citeşte şi:
Au fost emise certificatele de urbanism Seaview Media începe degajarea domeniului public de panouri publicitare şi mesh-uri
Contractul de panotaj din municipiul Constanţa s-a încheiat. Prietenul lui Mazăre, nevoit să-şi desfiinţeze cele 647 de panouri publicitare (galerie foto)
Ce prevede regulamentul local de publicitate la nivelul municipiului Constanţa
USR Constanţa cere primarului Făgădău să adopte de urgenţă regulamentul privind panotajul stradal
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii