Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
15:25 28 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Traian Basescu se implica in rezolvarea crizei de la Daewoo Mangalia

ro

11 Aug, 2009 02:32 2580 Marime text

cap_1.jpgPreşedintele Traian Băsescu a fost prezent în Şantierul Naval Daewoo Mangalia, pentru a purta o discuţie cu conducerea unităţii, pe marginea problemelor cu care se confruntă DMHI. După discuţii, preşedintele a declarat că Daewoo este unitatea cu situaţia cea mai dificilă în prezent, pentru că şantierul este specializat exclusiv pe construcţia de nave noi şi nu pe reparaţii, pe producţie şi nu pe credite la bănci: „Şantierul are comenzi, dar nu are lichidităţi, acestea fiind fundamentale pentru ca unitatea să meargă înainte. Se ştie însă că armatorii plătesc în etape şi tocmai de aici decurge şi situaţia grea a şantierului. Aici trebuie să avem abordări similare ca cea de la Dacia Piteşti sau Oltchim Râmnicu Vâlcea, unde s-a implicat statul: cu programul «Rabla» la Piteşti sau cu garanţii de stat la Râmnicu Vâlcea. Împreună cu partenerul coreean vom căuta soluţiile cele mai bune pentru obţinerea de lichidităţi şi deja am identificat o parte din aceste soluţii, însă voi putea vorbi despre asta, fiind o treabă a Guvernului".

Preşedintele a mai spus că va aborda problema Daewoo Mangalia Heavy Industries, dar şi pe cea a celorlalte şantiere ca fiind urgenţe.

Băsescu afirmă că a vizitat şi şantierul din Constanţa şi, ca o concluzie a celor două vizite, pe lângă măsurile generale pe care Guvernul le va lua pentru protejarea acestora, şi autorităţile trebuie să îşi aducă aportul la trecerea crizei: „Taxele portuare sunt foarte mari, poate acceptabile pentru navele care încarcă şi descarcă marfă. Dar când priveşti la toate taxele şi le însumezi, constaţi că autorităţile româneşti percep taxe mult mai mari decât cele din porturile învecinate. De exemplu, într-un port din Grecia sau Turcia, taxele sunt cam 30% faţă de cele percepute de autorităţile române. Sistemul de taxe trebuie ajustat. Insist pe această pregătire a autorităţilor pentru că momentul ieşirii din criză trebuie să găsească şantierele române pregătite. Ieşirea din criză va însemna în primul rând apelul la şantierele navale", a spus Traian Băsescu.

base_si_iorga_la_dmhi.jpgLa rândul său, preşedintele Daewoo Mangalia Heavy Industries, Vasile Iorga, afirmă că prezenţa lui Traian Băsescu şi promisiunile pe care le-a obţinut din partea acestuia, alături de semnalele pe care le are de la Guvern, îl fac să creadă că şantierul va reveni la normal în scurt timp: „Avem angajamentul statului că Daewoo Mangalia va fi susţinut. Statul doreşte să se implice în rezolvarea crizei de la DMHI, astfel că şantierul va trece momentul dificil în care se află", ne-a declarat Vasile Iorga.

La Daewoo Mangalia şi la unităţile subcontractoare sunt angajaţi aproape 7.000 de muncitori, majoritatea din Mangalia şi localităţile învecinate.

{mos_ri:Traian Basescu}
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii