Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:10 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Zona Metropolitana, o noua gaselnita a administratiei Mazare

ro

06 Apr, 2006 00:00 669 Marime text
Daca lucrurile merg conform planurilor, constantenii ar putea avea in urmatorii ani, un oras mai inalt si mai lat. Primaria studiaza planurile constituirii unei zone metropolitane care va aglutina satele si comunele limitrofe intr-o metropola faraonica. Daca pentru locuitorii sai, municipiul Constanta a fost mereu un cosmar, pentru fiecare administratie care a vrut o felie cat mai mare din tortul bugetar, a fost un vis.Cert este ca municipiul Constanta, cel putin in discursuri, pare prins de febra ambitiei integrarii europene. Extinderea pe verticala si pe orizontala ar putea fi un nou motiv de dispute politice si personale intre reprezentantii administratiilor publice locale implicate in acest proiect. In contextul dat, ieri, in prezenta viceprimarului Nicolae Nemirschi, 13 primari s-au asezat la masa discutiilor pentru a pune bazele Zonei Metropolitane. Modelul de dezvoltare a Zonei Metropolitane vizeaza implementarea sistemului urban ce functioneaza acum in mai toate tarile dezvoltate din lume. Intalnirea de ieri se vrea a fi o piatra de temelie a unui proiect vast, care presupune o analiza atenta realizata de institutiile statului, alaturi de care si cetatenii sunt invitati sa-si exprime opinia. Viceprimarul Nemirschi a apreciat ca in aceasta zona sunt incluse primariile riverane municipiului Constanta pe o raza de 30 de kilometri.Cu toate ca nici unul dintre cei 13 primari nu a ridicat in discutie posibilele dezavantaje ale constituirii Zonei Metropolitane, la finalul intalnirii acestia spuneau "off the record" ca trebuie avute in vedere cele legate de speculatiile cu teren ce se pot intensifica si care pot fi instrumentate de la nivel inalt; posibilele blocari de trafic datorate intensificarii circulatiei; poluarea mediului, datorata deseurilor urbane, dar si utilizarii unor mijloace de transport neecologice; pericolul ca anumite grupuri de interese locale sa influenteze exagerat planificarea la nivel zonal precum si dificultatile in ceea ce priveste implementarea practica a proiectului.Unul dintre primarii cu pigment social-democrat spunea ca este de evitat demararea in pripa a acestui proiect fara un fundament suficient de bine construit, si ca interesele politice sau economice nu vor crea presiuni in acest sens, desi mediul este predispus la astfel de actiuni.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii