Un nou proiect de lege Mazăre se bazează pe „cuvântul de onoare“ al lui Ponta pentru a prelua acţiunile Portului Constanţa
Un nou proiect de lege: Mazăre se bazează pe „cuvântul de onoare“ al lui Ponta pentru a prelua acţiunile
21 Oct, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
1958
Marime text
Radu Mazăre, primarul Constanţei, a declarat, ieri, la finalul şedinţei Consiliului Local, că există şanse ca municipalitatea să recupereze pachetul de 20% din acţiunile Portului Constanţa, pe care l-a pierdut în urma deciziei CCR, care a decis că legea prin care acest pachet a fost preluat în 2008 e neconstituţională. „Este o chestiune destul de alambicată în lege. E o chestiune de nuanţă foarte delicată. Ghinionul ne-a văzut după şase ani“, a menţionat edilul-şef.
În această ordine de idei, primarul a anunţat că, în zilele ce urmează, se va întâlni cu parlamentarii pentru a avea o discuţie pe marginea acestui subiect. „O să mă întâlnesc cu toţi parlamentarii ca să avem o linie clară, legea să fie depusă şi să nu depăşim perioada de 45 de zile şi s-o facem, sigur, în acord şi cu el (n.r. cu Victor Ponta), că acum e şef de partid“, a mai spus Radu Mazăre, precizând că în noul proiect de lege nu Consiliul Local va fi administratorul acţiunilor, ci Primăria Constanţa.
Totodată, primarul a subliniat faptul că, în cazul în care ACL va da preşedintele, administraţia publică locală din Constanţa va trebui să uite nu doar de noul pachet de 13% din acţiunile Portului, la care râvneşte de mai bine de doi ani, ci şi de recuperarea pachetului de 20%, pierdut la finalul săptămânii trecute.
Radu Mazăre a lăsat însă de înţeles că, în cazul în care noul preşedinte va fi Victor Ponta, municipalitatea constănţeană va fi fericita câştigătoare a „lozului cel mare“, şi anume un pachet de 33% din acţiunile Portului.
Întrebat ce garanţii are că acest lucru va deveni realitate, chiar şi în eventualitatea în care Ponta va fi preşedinte, Mazăre a mărturisit: „Cuvântul de onoare al lui (n.r. al lui Victor Ponta). Şi promisiunea lui. Măcar ăsta a spus că vrea şi ne-a şi ajutat. A spus că după alegeri mai trece 13% (n.r. din pachetul de acţiuni, la administraţia locală)“, a afirmat primarul municipiului Constanţa.
În ce fel s-a concretizat însă ajutorul lui Ponta, menţionat ieri de Mazăre, e greu de înţeles, căci niciunul dintre miniştrii Transporturilor din mandatul de premier al lui Victor Ponta, nici măcar social-democratul Dan Şova, nu a dat undă verde transferului noului pachet de 13% din acţiunile Portului de la Ministerul Transporturilor la municipalitatea constănţeană.
Nu mai puţin important, primarul a specificat faptul că, în discuţia pe care o va avea cu primul ministru, va clarifica dacă noul proiect de lege va face referire la preluarea a doar 20% sau a 33% din acţiunile Portului: „O să am o discuţie să vedem dacă în reformularea legii o să trecem 20 sau 33%. Dacă mă întrebaţi pe mine, probabil că 33% o să trecem. Zilele astea (n.r. o să discutăm)“.
Curios, inclusiv directorul din 2008 al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CNAPMC), liberalul Constantin Matei, a fost scos „vinovat“ pentru că CCR a declarat neconstituţională legea prin care CLM a preluat pachetul de 20% din acţiuni. Aşa-numitul verdict a fost dat de consilierul PSD Valentin Pârvulescu. În replică, liberalul Constantin Matei a declarat: „Legile în România le face Parlamentul, nu directorul CNAPMC“.
Cel care a sesizat Avocatul Poporului, care, la rândul său, a sesizat Curtea Constituţională a României cu privire la neconstituţionalitatea legii din 2008, este senatorul PDL Gigi Chiru.
În această ordine de idei, primarul a anunţat că, în zilele ce urmează, se va întâlni cu parlamentarii pentru a avea o discuţie pe marginea acestui subiect. „O să mă întâlnesc cu toţi parlamentarii ca să avem o linie clară, legea să fie depusă şi să nu depăşim perioada de 45 de zile şi s-o facem, sigur, în acord şi cu el (n.r. cu Victor Ponta), că acum e şef de partid“, a mai spus Radu Mazăre, precizând că în noul proiect de lege nu Consiliul Local va fi administratorul acţiunilor, ci Primăria Constanţa.
Totodată, primarul a subliniat faptul că, în cazul în care ACL va da preşedintele, administraţia publică locală din Constanţa va trebui să uite nu doar de noul pachet de 13% din acţiunile Portului, la care râvneşte de mai bine de doi ani, ci şi de recuperarea pachetului de 20%, pierdut la finalul săptămânii trecute.
Radu Mazăre a lăsat însă de înţeles că, în cazul în care noul preşedinte va fi Victor Ponta, municipalitatea constănţeană va fi fericita câştigătoare a „lozului cel mare“, şi anume un pachet de 33% din acţiunile Portului.
Întrebat ce garanţii are că acest lucru va deveni realitate, chiar şi în eventualitatea în care Ponta va fi preşedinte, Mazăre a mărturisit: „Cuvântul de onoare al lui (n.r. al lui Victor Ponta). Şi promisiunea lui. Măcar ăsta a spus că vrea şi ne-a şi ajutat. A spus că după alegeri mai trece 13% (n.r. din pachetul de acţiuni, la administraţia locală)“, a afirmat primarul municipiului Constanţa.
În ce fel s-a concretizat însă ajutorul lui Ponta, menţionat ieri de Mazăre, e greu de înţeles, căci niciunul dintre miniştrii Transporturilor din mandatul de premier al lui Victor Ponta, nici măcar social-democratul Dan Şova, nu a dat undă verde transferului noului pachet de 13% din acţiunile Portului de la Ministerul Transporturilor la municipalitatea constănţeană.
Nu mai puţin important, primarul a specificat faptul că, în discuţia pe care o va avea cu primul ministru, va clarifica dacă noul proiect de lege va face referire la preluarea a doar 20% sau a 33% din acţiunile Portului: „O să am o discuţie să vedem dacă în reformularea legii o să trecem 20 sau 33%. Dacă mă întrebaţi pe mine, probabil că 33% o să trecem. Zilele astea (n.r. o să discutăm)“.
„Legile în România le face Parlamentul, nu directorul CNAPCM“
De neînţeles a fost, în şedinţa Consiliului Local de ieri, faptul că social-democraţii constănţeni au dat vina, pentru pierderea pachetului de 20%, inclusiv pe liberali. Asta în condiţiile în care, în 2008, atunci când acţiunile au intrat sub „umbrela“ administraţiei locale, ministrul Transporturilor era liberalul Ludovic Orban, iar PNL nu avusese, la momentul respectiv, nicio obiecţie. Amintim în acest sens buna colaborare dintre PNL şi PSD, spre finalul de mandat al fostului premier Călin Popescu Tăriceanu.Curios, inclusiv directorul din 2008 al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CNAPMC), liberalul Constantin Matei, a fost scos „vinovat“ pentru că CCR a declarat neconstituţională legea prin care CLM a preluat pachetul de 20% din acţiuni. Aşa-numitul verdict a fost dat de consilierul PSD Valentin Pârvulescu. În replică, liberalul Constantin Matei a declarat: „Legile în România le face Parlamentul, nu directorul CNAPMC“.
Cel care a sesizat Avocatul Poporului, care, la rândul său, a sesizat Curtea Constituţională a României cu privire la neconstituţionalitatea legii din 2008, este senatorul PDL Gigi Chiru.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii