Taxa de parcare pe ochi frumosi
Taxa de parcare pe ochi frumosiMazare vrea parking suprateran
# Dupa ce a vizitat multe tari straine, primarul municipiului Constanta, Radu Mazare a supus atentiei colegilor din CLM o noua propunere * Edilul ar vrea ca pana in anul 2008, Constanta sa aiba un parking auto suprateran * Pana atunci, SCIL Confort Urban SRL face legea in parcarile publice * Taxatoarele incaseaza functie de ochii soferilor ori a starii pe care o are in respectiva zi angajata SCIL Confort Urban * Daca nu scoti banii disciplinat, taxatoare te indruma sa o reclami
Gasirea unui loc de parcare in municipiul Constanta a devenit un cosmar, in conditiile in care numarul de masini creste de la o zi la alta. Acest lucru se vede cel mai bine in perioada sezonului estival atunci cand strazile si cartierele din preajma blocurilor de locuinte din municipiul Constanta, unde mai ales la sfarsitul zilei, fiecare isi "trage" masina pe unde poate, pe spatii verzi sau pe trotuare si nu mai exista nici o cosmetizare. Problema parcarilor nu este doar in centrul orasului sau in zonele aglomerate, ci se regaseste chiar si cand vine vorba de spatiile din fata blocurilor. Numarul de masini a crescut semnificativ, dar locurile de parcare sunt insuficiente.Parcarile "din fata blocului", adevarate campuri de lupta pentru proprietarii de autovehicule, sunt denumite de lege "parcaje de resedinta" si reprezinta parcajele aferente frontului imobilelor, situate la mai putin de 30 de metri de acesta, atribuite locatarilor, persoane fizice sau juridice. Daca ar fi sa ne luam dupa textul de lege, pot fi inchiriate locuri de parcare doar daca spatiile solicitate sunt inregistrate in evidentele municipalitatii, respectiv ale Regiei Autonome pentru Exploatarea Domeniului Public si Privat, ca parcaje de resedinta. Depistarea unui loc de parcare in apropierea zonelor extrem de aglomerate, respectiv a Garii Constanta reprezinta, in momentul de fata, una dintre problemele zilnice ale conducatorilor auto. Pe de alta parte, arterele aglomerate si lipsa locurilor de parcare conduc la situatii in care soferii sunt nevoiti sa-si parcheze masinile chiar si pe scuarul din mijlocul strazii din apropierea semaforului, sau sa-si lase masinile pe prima banda de mers cu luminile de avarie pornite. Asta pentru ca, in municipiul Constanta sunt cam 10 masini pe un loc de parcare. La un moment dat, municipalitatea constanteana promitea diminuarea acestui raport, prin construirea unui numar consistent de noi locuri de parcare. Desi numarul masinilor a crescut constant, nu acelasi lucru s-a intamplat si cu locurile de parcare. S-au extins doar parcarile cu plata.Chelului tichie de margaritar ii trebuieAvand in vedere aceasta situatie, primarul a gasit o solutie. Asa ca Mazare crede ca singura solutie viabila pentru rezolvarea acestei probleme este amenajarea unui parking auto suprateran. Primaria Municipiului Constanta are in vedere construirea unui astfel de obiectiv, care va avea patru niveluri, cu o capacitate cuprinsa intre 1 500 si 2 000 de locuri de parcare. Investitia s-ar ridica la aproximativ 650.000 de euro, iar constructia ar putea fi realizata in 24 de luni. Acest obiectiv face parte din Planul Local de Dezvoltare Durabila a Municipiului Constanta, care a fost aprobat la sfarsitul anului trecut. Pana una-alta, s-a trecut la transformarea unei parti a trotuarelor aferente catorva bulevarde (unde latimea a permis acest lucru) in parcari auto, astfel obtinandu-se aproximativ 5 000 locuri noi de parcare.Parcarile cu plata scot bani frumosiTeoretic, conform declaratiei unui consilier local municipal liberal, tarifele practicate pentru utilizarea spatiilor de parcare aflate pe domeniul public sunt stabilite prin hotarari ale Consiliului Local Municipal. In prezent, nicaieri nu scrie care este tariful ce trebuie platit pentru parcare temporara ori pe timp indelungat. Asa se face ca, spre exemplu, desi nu exista o prevedere speciala ca in Parcarea de la Gara stationarea este taxata functie de durata, taxatoarele incaseaza la libera initiativa. Duduia care incaseaza in parcarea cu pricina nu a vrut sa dea nici o explicatie in momentul in care un sofer a cerut explicatii privind suma incasata si mai mult decat atat l-a indemnat pe acesta sa mearga sa o reclame. Soferul nu vroia decat sa stie in ce conditii se poate stationa in aceasta parcare timp de 24 de ore si care este tariful pentru aceasta situatie. Pe de alta parte, teoretic, atata vreme cat nicaieri nu este specificat acest lucru, stationarea in zona ar trebui sa fie permisa pe timp nelimitat. Asa ca, soferul a platit pentru 48 de ore, timp in care a avut parcat autoturismul in apropierea Garii, 6,0 RON. Pentru acest lucru i s-au inmanat cinci bonuri cu valoare fixa, pe care scrie "stationare", fara a se preciza daca taxa este pentru o zi ori pentru o ora. Oricum ar fi, soferul spune ca nu iese socoteala pe care ar fi facut-o taxatoare in nici un fel.Sefii SCIL Confort Urban stau pe terenAsa cum era firesc, am incercat sa contactam telefonic ori sa purtam un dialog cu unul dintre cei trei directori ai SCIL Confort Urban SRL care administreaza parcarea din apropierea Garii. Conform declaratiei secretarei, "nici unul dintre directori nu este la birou. Sunt toti pe teren". Cu toata bunavointa noastra, nu am reusit sa aflam detalii legate de acest aspect, desi ne-am incercat norocul la viceprimarul Nicolae Nemirschi precum si la purtatorul de cuvant al Primariei, Liviu Tramudana. In cele din urma, directorul comercial - prestatii SCIL Confort Urban, Claudiu Radulescu ne-a raspuns la telefon si ne-a oferit informatiile necesare, chiar daca in prima faza ne-a cerut un ragaz pentru a se informa deoarece nu face parte din domeniul sau de activitate. Radulescu a precizat ca pe langa cele aproximativ 5000 de locuri de parcare existente mai sunt 500 in apropierea intersectiilor. Pe de alta parte, el a punctat faptul ca taxarea pentru parcare se face pentru 24 de ore, indiferent ca durata stationarii este de mai putin. Radulescu a mai adaugat ca pretul in municipiul Constanta este de 1,2 RON iar in statiunea Mamaia, 2 RON pentru fiecare ora. El spune ca tarifele sunt stabilite de Consiliul Local Municipal si sunt reactualizate anual. Iar in momentul in care i-am expus cazul soferului pagubit, Radulescu a intors-o ca la Ploiesti spunand ca "este posibil ca taxarea sa fie facuta pentru fiecare 12 ore, dar nu stiu exact".Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp